2017-04-19, 21:37
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Inte alls. Han är mycket begåvad och kan lära oss mycket om livet och om den andliga världen.
Som inte existerar. Är du från vettet? Hur kan man tro på någonting sådant, i den upplysta tid vi lever i?
Citera
2017-04-19, 22:14
Medlem
Om han är bördig från Holland kanske han är släkt med Geert Wilders, båda har en förkärlek att blondera håret i onaturliga nyanser. Jag tycker Birkan Tore ser ut att ha iranskt påbrå.
Citera
2017-04-19, 22:18
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Tragiskt att så många går på bluffen med de här "medierna".
Här dessutom en My Little Pony-transa som verkligen borde få alla varningsklockor att ringa!
Vet inget om den aktuelle men något trams är det inte. Det vet jag då jag själv är ett medium som hjälper folk med allt möjligt bla kontakt med avlidna. Det är så äkta det kan bli.
Citera
2017-04-19, 22:37
Medlem
Leviathan99s avatar
I ett sunt samhälle hade den här individen fått rätt psykiatrisk vård och behandling för sina vanföreställningar.

Att han istället får ett eget tv-program säger ganska mycket om hur många faktaresistenta människor det finns och deras fäbless att hänge sig åt hjärndöd pseudovetenskap istället för vetenskap baserad på empiriska studier.
Citera
2017-04-19, 22:38
Medlem
Ja det är så med den här typen av människor att deras hjärnor producerar sinnesintryck som de sedan tror kommer utifrån. Det är samma sak som när man drömmer eller har en psykos.
Personen kan uppleva det helt verkligt precis som att en röst talar till den eller att den ser bilder.

Det förrädiska med program som Det Okända är att det framställs nästan vetenskapligt, men om det vore vetenskapligt så skulle man till exempel låta flera medier oberoende av varandra gå till samma hus. Om då alla medier kom fram till samma andar, samma namn och så vidare då skulle detta vara ett bra indicium på att det verkligen fungerar, men detta gör de aldrig.

Personerna som berättar om sina upplevelser beskriver ibland ganska påtagliga fenomen som att möbler flyttar på sig och saker ramlar i golvet. Men detta sker aldrig under inspelning märkligt nog, för om dessa medier kan kommunicera med andarna så borde ju andarna verkligen ställa till med något under programinspelningen.
Citera
2017-04-19, 22:45
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Inte alls. Han är mycket begåvad och kan lära oss mycket om livet och om den andliga världen.
Det är ofantlgt pinsamt att så många urblåsta nötter finns som går på såna bluffar. Man blir ju rädd när man tänker på att alla dessa korkhattar också röstar i allmänna val.
Birkan & co skadar människor med sitt skitprat, hur känner sig anhöriga till dödade "som inte fick hjälp av änglar"? Var de omkomna ovärdiga änglahjälp alltså, dåliga människor?
Jag tycker att det borde vara straffbart att ägna sig åt sån här bedrägeriverksamhet.
Citera
2017-04-19, 22:47
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Vet inget om den aktuelle men något trams är det inte. Det vet jag då jag själv är ett medium som hjälper folk med allt möjligt bla kontakt med avlidna. Det är så äkta det kan bli.
Upphör med den där trolleriverksamheten. Den borde vara straffbar.
Citera
2017-04-19, 23:16
Medlem
Enligt en polare som är med i någon andlig stängd grupp på fejjan så diskuteras det faktum att Birkan brukar ganska mycket heroin. En kvinna i gruppen som var med och fick Birkan stor i Sverige tar avstånd från honom och ber om ursäkt för att hon någonsin stått bakom honom. Jag har inte läst detta själv utan det är andrahands- info.
Citera
2017-04-19, 23:21
Medlem
NeutronStars avatar
Jag var på ett av Birkans seminarier om änglakontakt, intuitiv coaching, och atlantisk healing. Det var riktigt bra med en faktagrundad och logisk infallsvinkel på fenomenen.

Plötsligt bara stelnade Birkan till mitt under föreläsningen. Han blundade och upprepade "o-i-anshaliiaa" i minst en kvart. Den andra föreläsaren (Ersin) sa att vi skulle vara tysta och få bevittna något fantastiskt. Birkan skakade och man såg bara ögonvitorna, sen föll han ihop på golvet och kroppen vibrerade av konvulsioner och kramper. Det höll på i över en timme och Birkan var så tagen efteråt av kontakten med ängeln att vi fick gå hem en halv dag för tidigt.

Jag ville ha tillbaks en del av pengarna (hade betalt över 7.000 kr för två dagar) men de svarade att jag skulle vara tacksam över turen att få bevittna en änglakontakt irl.
Citera
2017-04-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Jag var på ett av Birkans seminarier om änglakontakt, intuitiv coaching, och atlantisk healing. Det var riktigt bra med en faktagrundad och logisk infallsvinkel på fenomenen.

Plötsligt bara stelnade Birkan till mitt under föreläsningen. Han blundade och upprepade "o-i-anshaliiaa" i minst en kvart. Den andra föreläsaren (Ersin) sa att vi skulle vara tysta och få bevittna något fantastiskt. Birkan skakade och man såg bara ögonvitorna, sen föll han ihop på golvet och kroppen vibrerade av konvulsioner och kramper. Det höll på i över en timme och Birkan var så tagen efteråt av kontakten med ängeln att vi fick gå hem en halv dag för tidigt.

Jag ville ha tillbaks en del av pengarna (hade betalt över 7.000 kr för två dagar) men de svarade att jag skulle vara tacksam över turen att få bevittna en änglakontakt irl.

Va!
Det låter ju inte riktigt klokt, så fejk. Vet inte om jag tror på ditt vittnesmål.

Ja, jag har en hel del respekt för B.T. Han har en gåva imo.

Mvh.
Citera
2017-04-19, 23:33
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar

Haha jisses, med tanke på inlägget ovan dig måste han avgiftats från någon drog som gav honom nå anfall
Citera
2017-04-19, 23:37
Medlem
Citat:

Håller helt och hållet med 👍
Denne man är något över det ovanliga, han har konstant kontakt med andevärlden och vi har mycket vi kan lära oss av Tore.
Han har även bott med tibetanska munkar i 3 år, helt avskärmad från den värld som vi lever i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in