• 1
  • 2
2017-04-25, 08:40
Medlem
Hej

Känner mig fortfarande ung men fyller 28 senare i år. Känns relativt gammalt men jag är fortfarande fräsch i kroppen, allt hår kvar, och synen är fortfarande perfekt. Vet dock inte om detta kommer hålla i sig hur länge till som helst. Känner mig inte annorlunda från när jag var 20 (förutom smartare)

Ni som är 28, eller har varit 28 - vad ska man passa på att uppleva vid denna ålder? Ska sägas att jag är singel och inte har några barn och inte heller några tankar på barn ännu. Mina föräldrar börjar bli till åren vilket är tråkigt så det känns viktigare att vara nära och med dem. Känns lite väl tidigt att "settle down" även om många av mina jämnåriga kompisar har gjort det - vilket fått mig att distansera mig lite från dem

Tack på förhand.

/Andreas
Citera
2017-04-25, 08:45
Medlem
arazals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av an001
Hej

Känner mig fortfarande ung men fyller 28 senare i år. Känns relativt gammalt men jag är fortfarande fräsch i kroppen, allt hår kvar, och synen är fortfarande perfekt. Vet dock inte om detta kommer hålla i sig hur länge till som helst. Känner mig inte annorlunda från när jag var 20 (förutom smartare)

Ni som är 28, eller har varit 28 - vad ska man passa på att uppleva vid denna ålder? Ska sägas att jag är singel och inte har några barn och inte heller några tankar på barn ännu. Mina föräldrar börjar bli till åren vilket är tråkigt så det känns viktigare att vara nära och med dem. Känns lite väl tidigt att "settle down" även om många av mina jämnåriga kompisar har gjort det - vilket fått mig att distansera mig lite från dem

Tack på förhand.

/Andreas

Mitt tips är: res om du har möjlighet innan du träffar en tjej och skaffar familj.
Citera
2017-04-25, 08:50
Medlem
Xer0s avatar
Tillexempel bör du ju ha en tjej vid det här laget, annars är du en förlorare.
Citera
2017-04-25, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Känner mig inte som någon förlorare på grund av detta

Har haft flickvänner förut och har inte några problem att skaffa tjejer. Med Tinder och alla nya dejtingappar är det snarare väldigt spännande att vara singel. Har inget emot att inte ha tjej just nu
Citera
2017-04-25, 09:12
Medlem
arazals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0

Motivera gärna varför du skriver så. Går livet ut på att ständigt vara i en relation eller till och med föröka sig tycker du?
Citera
2017-04-25, 09:13
Medlem
l150s avatar
Ut och res.
Hör ofta "gamlingar" ångra att dom aldrig gjorde den där resan.
Alternativt börja skejta.
Citera
2017-04-25, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Ut och res.
Har faktiskt hunnit med att resa rätt mycket redan. Vad exakt är "den där resan"? Hitta sig själv i Indien i ett år?

Citat:
Jag hånade en 23-åring för inte så längesedan för att han skejtade ("är inte du lite för gammal för sånt?"). Är det verkligen OK att skejta vid 28 års ålder? Har själv aldrig testat och heller aldrig varit så sugen, men kanske är något man borde testa? Spontant känner jag mig för gammal för att skejta. Det är något för som äldst 19-åringar
Citera
2017-04-25, 09:26
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av an001
Har faktiskt hunnit med att resa rätt mycket redan. Vad exakt är "den där resan"? Hitta sig själv i Indien i ett år?

Jag hånade en 23-åring för inte så längesedan för att han skejtade ("är inte du lite för gammal för sånt?"). Är det verkligen OK att skejta vid 28 års ålder? Har själv aldrig testat och heller aldrig varit så sugen, men kanske är något man borde testa? Spontant känner jag mig för gammal för att skejta. Det är något för som äldst 19-åringar

Poängen med skateboard var väl mer att du kanske kunde hitta på någon aktivitet som inte hör till vuxenlivet. "Innan det är för sent".
Vilket iof bara är skitsnack. Känner folk som är uppemot 40 som fortfarande åker bräda större delen av året.
Du vet nog bäst själv vad vad som skulle fungera för dig, ta första iden och gör det bara.
Citera
2017-04-25, 10:03
Medlem
DrPwgyms avatar
RES, tips nummer 1. För dagen då du träffar en partner och skaffar barn så är det mycket svårare. Då är man helt plötsligt bunden och kan inte göra vad man vill hur som helst.
Men res. Antingen ensam eller ihop med nån annan. Det finns sidor där man kan söka reskompis ifall du inte har nån bekant som är sugen på backpacka eller dra iväg. För ca 20K kr kan man få en månad i Asien tex. Annars gör något för dina föräldrar. Tvätta deras bil, bjud på en lunch eller något som de skulle uppskatta.
Citera
2017-04-25, 10:42
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ut och res.

Vissa får inget gjort varken som unga eller som "gamlingar". Vi "gamlingar" har dock ofta mer stålar och alltså möjlighet göra mer kul om vi bara vill och får tummen ur [...]. T ex själv började jag med skidresor tack vare att jag ville ge mina barn den upplevelsen.

Är man ung ska man satsa på utbildning och jobb så har man sen råd och möjlighet att göra kul grejer hela livet.
Citera
2017-04-25, 11:01
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vissa får inget gjort varken som unga eller som "gamlingar". Vi "gamlingar" har dock ofta mer stålar och alltså möjlighet göra mer kul om vi bara vill och får tummen ur [...]. T ex själv började jag med skidresor tack vare att jag ville ge mina barn den upplevelsen.

Är man ung ska man satsa på utbildning och jobb så har man sen råd och möjlighet att göra kul grejer hela livet.

Absolut.
Var bara första bästa spontana tips då det som alltid är individuellt vad man bör/ska göra. Ung som gammal.
Citera
2017-04-25, 11:09
Medlem
Browngreeneyess avatar
Inte settle down lev life! Dra på en skön resa med en väska på ryggen selfie pinne och öppet sinne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in