• 1
  • 2
2017-04-22, 23:09
Medlem
välkommenti bups avatar
Hejsan!

Jag har köpt dessa https://s.citygross.se/globalassets/...&maxheight=285 men störde mig på den mjuka fettsträngen. Jag har även testat deras "chips variant" som var förfärlig till både smak och lukt.

Jag gillar smaken på gammaldags men undrar om det finns och köpa några som enbart har knaprigheten?

Eller har de flesta en mjuk fettsträng i mitten?
Citera
2017-04-22, 23:29
Bannlyst
Lidls är knapriga rätt igenom!
Citera
2017-04-22, 23:32
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardinmyface
Lidls är knapriga rätt igenom!

Vet du namnet på dessa?
Citera
2017-04-22, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Vet du namnet på dessa?

Nej, men vad jag vet har dom bara två sorter gå dit och köp dom!
Citera
2017-04-23, 12:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Vet du namnet på dessa?
Dom heter nog bara Bacon Snacks. Hur goda som helst.
Citera
2017-04-23, 14:07
Medlem
Bertings avatar
Citat:
Vet du namnet på dessa?
Ja de heter Gammeldags Flaeskesvaer. Packade för Crusti Croc.

Väldigt goda, en del har en fettsträng på insidan. På Lidl alltså.

Tillägg: 100g påse 15:- och de har bara en variant.
Senast redigerad av Berting 2017-04-23 kl. 14:10.
Citera
2017-04-23, 19:39
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Hejsan!

Jag har köpt dessa https://s.citygross.se/globalassets/...&maxheight=285 men störde mig på den mjuka fettsträngen. Jag har även testat deras "chips variant" som var förfärlig till både smak och lukt.

Jag gillar smaken på gammaldags men undrar om det finns och köpa några som enbart har knaprigheten?

Eller har de flesta en mjuk fettsträng i mitten?

Ah, välkommen till the world of flæskesvær!

I slaktarbutiken i Helsingør där morsan köper dessa sedan urminnes tider får man en påse med fluffiga svålar utan mjuk fettsträng, samt hårda svålar med fettsträng i en salig blandning.

Det låter på dig som om du gillar de fluffiga bara? Kolla i så fall hos Willys där det brukar finnas uteslutande fluffisar i en stor blå påse för under 20 spänn.

Jag gillar blandningen av fluffisar och knapriga och handlar mina på Netto när jag har vägarna förbi. (Bor i Stockholm så Danmark är en bit bort tyvärr..)
Citera
2017-04-28, 20:55
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Ah, välkommen till the world of flæskesvær!

I slaktarbutiken i Helsingør där morsan köper dessa sedan urminnes tider får man en påse med fluffiga svålar utan mjuk fettsträng, samt hårda svålar med fettsträng i en salig blandning.

Det låter på dig som om du gillar de fluffiga bara? Kolla i så fall hos Willys där det brukar finnas uteslutande fluffisar i en stor blå påse för under 20 spänn.

Jag gillar blandningen av fluffisar och knapriga och handlar mina på Netto när jag har vägarna förbi. (Bor i Stockholm så Danmark är en bit bort tyvärr..)

Men saken är den att jag vill inte ha "chips" jag vill ha de knapriga härligheterna som flæskesvær påsen erbjuder fast utan den mjuka strängen.

Jag undrar om detta finns. T.ex. i vissa engelska pubar säljs det små påsar med någon form av fläsk som bara har knaprighet och lite hår, men helt utan den mjuka fettsträngen. Jag har alltid trott att detta var fläsksvål eftersom smaken är identisk. Det jag vill ha är knaprighet och smaken. Mjukt fett och "chips" går bort.

Jag kanske är otydlig, men jag vet inte namnet på det jag söker.
Knaprighet, fast utan mjukt fett och som inte är chips.

(((Jag har dock inte varit på Lidl än så detta ska jag kolla upp. Även om jag nu misstänker att det jag finner kommer vara chips.)))
Citera
2017-05-07, 23:57
Medlem
carminaburanas avatar
Mr crispy heter de blå påsarna, säljs hos tex hemköp. De är helt utan mjuk fett rand. Dock är de lite mer "frasiga" i konsistensen. Det som är bra med fläskesvålar är att man blir proppmätt efter en halv påse, medans man utan problem kan klämma 300 chips, och fortfarande vara hungrig. Jag doppar mina Mr crispy i creme fraiche, jävligt fint.

Lidls är i 125 g påsar och har mjuk fett rand. De har även chips varianten med baconsmak men de har inget med fläskesvålar att göra. Det är inte alla som har de riktiga fläskesvålarna.
Citera
2017-05-08, 08:21
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Jag undrar om detta finns. T.ex. i vissa engelska pubar säljs det små påsar med någon form av fläsk som bara har knaprighet och lite hår, men helt utan den mjuka fettsträngen. Jag har alltid trott att detta var fläsksvål eftersom smaken är identisk. Det jag vill ha är knaprighet och smaken. Mjukt fett och "chips" går bort.

Växer det hår på maten? Jag gillar svålar, fast jag tycker att det är lite pinsamt att köpa dem, men där går nog min gräns.
Citera
2017-05-08, 16:10
Medlem
carminaburanas avatar
Um, du är medveten om vad fläskesvålar är för nåt va? Det är grisens hud plus underfett som friterats.
Citera
2017-06-08, 19:50
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Um, du är medveten om vad fläskesvålar är för nåt va? Det är grisens hud plus underfett som friterats.

Du vet att julskinkan är grisens arsle?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in