• 3
  • 4
2017-04-30, 22:40
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
När finns det en situation idag där en man tvunget skulle behöva ha en bild på sig själv och som inte går att ordna genom att bara fråga en annan människa om att låna 10 sek för att rikta in och trycka på en knapp?

Denna tråd?

Jag har behövt bild både till LinkedIn, CV, Google+, Facebook och liknande sidor. Självklart har jag varit tvungen att ta en bild på mig själv för att få tag i denna bild. Att du ens jämför det med att vara en fjortis som tar selfies är skrämmande.

Citat:
Faktum med att du själv inte kan se hur det praktiskt taget förhåller sig idag betyder att du själv är lika insyltad i fjortiskulturen men behöver nu något sätt att kunna rationalisera dina fjortisbilder.

Ja för att ta en nödvändig bild på sig själv för att man ska kunna skicka med sina CV:s och ha på sin LinkedIn är att vara insyltad i fjortiskulturen. Hur tänkte du där?
Citera
2017-04-30, 22:59
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Denna tråd?

Jag har behövt bild både till LinkedIn, CV, Google+, Facebook och liknande sidor. Självklart har jag varit tvungen att ta en bild på mig själv för att få tag i denna bild. Att du ens jämför det med att vara en fjortis som tar selfies är skrämmande.

Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Ja för att ta en nödvändig bild på sig själv för att man ska kunna skicka med sina CV:s och ha på sin LinkedIn är att vara insyltad i fjortiskulturen. Hur tänkte du där?

Lär dig att läsa istället.
Så här skrev jag:

"är det bara så i praktiken att alla folk av manligt kön med selfie-bilder på sociala medier är antingen kufar, narcissistiska fjortisar eller en simpel fjolla."

Ibland kan det ju hända att man ser någon kuf (oftast ingenjör eller som jobbar inom IT, precis som du) på LinkedIn som ligger på undre halvan när det kommer till sociala kunskaper och är totalt tappad med hur han framställs online. Han tar helt enkelt tar och laddar upp vilken skitbild som helst istället för att använda 10 sek av sitt liv på att fråga någon i närheten att bara ta ett kort på en, även fast det oftast är sämre än att inte ha någon alls.

Som sagt, radera ut den killen ifrån ditt liv, ifall du råkar känna någon.
Citera
2017-04-30, 23:13
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
meningslöst dravel av mindervärdeskomplex

Det är just för att man bryr sig om sin bild man tar flera själv, så man kan ta tills resultatet blir bra. Varför ska man uppta någon annans tid med att ta tiotals bilder tills det blir bra, det om något är väl social inkompetens om något, om vi ska tala om sådant. Låt folk ta sina egna bilder.

Den som är totalt tappad med hur denne framställs online är väl du i så fall, som inte ens vet att man använder diskussionsforum till att framföra poänger, inte komma med personangrepp på en dagisnivå bara för att man inte får som man vill. Bra sociala kunskaper där grabben.
Citera
2017-05-01, 11:40
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Nej, det anses förkastligt i snart sagt alla sammanhang. Dina vänner kommer att lämna dig, dina chanser att någonsin få ett jobb kommer att minska drastiskt, och om du har otur kommer du att få narkotikaspan på halsen.
Dina kommentarer är alltid klockrena.

Topic: Jag bryr mig inte. Det är ett problem om man bryr sig. Inte alls nyttigt att överanalysera på detta vis.
Senast redigerad av Ziaya 2017-05-01 kl. 11:51.
Citera
2017-05-01, 13:56
Medlem
Adelaides avatar
Snacka om att överanalysera för en bildjävel. Ha den bild du vill ha och skit i allt annat?

Jösses, har folk verkligen inga allvarligare problem idag?
Citera
2017-05-01, 13:59
Medlem
Bigl-rips avatar
Du har haft en bild på din bil i flera år och oroar dig för en selfie? Selfie är ok om den inte är för uppenbar, ta en selfie som känns naturlig.

Gå ut i någon park och ta bilden, du ser du hurtig ut iaf
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in