2019-10-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Varför skulle en stat INTE ta in ett privat företag för analys?! De flesta vapentillverkare när det gäller allt från enkla handeldvapen med tillhörande ammunition till de som tillverkar riktigt avancerade vapenplattformar är ju just privata. Det är nog bara i Sverige man snöat in på att allting militärt helst ska vara statligt ägt (även om det inte är så här heller).

"F.d hemvärnsman" skriver du (lätt nedsättande antar jag), när verkligheten är att han under flera års tid stridit mot ryssarna under deras invasion i Ukraina. Plus arbetat som instruktör för diverse militära styrkor där. En av inte alltför många svenskar som faktiskt befunnit sig i krig i modern tid. Under fem år lär man nog lära sig språkligt så pass mycket att man kan konversera någorlunda obehindrat.

Fast det stämmer inte att han har "under flera års tid stridit mot ryssarna under deras invasion i Ukraina". För det första så invaderade inte Ryssland Ukraina, och för det andra så stred han inte i flera år mot upprorsmännen i f.d östra Ukraina.
Citera
2019-10-15, 17:01
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azgfl
Fast det stämmer inte att han har "under flera års tid stridit mot ryssarna under deras invasion i Ukraina". För det första så invaderade inte Ryssland Ukraina, och för det andra så stred han inte i flera år mot upprorsmännen i f.d östra Ukraina.

Ditt påstående om invasionen kan du ju ta i konspirations- eller revisionismforumet, för det är där din alternativa historiebeskrivning hör hemma. Eller ännu hellre printa ut och köra ner i halsen. Det borde till och med en bindgalen rysskramare inse.

Vad påstår du att han gjorde då? Sålde mjukglass och varmkorv vid ett gatustånd i Mariupol?
Citera
2019-10-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ditt påstående om invasionen kan du ju ta i konspirations- eller revisionismforumet, för det är där din alternativa historiebeskrivning hör hemma. Eller ännu hellre printa ut och köra ner i halsen. Det borde till och med en bindgalen rysskramare inse.

Vad påstår du att han gjorde då? Sålde mjukglass och varmkorv vid ett gatustånd i Mariupol?

Jag är väldigt intresserad av vilka trovärdiga källor du har som bevisar att Ryssland invaderade Ukraina, mig veterligen är det endast samma medier och stater som annars ljuger om saker såsom massinvandring, feminism, judisk makt m.m som påstått detta, vilket inte är särskilt övertygande.

Att alla människor inte är sugna på att suga judekuk från Kiev är anledningen till inbördeskriget, inte ondskefulla ryssar som utan anledning beslutade sig för att invadera Ukraina. Sen att det fanns många ryssar från Ryssland som frivilligt anslöt sig till upprorsmakarna i f.d östra Ukraina är inte en nyhet för någon, och inte heller ett bevis för en "rysk invasion".

Mikael Skillt åkte självklart till Ukraina för att slåss mot ukrainska upprorsmakare, inte mot den ryska militären, vad annars?
Citera
2019-10-16, 16:53
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Varför skulle en stat INTE ta in ett privat företag för analys?! De flesta vapentillverkare när det gäller allt från enkla handeldvapen med tillhörande ammunition till de som tillverkar riktigt avancerade vapenplattformar är ju just privata. Det är nog bara i Sverige man snöat in på att allting militärt helst ska vara statligt ägt (även om det inte är så här heller).

