Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Knappast, det rör sig bara om c:a 300 st. Således bara drygt det dubbla om du jämför med ex. antalet anställda inom det skatteförsöjda Svenska Filminstitutet.
"Under måndagen presenterade Northvolt några stora förändringar av verksamheten som kommer att genomföras. Bland annat pausas produktionen av aktivt material i Northvolt Ett -Uppstream 1 i Skellefteå där cirka 300 personer jobbar idag, enligt uppgift till Norran.
Northvolt arbetar nu med att försöka hitta nya arbetsuppgifter i företaget till de personer som arbetar vid Uppstream 1. Förhandlingar pågår med de fackliga organisationerna.
Det handlar enligt Northvolt inte om en nedläggning utan om en paus för att minska kostnaderna"
https://norran.se/nyheter/skelleftea/artikel/just-nu-northvolt-varslar-personal-i-skelleftea/l6gq3ywj
Men jag tror ändå detta är början till slutet för NV. Så sent som i Januari fick man 5 miljarder dollar som skulle säkra att produktionen i Skellefteå drog igång. Smaka på det, alltså över 50 miljarder kronor ! Var har dom tagit vägen?
Jag hoppas nu att detta vansinne får ett slut. Inga mer pengar som garanteras av oss skattebetalare. Dags för dom 4 huvudägarna som har över 60% av rösterna att skjuta till det som behövs ur egen ficka.
Jag skulle vilja ha någon prognos från NV hur mycket mer pengar man behöver? Om inte 50 miljarder kronor räckte längre än 8 månader, och vi ändå inte har någon produktion att tala om så skulle det vara intressant att höra hur mycket mer dom behöver?