Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-05-11, 00:02
  #73
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Det kan jag få hemma för billigare pris och så slipper jag tinnitus på grund av kass musik.

Gå till ställen som spelar bra musik då.
Citera
2017-05-11, 01:23
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Gå till ställen som spelar bra musik då.
Tack för tipset, men det får jag ju redan hemma utan att behöva betala för inträde.
Citera
2017-05-11, 10:01
  #75
Medlem
Geomeisters avatar

När jag tänker på "festa" tänker jag på hela kvällen från att jag klär på mig och går ut genom porten tills att jag kommer hem genom porten.

Likt andra nämnt blir jag sällan "mer kåt" ju mer jag dricker. Snarare tvärtom. Jag har förstått att många gör tvärtom. Dom bara super skallen av sig för att "våga" gå till tjejer och hoppas på det bästa eller blir så lätt på foten att dom helt enkelt inte bryr sig om vem dom träffar - Bara att dom träffar någon. Kåta som djur.

Vill jag träffa någon när jag går ut? Givetvis, men det har aldrig varit huvudanledningen till att gå ut. Jag vill träffa kompisar, se nya ställen, prova olika rätter att äta på första resturanten, prova olika saker att dricka, tycker det är kul med pinsamma/roliga/minnesvärda moment som inte direkt går att planera, kul att träffa gamla vänner/bekanta som kanske tar kvällen till annan riktning, dansa kan vara kul om det är hyfsad musik (blir snabbt tråkigt till fel musik.. Det håller jag med TS om), hänger gärna på något tjejgäng och kanske möter någon. Kanske ringer någon bekant om efterfest.

Det är dock inte som att kvällarna brukar bli 8 timmar på en dansklubb. Oftast blir det en bit mat på favoritkrog eller något helt nytt, sedan kanske till en bar och förkröka lite eller vad man säger. Sen "gå ut och festa klubb".

Att gå ut själv kanske är kul, men det här är Sverige. Sanolikheten att man går ut och har askul, träffar massa nytt folk och drar hem en 10/10 tjej känns lika sannolikt som att Palmes mord kommer bli utrett år 2017.

Jag gissar på att tjejer tänker ungefär likadant även om verkligheten för en kille och en tjej är annorlunda. Tjejer får, ofta, mer uppmärksamhet (negativ eller positiv) och kan gå hem med "någon/något" om dom orkar/vill/vågar. Killar måste kämpa och går ofta hem halvt förbannade på kebabhaket på polaren som inte fattar något utan bara är glad att få äta en bit mat.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback