Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Det är absolut inte bra. Jag har väl aldrig påstått att förluster är bra. Däremot har jag varit tydlig med att de fantasisummor som har presenterats inte kan stämma. Här i detta forum har det sprutat fram summor allt mellan 100-200 miljarder. Du har presenterat en summa på 20 miljarder där AP-fonderna finns medräknade samt lån från Riksgälden som, vad jag förstår, ännu inte är utbetalade.
SVT:s Aktuellt presenterade en summa på drygt 3 miljarder för staten och pensionsfonder på 9 miljarder.
Vi står således inte särskilt långt ifrån varandra med summorna som du ser.
Jag har skrivit det flera gånger idag. Inte en krona till av svenska skattepengar till dessa batteriprojekt oavsett om de hamnar på västkusten eller var de nu än hamnar.
( Sedan är det en sak att jag i grunden har avslöjat var kritiken mot dessa projekt kommer ifrån och vad det egentliga syftet med kritiken var men det är en annan sak och det var inte kritiken som skapade haveriet. Det är bara att bygga kärnkraft för fullt i södra Sverige. Ni har mitt fulla moraliska stöd men jag kommer inte privat att satsa en enda krona på de projekten. Sätt bara igång! Vad väntar ni på?

)
Jag såg att du sov oroligt så jag tänkte vara barmhärtig med dig och inte ta upp aktuella kostnadsökningar för projekt Slussen,
Förbifart Stockholm samt den nya bussterminalen i Sthlm. Där kan vi tala om absolut rena svenska skattepengar som aldrig någonsin kommer att kunna växlas upp i exportinkomster men det är en helt annan diskussion.
Ja första gången i något ämne där du har rätt för en gång skull.
Men du har fortfarande inte fattat hur våra pensionsfonder fungerar om du tror det är bara dem vi själva vi väljer som gör vi drabbas för så fungerar det tyvärr inte Konrad.
Du har dock rätt i att slussen är OT. Men då du hela tiden kommer in på det sidoämnet så får man som jag då bemöta dig.
Det enda du egentligen bryr dig om så är det att företag och industrier lägg i norra Norrland fast du vet det är helt fel jävla ställe inom alla områden. Du kommer aldrig kunna tvinga upp folk dit och det är för långt och jävligt där uppe. Du och andra norrlänningar får gråta mindre och acceptera det är ni som bor i en obygd och vill ni bo där så "fine". Men tvinga för helvete inte upp någon annan dit för att politikerna tycker de skall utveckla ödemarken i norr.
DET FINNS INGA SOM VILL BO DÄR OCH DET GÅR INTE LEVA DÄR I MÖRKER OCH KYLA.
Jag märker även att era politiker uppe i Norrland är lika bittra och jävliga, precis som vad du är. Hela tiden är det ett evigt gnällande med er norrlänningar. Är det inte egentligen bättre att ni bara tar och blir egna? En liten söt nation i form av snö, is och lappjävlar på skoter?
Jag och flera andra har under flera år skrikit högt att Harald Mix är en förbannad skojare och bedragare och dessa företag var aldrig menade att gå runt eller ens fungera ett litet tag.
Kineserna är er överlägsna och snacket om göra sig fri från oberoendet är ju lögn då det redan finns fabriker i Tyskland. Eller ni vill göra er oberoende av dem också?
Vi vill inte våra pensionspengar skall gå ner i fickorna på en mytoman som Harald Mix. Vill ni ha fabriker så får ni gärna starta dem själva i Norrland. Men lycka till få upp kvalificerat folk dit.
Lägg ner din bitterhet mot övriga Sverige som inte vill skjuta till mer pengar som går rakt ner i fickorna på Harald och de andra "gröna psykopaterna". Detta är endast ett sätt för de rika på lagligt sätt sno åt sig av våra pensionspengar. Så glöm det Konrad.
Hade man verkligen velat starta upp en fabrik så hade man lagt den där det fanns folk, el och infrastruktur. Det gör det inte i Norrland.'
Hade Gud velat att Norrland skulle vara utvecklat så hade det nog varit så också Konrad. Låt Norr ha sina renar och malmen. Resten klarar ni inte av.