Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-22, 10:57
  #1
Medlem
Uppenbarligen så är det inte våldtäkter i Sverige eftersom det sker konstant hela tiden och rättvisa tillbaka som man hör av är nästan obefintlig.


Vem skulle ni kunna hämnats för där ni får räkna med att åka dit och sitta fängelse för.
Riskera er trygghet som jobb, ekonomi, inte se er familj på väldigt länge.

Skulle ni gör det för en bästa vän, flickvän, fru, barn, syskon, föräldrar, övriga släktingar.

Vad skulle krävas att du skulle ta steget ut?
Citera
2017-04-22, 11:01
  #2
Medlem
Japs avatar
Att någon ger sig på mitt syskon mitt framför mina ögon, tänker misshandel m.m. Då vet jag inte vad jag skulle gjort för bara tanken och vad den gör med mig är obeskrivlig. Ingen ger sig på mitt syskon, period.
Citera
2017-04-22, 11:09
  #3
Medlem
Mia-Rovys avatar
För att försvara mig eller någon nära som är under allvarligt hot
Citera
2017-04-22, 11:37
  #4
Medlem
borrizs avatar
Att utöva nödvärnsrätten är inte att mörda.
Citera
2017-04-22, 12:59
  #5
Medlem
Djurplågeri . Om jag hade pistol eller dylikt och handlade på impuls . Skulle aldrig kunna skada någon av egen kraft , typ sticka en kniv i någon . Har svårt för våld överhuvudtaget men blir extremt upprörd av djurplågeri , så kunde kanske skjuta nån i foten eller så men nog inte döda ändå . Eller kanske ....
Citera
2017-05-08, 00:54
  #6
Medlem
För den som står mig så nära i värderingar/ livsvärderingar att även den(eller de)skulle göra samma sak för mig.
Resten får klara sig själva.
Men den eller de som väljer att våldtaga just mig kommer jag att döda, det är typ mina värderingar och tvingas jag slåss ensam för dessa så får det väl bli så då.
Vare sig min kropp eller mina värderingar är till salu.
__________________
Senast redigerad av hee4r 2017-05-08 kl. 00:56.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback