2017-04-25, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verum.ariolum
1. Det är okej om det skulle kunna vara någon annan som tagit bilden, d.v.s. ingen bild tagen ovanifrån med en synlig utsträckt arm.

2. Det är okej att se allvarligt ut så länge det inte går till överdrift (du vill inte framstå som arg eller sorgsen.

3. Ensam på bilden är att föredra.
Tack för ordentligt svar. Glömde nämna det, men de selfies jag har tagit är inte uppenbart selfies. Teoretiskt sett skulle de kunna vara tagna av någon annan
Citera
2017-04-25, 08:54
Medlem
Tjejen88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av an001
Också lättare sagt än gjort

Att man bytt profilbild slår ju ner som en bomb på Facebook. Jag har nästan 300 vänner på Facebook. 300 människor kommer potentiellt få min selfie upptryckt i sina ansikten. Klart det får en att tänka till en eller två gånger innan man lägger upp en bild. Speciellt som detta är min första profilbild i modern Facebooktid (2012 fick folk knappt en like)

Jag tycker (precis som alla andra här) att du gör större grej av saken än vad det verkligen är. Ta flera olika bilder o välj ut en som du tyckte bäst om - svårare än så är det inte.
Hur mkt tid o energi lägger du på andras profilbilder? Analyserar du verkligen vartenda liten detalj i bilder? Ställer du samma frågor ang. andras bilder som du gör med dina egna bilder?
Så här går det till - du lägger upp en ny profilbild, det kommer synas på andras facebook, de tittar kanske 30 sekunder på din bild o sen går vidare, sen kommer de inte fundera på din profilbild mera o de kommer definitivt inte ha tid med att ställa alla sånna frågor som du har!!
Citera
2017-04-25, 09:06
Medlem
Ta en bild du inte skulle skämmas över när du t.ex. söker jobb och blir uppkollad på FB.
Ska du sälja saker i de många köp & sälj-grupperna kanske du inte vill se allt för bitter och hotfull ut, annars tycker jag att det är ok med en neutral min.
Jag lovar dig att färre än du tror bryr sig.
Citera
2017-04-25, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Ta en bild du inte skulle skämmas över när du t.ex. söker jobb och blir uppkollad på FB.
Ska du sälja saker i de många köp & sälj-grupperna kanske du inte vill se allt för bitter och hotfull ut, annars tycker jag att det är ok med en neutral min.
Jag lovar dig att färre än du tror bryr sig.
Tack för tipset. Det är inga bilder som hör hemma på Linkedin men tror inte heller de skulle avskräcka en potentiell arbetsgivare

Neutral min är ett bättre ordval än allvarlig. Skulle säga att jag ser neutral ut snarare än bitter eller hotfull

Ny fråga:

Vad tror ni om att använda filter/Photoshop? T ex lägga till lite sepiatoning eller göra bilden svartvit? Prententiöst eller OK? Kanske bättre att göra det subtilt så det knappt syns?
Citera
2017-04-25, 09:13
Medlem
AdamBombs avatar
Använd en selfiestick så ser man inte att det är en selfie.

Problemet löst.
Citera
2017-04-25, 09:40
Medlem
Det är väl rent av lämpligt med en selfie som profilbild? Det är ju på det hela taget dig den ska visa och då är ju en selfie det absolut enklaste sättet att lösa det på. Din bil vette tusan däremot hur den skulle vara speciellt vettig som profilbild.
Citera
2017-04-25, 09:51
Medlem
Det är ok så länge det inte är en "duckface".
Citera
2017-04-25, 10:08
Medlem
Roidberts avatar
På tal om att le, så har det visat sig att killar med profilbilder på dejtingsidor som inte ler får bättre respons än de som ler. Kommer inte ihåg vart jag kom över informationen, och huruvida det är fördelaktigt eller ej på Facebook låter jag vara osagt.
Citera
2017-04-25, 11:04
Medlem
swebarbs avatar
vadå ok ? alla har ju bilder på sig själva varför skulle det vara ett problem?
Citera
2017-04-25, 11:19
Medlem
ReiseReises avatar
Ingen bryr sig om facebook längre. Reklam och "viral clips" har tagit över hela det sociala nätverket.

En selfie profilbild, oavsett facebook eller inte, är helt okej, så vidare du inte försöker se så snygg / cool ut som möjligt.... försök ta en med lite stil och humor.
Citera
2017-04-25, 11:26
Medlem
andreasmms avatar
Riktiga män tar inte selfies. Är fan allergisk mot beteendet.

Har du en Facebook-vän som är man och du ser en enda seriös selfie på honom så ta bort honom som vän och radera hans nummer.
Citera
2017-04-25, 12:09
Medlem
De som umgås med dig i verkligheten lär ju redan veta om att du är så här osäker, så för dem borde det inte spela någon roll om din profilbild sänder ut den signalen. De som du inte umgås med i verkligheten fattar jag inte varför du bryr dig om. Troligtvis bryr de sig inte om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in