"F.d hemvärnsman" skriver du (lätt nedsättande antar jag), när verkligheten är att han under flera års tid stridit mot ryssarna under deras invasion i Ukraina. Plus arbetat som instruktör för diverse militära styrkor där. En av inte alltför många svenskar som faktiskt befunnit sig i krig i modern tid. Under fem år lär man nog lära sig språkligt så pass mycket att man kan konversera någorlunda obehindrat.
Tillverkning är något helt annat än underrättelseanalyser. Sådan verksamhet bedrivs av inhemsk militär. Det orimliga är orimligt - Skillt kan inte ryska, bor inte i Ukraina, hans erfarenheter är svensk värnplikt, hemvärnsman och tiden i Ukraina som han mestadels gjorde på förläggning. Analys av säkerhetslägen och annat kräver år av akademisk och militär skolning på hög nivå. Det saknar Skillt. Han försörjer sig i byggbranschen i Sverige.
Citera
2019-10-18, 03:42
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengtport
Tillverkning är något helt annat än underrättelseanalyser. Sådan verksamhet bedrivs av inhemsk militär. Det orimliga är orimligt - Skillt kan inte ryska, bor inte i Ukraina, hans erfarenheter är svensk värnplikt, hemvärnsman och tiden i Ukraina som han mestadels gjorde på förläggning. Analys av säkerhetslägen och annat kräver år av akademisk och militär skolning på hög nivå. Det saknar Skillt. Han försörjer sig i byggbranschen i Sverige.

Jag har förstått att du tillhör det där lägret som avskyr avhopparen Skillt och försöker sålunda trashtalka /nedvärdera hans insatser, gärningar och person så mycket som det är möjligt.

Samtidigt så vet jag i och med det att du faktiskt vet bättre även om du försöker spela lite blåst.

Lämnar det här nassesubforumet nu så får ni fortsätta runka i grupp till högläsning av "Mein Kampf" och fortsätta med er "Fablernas värld"-tolkning av omvärlden och samtiden. Lycka till!

Hals- und beinbruchen!
Citera
2019-10-18, 04:10
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Jag har förstått att du tillhör det där lägret som avskyr avhopparen Skillt och försöker sålunda trashtalka /nedvärdera hans insatser, gärningar och person så mycket som det är möjligt.

Samtidigt så vet jag i och med det att du faktiskt vet bättre även om du försöker spela lite blåst.

Lämnar det här nassesubforumet nu så får ni fortsätta runka i grupp till högläsning av "Mein Kampf" och fortsätta med er "Fablernas värld"-tolkning av omvärlden och samtiden. Lycka till!

Hals- und beinbruchen!
Är du hans pojkvän? Ärlig fråga.
Citera
2019-10-18, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Angående Skillts insatser som stridande soldat är det intressant att ta del av ordväxlingen mellan Skillt och två andra från Azov. Micke slutade konstigt nog att skriva på flashback efter detta.

(FB) Veteran från kriget i Ukraina. Ställ era frågor.

Tar sin början på sidan 50 och får ett abrupt slut efter hans kompanjoner berättar om Skillts tid vid fronten ett par sidor framåt. Missa inte Henlos inlägg på s.53
Läste hela. Mikael Skillt är fullkomligen krossad. Det går nog inte att komma tillbaka efter något sådant där.
Citera
2019-10-20, 11:22
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Jag avskyr lögnare. Kunde inte bry mig mindre om Skillthausen hoppat av från något. Dessutom har han väl inte hoppat av från något alls? Han lämnade NMR och blev frilansnazist. Sedan många år senare säger han att han inte är nazist. Men har han visat det på något sätt? Han säger ju själv att han inte ändrat några åsikter.
Citera
2022-02-07, 02:35
Medlem
Vad gör han nu för tiden? Räds han en holmgång med den ukrainskfientliga pöbeln? https://medium.com/@noclador/putins-plan-4652895de8ba
Citera
2022-02-24, 22:10
Medlem
Är han kvar i Ukraina och slåss för Azov eller vad dom heter?
Citera
2022-02-25, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Det enda Skillthausen slåss mot är gipsplattor och kakel hemma i Sundsvall. Och missnöjda kunder i domstolarna.

Och det är antagligen det enda Skillthausen någonsin slagits emot. Förutom de där bildäcken han skar sönder för massa år sedan (och dömdes för).

Sanningen om Skillthausen framkommer här och framåt: (FB) Veteran från kriget i Ukraina. Ställ era frågor.
Senast redigerad av thinkmachine 2022-02-25 kl. 02:40.
Citera
2022-02-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Han har aldrig slagits där nere. Bara lögner från honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in