2017-04-18, 20:59
Medlem
malva123s avatar
https://magasinetavsnitt.wordpress.c...nazist-avsked/

Att Mikael Skilt har lämnat nazismen bakom sig stod väl klart kring hans vistelse i Ukraina kring 2014. Det skall dock bli intressant med den intervjun som utlovas, förhoppningsvis kommer nya uppgifter fram om hans tidigare organisationer.

Hur reagerar hans tidigare kamrater på detta och vad anser folk i allmänhet om Mikael Skillt och hans beteende?
Senast redigerad av malva123 2017-04-18 kl. 21:03.
Citera
2017-04-18, 21:06
Medlem
Mia-Rovys avatar
Ska bli intressant läsning.

Och att följa intervjuerna!

Svaret på din fråga abgående vad en del av hans kamrater tycker nämns på ett ställe i texten:
Citat:
Samtidigt anser de som tidigare kallat mig sin vän att jag är en förrädare som förtjänar deportering eller värre. Hatet från mina tidigare vänner har stundtals varit så allvarligt att SÄPO bett mig tänka mig för om jag besöker Sverige. Detta innebär inte att jag tycker synd om mig själv. Det är konsekvenserna av mina egna val som satt mig i den här sitsen. Men det förklarar en del om det vakuum jag fastnat i. Jag sitter fast mellan den bild jag skapat av mig själv genom åren och den rörelse som en del tror att jag fortfarande tillhör.
Citera
2017-04-18, 21:38
Medlem
FranzMarcs avatar
Ska bli intressant att läsa. Jag tror dock man bör ta Skillt med en stor skopa salt, killen har uppenbara tendenser till mytomani. Varnad av SÄPO? Skillt försöker alltid verka viktigare än vad han är. Kul för honom att han verkar ha funnit sig tillrätta i Ukraina.
Citera
2017-04-18, 21:40
Medlem
Astrorbits avatar
Fjant och psykopat. Om något år har han skrivit en bok om sina upplevelser, all for the money. Dock smart!
Citera
2017-04-18, 21:49
Medlem
SvenskOppositions avatar
Hans entusiastiska agerande i samband med, och efter, den CIA-orkestrerade statskuppen i Ukraina visade med all tydlighet att karln är både rubbad och antinazist.
Citera
2017-04-18, 21:58
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Hans entusiastiska agerande i samband med, och efter, den CIA-orkestrerade statskuppen i Ukraina visade med all tydlighet att karln är både rubbad och antinazist.

Nja, rubbad kan jag nog hålla med om. Han verkade dock övertygad om att han gjorde det "Nazistiskt" korrekta när han åkte till Ukraina och stred. Dock gjorde de flesta nationella grupperingarna en mer realistisk analys av det geopolitiska spelet. När dessa började kalla honom jude lakej började han stegvis ta avstånd från Nazismen. Skillt verkar i sitt öppna brev påstå att han börjat ta avstånd innan han åkte. Det är bara läsa tråden om de Ukraina frivilliga så ser man att detta är en lögn.
Senast redigerad av FranzMarc 2017-04-18 kl. 22:01.
Citera
2017-04-18, 22:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Han har väl antagligen till slut fått en tjej därborta. Det behöver inte vara svårare än så.
Citera
2017-04-18, 22:01
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Nja, rubbad kan jag nog hålla med om. Han verkade dock övertygad om att han gjorde det "Nazistiskt" korrekta när han åkte till Ukraina och stred. Dock gjorde de flesta nationella grupperingar en mer realistisk analys av det geopolitiska spelet. När dessa började kalla honom jude lakej började han stegvis ta avstånd från Nazismen.

Tack för att du förtydligade mig För det var precis den motiveringen jag avsåg med mitt "antinazist".
Citera
2017-04-18, 22:25
Medlem
hushlittledarlings avatar
Roligt att läsa om hur ni tycker han idag är en fjant. För några år sen var han en sann hjälte.
Det går fort i hockey.
Citera
2017-04-18, 23:08
Medlem
.buenaventura.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han har väl antagligen till slut fått en tjej därborta. Det behöver inte vara svårare än så.

Gift sig dessutom. Hans beslut att åka dit kom dessutom så gott som direkt efter hans förhållande här i Sverige tog slut.
Citera
2017-04-18, 23:25
Medlem
Facebacks avatar
Nu kan du åka runt på skolor och föreläsa om nynazismen micke!
Citera
2017-04-18, 23:32
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Ska bli intressant läsning.

Och att följa intervjuerna!

Svaret på din fråga abgående vad en del av hans kamrater tycker nämns på ett ställe i texten:

Dessa SÄPO-agenter är troligtvis lika existerande som Spetsnazagenterna som besköt Skillt i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in