2017-04-17, 22:46
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Birkan Tore är ett certifierat änglamedium som får Thomas DiLeva att framstå som seriös och jordnära.

Birkan Tore ska leda ett nytt program på TV om hur änglar kan ha räddat folk som råkat ut för olyckor.

Birkan Tore kanaliserar en energi som härrör från det mytomspunna Atlantis, sk Atlantean healing, förresten bor han i Atlanta, Los Angeles och på Hawaii.

Är Birkan Tore ett påhittat namn ? Han säger sig komma från Holland, men jag misstänker att han har ett annat ursprung.

Birkan är gay och gift ! Birkan har färgat sitt hår blont för att han ska likna en ängel.

Birkan är en av få andliga lärare som är betrodda att få utbilda certifierade änglamedium (Angelic Mediumship Certification) Dessa tredagskurser ges på Sheraton Hotel varje år. Antar att de kurserna har gjort Birkan till en rik man.

Nån som har mer info om Birkan ?
Citera
2017-04-18, 10:40
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag googlade på honom för några år sedan, och jag trooor att jag fick fram att han har turkiskt ursprung. Mer på honom har jag inte, men han är väldigt vacker med det där håret, och han verkar oerhört trevlig. Han ser verkligen ut som en livs levande ängel.
Däremot vet jag inte om jag köper hans prat om änglar Det känns för mig som att ärkeängeln Mikael inte borde finnas på riktigt 😃
Citera
2017-04-18, 15:45
Medlem
Sätt han i samma cell som Carolas f.d make...
Citera
2017-04-18, 21:00
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Tragiskt att så många går på bluffen med de här "medierna".
Här dessutom en My Little Pony-transa som verkligen borde få alla varningsklockor att ringa!
Citera
2017-04-19, 01:40
Medlem
Ansjovisars avatar
Birkan Töre heter han och är precis som tidigare sagts i tråden från Turkiet.

En djupt obehaglig människa som drar in bra med pengar på sitt bedrägeri.
Citera
2017-04-19, 07:50
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansjovisar
Birkan Töre heter han och är precis som tidigare sagts i tråden från Turkiet.

En djupt obehaglig människa som drar in bra med pengar på sitt bedrägeri.

Birkan Tore: Jag behöver inte vetenskapliga bevis för att tro !

Trots många skeptiker är han själv övertygad om existensen av änglar – och den fiktiva ön Atlantis.
– Någon dag vet jag att vetenskapen kommer komma ikapp med allt det här, säger Birkan Tore.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/3aW4d/mediet-birkan-tore-jag-behover-inte-vetenskapliga-bevis-for-att-tro

Birkan säger att Atlantis är vårt förflutna och vår framtid. Atlantis hade flygande maskiner, avancerad teknik, andlighet, konst och kristaller, och vi är precis som dem nu - en civilisation! Atlanthean healing” är en slags alternativ medicin genom ”vibrerande energi”. Borde inte detta vara ett fall för patientsäkerhetslagen ?

Birkan lever bra på det han gör och speciellt ansträngande verkar det inte vara. Det finns ju ingen som kan kontrollera om han har gjort rätt eller fel. Jörgen Gustavsson har sagt att kunderna får pengarna tillbaka om de inte är nöjda, hur är det med Birkan T vad gäller återbetalning och reklamation ?
Citera
2017-04-19, 10:56
Medlem
JumpingJacks avatar
Han hade en Hermès Birkin på armen i ett av programmen (pris från runt 80 000 och uppåt?) så det verkar ganska lönsamt att prata med spöken.
Citera
2017-04-19, 12:03
Medlem
enfindams avatar
Han var balettdansör men fick sadla om efter en skada. Han är ett mycket skickligt medium.
Senast redigerad av enfindam 2017-04-19 kl. 12:06.
Citera
2017-04-19, 19:43
Medlem
Riktig skojare den där Birkan Tore, precis som alla andra medium. De utnyttjar folks sårbarhet. Lätt att tro att det finns änglar som vakar över en om man överlevt tex en olycka, men om någon dör då?!
Citera
2017-04-19, 20:21
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den.smarta
Riktig skojare den där Birkan Tore, precis som alla andra medium. De utnyttjar folks sårbarhet. Lätt att tro att det finns änglar som vakar över en om man överlevt tex en olycka, men om någon dör då?!

För att vara så känd, så borde det finnas mer sökbar info om hans privatliv, tex. om hur han bor, vem hans pojkvän är, hans bakgrund. Det verkar inte ens vara möjligt att få veta hur gammal han är. Han är väldigt aktiv i just Sverige för man får mest fram info på svenska när man söker efter honom på nätet. Kanske har han flera namn ?
Citera
2017-04-19, 21:11
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Han var balettdansör men fick sadla om efter en skada. Han är ett mycket skickligt medium.
Skickligt medium, bra på att lura korkade ärthjärnor mao?
Citera
2017-04-19, 21:26
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Skickligt medium, bra på att lura korkade ärthjärnor mao?
Inte alls. Han är mycket begåvad och kan lära oss mycket om livet och om den andliga världen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in