Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
Nordfront uppe igen och släpper artikel med Motståndsrörelsens officiella aktiviteter under veckan. Tält uppe fredag-söndag, och sen tal varje dag 16-17. Bland talarna återfinns nästeschef Pär Sjögren, nästeschef Magnus Wardmo, den parlamentariska grenens chef Pär Öberg samt organisationens ledare Simon Lindberg.
https://www.nordfront.se/motstandsro...-almedalen.smr
Jag har ingen egentlig aning om hur stor almedalsveckans geogafiska utbredning är, men jag reagerade i vart fall lite på att NMRs talarplats ligger precis mittemot SD-restaurangen på andra sidan gatan. Förvisso alltid bra med möjligheter till partiöverskridande kommunikatiom, men skulle ett gäng adrenalinstinna vänsterextremister samlas på gatan emellan - och talarhörnan kommer givetvis fredas på ett eller annat sätt - så känns det ju inte optimalt säkerhetsmässigt om vänsterterroristerna istället skulle drivas mot SD-restaurangen.
Hamnplan är det vad det handlar om. Det är platsen varje år där väldigt mycket samlas och sker. På Hamnplan 5 och SCORE Bar är Sverigedemokraterna, 50 meter bort står LO och gluttar genom fönstrena, grannarna på Hamnplan 3 är expressen som har nära när dom ska ljuga och skandalisera Sverigedemokraterna om kokain och knarkförsäljare som SD själva polisanmäler och ser till att dom grips. Så på fredag kommer NMR. Men NMR och SD ses bara en dag på SD:s egna stora dag, därefter åker en stor del av Sverigedemokraterna hem. SD:s fokus är bara över SD:s egen dag.
Det är en miss NMR kan ha gjort, att lördag-söndag är det väldigt dött i Almedalen, särskilt på söndagen och då ännu värre på eftermiddagen när NMR:s aktiviteter ska ske. Partiet som har söndagen brukar till och med lägga talet på förmiddagen redan så inte alla ska hinna åka hem. Söndagen är den sämsta dagen man kan få. Totalt värdelös. Hur tänkte NMR där att komma så sent i veckan? Fredagen är bra, lördagen hyfsat okej, men söndagen är värdelös. Borde ha varit torsdag-lördag hellre isåfall.
Angående vänsterterrorister och annat patrask finns det säkerligen många sådana i Almedalen, men knappast typen som demonstrerar och tar till våldsamheter i särskilt stor utsträckning, den typen tror jag inte kommer åka till Gotland och är väl överhuvudtaget på kraftigt utdöende? Ser aldrig några nämnvärda demonstrationer från vänstern längre, dom har ju fullständigt förlorat sin kraft. Ser aldrig deras sidor och länkar dit längre med deras trams. Så tror inte dom har så mycket att sätta emot NMR eller SD på Almedalen. SD-restaurangen är helt öppen för vem som helst, det ända problemet som kommit är en galen knarkförsäljare som sågs till att han greps som han betedde sig och försökte sälja knark mitt på ljusan dag klockan 16.30. 500 Sverigedemokrater är där, inte en vänsterterrorist så långt ögat kan nå. Kommer någon så kan vederbörande lätt gripas av det stora antalet Sverigevänner på plats.