Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-22, 11:11
  #1
Medlem
WykkedWitchs avatar
Först vill jag säga att i nuläget gick det inte att kopiera texten på ett snyggare sätt.
Det jag undrar är om ni trots betalningsanmärkningar tex. också försökt beställa från Amazon.

Visa/Mastercard osv går bort när man har lite skulder till fogden. Måste man verkligen ha bil för att beställa med nedanföljande betalningsmetod.
Är hyfsat bra på engelska, men inte på dessa termer.
Ni som vet vad jag talar om - wad göra ?




Help & Customer Service




Payment, Pricing & Promotions › Payment Methods›


Assign a Checking Account as a Payment Option

If you don't have a credit card, don't worry, Amazon.com lets customers pay for products on Amazon.com with an ACH-enabled U.S. checking account.


To use your checking account as a payment option, do the following: 1. Click Add a checking account at the Shipping & Payment stage of the checkout process.
2. Enter the bank routing number (also known as the ABA code).
3. Enter the Account number (the account must be an ACH-enabled checking account at a bank branch located in the U.S. If you're unsure whether your account is ACH-enabled, please contact your bank).
4. Enter the name and the address of the principal account holder.
5. Enter the principal account holder's valid U.S. driver's license number (or state-issued ID number) and the issuing state.


Note:
• You can use any checking account provided your account is a personal account located at a branch in the U.S. We don't accept savings, corporate, or business bank accounts.
• Routing numbers are always 9 digits long. Account numbers may be up to 17 digits long. Some banks list the routing number first on the check, while other banks list the account number first.





Was this information helpful?


Yes


No
Citera
2017-04-22, 11:29
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
Du borde kunna få ett debitcard hos visa eller Mastercard. Jag har det och har skulder hos fogden, det går hur bra som helst. Kolla med din bank.
Citera
2017-04-22, 11:44
  #3
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Först vill jag säga att i nuläget gick det inte att kopiera texten på ett snyggare sätt.
Det jag undrar är om ni trots betalningsanmärkningar tex. också försökt beställa från Amazon.

Visa/Mastercard osv går bort när man har lite skulder till fogden. Måste man verkligen ha bil för att beställa med nedanföljande betalningsmetod.
Är hyfsat bra på engelska, men inte på dessa termer.
Ni som vet vad jag talar om - wad göra ?




Help & Customer Service




Payment, Pricing & Promotions › Payment Methods›


Assign a Checking Account as a Payment Option

If you don't have a credit card, don't worry, Amazon.com lets customers pay for products on Amazon.com with an ACH-enabled U.S. checking account.


To use your checking account as a payment option, do the following: 1. Click Add a checking account at the Shipping & Payment stage of the checkout process.
2. Enter the bank routing number (also known as the ABA code).
3. Enter the Account number (the account must be an ACH-enabled checking account at a bank branch located in the U.S. If you're unsure whether your account is ACH-enabled, please contact your bank).
4. Enter the name and the address of the principal account holder.
5. Enter the principal account holder's valid U.S. driver's license number (or state-issued ID number) and the issuing state.


Note:
• You can use any checking account provided your account is a personal account located at a branch in the U.S. We don't accept savings, corporate, or business bank accounts.
• Routing numbers are always 9 digits long. Account numbers may be up to 17 digits long. Some banks list the routing number first on the check, while other banks list the account number first.





Was this information helpful?


Yes


No
Du måste ha ett amerikanskt checkkonto och antingen amerikanskt körkort eller idkort.
Har du det?
Citera
2017-04-22, 13:15
  #4
Medlem
WykkedWitchs avatar
Nepp.

'd har jag inte. Men jag ska kolla med min bank.
Dock ansökte jag om just Mastercard för några år sedan och det vart ganska tvärstopp.

Hyresskulder/studieskulder, mm var alltför magstarkt för den tanten den gången.
__________________
Senast redigerad av WykkedWitch 2017-04-22 kl. 13:21.
Citera
2017-04-22, 19:43
  #5
Medlem
Enklaste lösningen om du verkligen måste beställa prylar från Amazon är att du för över pengarna till en kompis som sedan gör beställningen. Då behöver du inte krångla med att försöka ordna ett kort.
Citera
2017-04-22, 23:17
  #6
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Nepp.

'd har jag inte. Men jag ska kolla med min bank.
Dock ansökte jag om just Mastercard för några år sedan och det vart ganska tvärstopp.

Hyresskulder/studieskulder, mm var alltför magstarkt för den tanten den gången.
Du har rätt i att många banker nekar folk med anmärkningar eller bara godkänner Maestro men här är ett par alternativ som inte bryr sig om sådant: https://www.marginalen.se/privat/konto/lonekontot/
https://www.24money.se/betala/24money-card-privat/
Citera
2017-04-23, 05:41
  #7
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Du har rätt i att många banker nekar folk med anmärkningar eller bara godkänner Maestro men här är ett par alternativ som inte bryr sig om sådant: https://www.marginalen.se/privat/konto/lonekontot/
https://www.24money.se/betala/24money-card-privat/



Sjysst !

Jag har nu beställt ett förbetalt multivaluta - 24 Money - Mastercard totalt utan kreditundersökning.

Jag kan använda det exakt såsom ett Mastercard.
Citera
2017-04-23, 05:48
  #8
Medlem
Red-Pandas avatar
Har du Swedbank så kan du i framtiden använde e-kort tjänsten för att skapa ett elektroniskt Mastercard.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback