Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-17, 18:48
  #1
Medlem
Vet inte riktigt vad jag ska göra med mitt hår. Det blir flötigt på bara efter 2 timmar efter att jag duschat. Inte det översta lagret av håret då utan mer baksidan av huvudet. Tvättar håret varannan dag med Head & Shoulders Lemong Citrus Fresh som är för oljigt hår. Inget balsam. Använder utöver detta torrschampo varje dag från Batiste. Finns det någonting jag kan göra för att minska fettet?
Citera
2017-04-17, 18:53
  #2
Medlem
1. Tvättar du håret 2 gånger när du tvättar det? Noggrann med att gnugga med shampoot i hårbottnen och inte topparnaa?

2. Du ska inte behöva tvätta håret så ofta, utan vart tredje, fjärde dag. Kan bero på att du har en för torr hårbottnen och därför bildar kroppen mer fett för att det inte ska torkas ut.

3. pröva ett annat shampoo som är anpassat för fet hårbottnen, gärna kosta på dig lite mer än det inne på ica. Behöver inte vara dyrare än 100-lappen, finns mycket bra på nätet!
Citera
2017-04-17, 18:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
2. Du ska inte behöva tvätta håret så ofta, utan vart tredje, fjärde dag. Kan bero på att du har en för torr hårbottnen och därför bildar kroppen mer fett för att det inte ska torkas ut.

Händer ibland att jag inte hinner eller är för lat för att tvätta håret så jag låter det gå till tredje dagen och håret ser INTE bra ut då. Ser ut som att jag inte haft tillgång till dusch på två veckor då...
Citera
2017-04-17, 18:58
  #4
Medlem
Du behöver absolut nytt schampo! Och tvätta bottnen två gånger som sagt när du tvättar det!

Torrschampo är en bra nödlösning som du skrev att du ibland använder.
Citera
2017-04-17, 19:01
  #5
Avstängd
Handsprit?
Citera
2017-04-17, 19:18
  #6
Medlem
Gå till en frisör och köp schampoo där. Det är lite dyrare men mycket bättre än sånt skräp man kan köpa på Coop/Ica!
Citera
2017-04-17, 20:39
  #7
Medlem
Browngreeneyess avatar
Torr schampo varje dag?

1. Duscha varannan dag i ljummet/kallt vatten
2. Balsam i topparna
2. Inge retande kemikalier som hårspray, gele, wax, torrschampoo
4. Köp skonsamt schampo på apoteket? Eller använd en vanlig fast tvål?
Citera
2017-05-04, 22:45
  #8
Medlem
drozboxs avatar
Testa använda något starkt "mjäll-schampo". Det är oftast inte så bra att använda det om du inte har mjäll, men det funkar jävligt bra mot oljig/fettig/torr hår och hårbotten. Använd bara inte head n shoulders, beställ något från internet eller hos en frissör, allt i affärerna är trams och jag pratar av erfarenhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback