2017-04-23, 15:04
Medlem
Tampiss avatar
Tjena!

På iPhone finns det en fysisk knapp som man kan ha i två läge, "Ljud på" samt "Ljudlös". När man för knappen till "ljudlöst läge" så vibrerar telefonen.

Min knapp har dock ballat ur och är extremt jävla känslig. När jag åker buss så känns det som att ha ett jävla getingbo i fickan ibland. Telefonen vibrerar som ett jävla as och jag håller på att bli helt jävla tokig av detta. Ibland när jag lägger ifrån mig telefonen så kan den plötsligt vibrera efter femton sekunder trots att jag inte ens rör telefonen.

Jag har stått ut flera månader utan några vansinnesutbrott, men för ett par dagar sedan lade jag ner nikotinen och nu står jag inte ut längre. Åkte buss tidigare idag och kände hur telefonen levde jävel i min innerficka och jag var millimeter ifrån att gå full Falling Down på samhället.
Jag har även börjat prata högt med telefonen. "Men ditt vibrerande jävla helvete!"

Snälla Flashback, finns det någon inställning nånstans i iOS som stänger av det här förbannade vibrerandet?
Har testat att sätta telefonen på "Stör ej" (den där jävla månen) men inte fan bryr sig knappen om det. Vibrationerna fortlöper som vanligt trots att jag absolut inte vill bli störd.

Bara jag skriver om detta så känner jag hur vreden byggs upp i mitt bröst och att jag börjar svettas av irritation.
Citera
2017-04-23, 15:29
Medlem
Inställningar->Ljud->Vibrera med ringsignal & Vibrera om ljud är av.

Stäng av båda dem så tror jag det ska funka. Men då måste du vara medveten om att din telefon varken kommer vibrera när du har ljudet av eller på om du får sms eller när någon ringer dig.
Citera
2017-04-23, 16:02
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oreokakan
Inställningar->Ljud->Vibrera med ringsignal & Vibrera om ljud är av.

Stäng av båda dem så tror jag det ska funka. Men då måste du vara medveten om att din telefon varken kommer vibrera när du har ljudet av eller på om du får sms eller när någon ringer dig.

Men shit vad gott. Tack så hemskt mycket Oreokakan! Räckte att stänga av "Vibrera om ljud är av".

Min lösning blir att smälla igång ovanstående när jag ska röra mig nånstans. Brukar ändå småpilla med telefonen när jag sitter på buss och dylikt så där missar jag inga sms/samtal.
När jag väl är framme vid min destination så kan jag dra igång vibrationen igen och lägga ifrån sig telefonen så jag inte missar något

Nästa problem är att bli av med den groteskt stora volym-ikonen som givetvis ska visas mitt i hela jävla displayn i tid och otid. Tror dock inte att jag blir av med den men man kan ju önsketänka
Citera
2017-04-23, 18:19
Medlem
Härligt att jag kunde hjälpa dig! Som du säger så kommer nog volymikonen inte att försvinna nä
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in