2017-04-17, 10:50
Medlem
Hej, insåg efter ett tag ssedan att jag kommer behöva söka försörjningstöd. Men jag har haft pengar på mitt paypal där jag sitter och köper saker på ebay eller diverse sidor då jag inte vill köpa direkt med mitt konto kort.

Så om jag skickar tillbakapengarna till mitt konto och sedan betalar av ett privat låt till en kompis som är några tusen alappar, kan det bli problem med försörjningstöd sökningen? 4500kr har jag lånat.

kan tillägga att det är via swish, så jag kan visa att jag fått in pengar av en privat person.
Senast redigerad av jakemaman 2017-04-17 kl. 10:53.
Citera
2017-04-17, 11:10
Medlem
Jaifies avatar
om du får in pengar från en tredje part, så kan socialen räkna det som inkomst och dra av det från det total månads bidraget
Citera
2017-04-17, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaifie
om du får in pengar från en tredje part, så kan socialen räkna det som inkomst och dra av det från det total månads bidraget

Pengarna ligger på mitt paypal, så om jag struntar i att föra över dom kommer jag inte ha ett problem? (Gissar på att dom inte kan se mitt paypal?)
Citera
2017-04-17, 12:21
Medlem
_killahs avatar
Dom kommer inte se ditt paypal nej.

Varför ber du inte bara din kompis sälja något till dig via ebay tex, så kan du "köpa" det för 4500:-

Ett bättre tips kan även vara att försöka skaffa ett jobb, om du misstänker att du ska gå på försörjningsstöd om en stund, det finns många jobb att få på dagen om man ger sig fan på det.
Citera
2017-04-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Dom kommer inte se ditt paypal nej.

Varför ber du inte bara din kompis sälja något till dig via ebay tex, så kan du "köpa" det för 4500:-

Ett bättre tips kan även vara att försöka skaffa ett jobb, om du misstänker att du ska gå på försörjningsstöd om en stund, det finns många jobb att få på dagen om man ger sig fan på det.

Tack, det var smart faktiskt <3 ska jag göra direkt.

Har redan varit på arbetesintervjuv och har 2 andra också, blev lite tajt bara då jag intväntar anställningen
Citera
2017-04-17, 13:54
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakemaman
Så om jag skickar tillbakapengarna till mitt konto och sedan betalar av ett privat låt till en kompis som är några tusen alappar, kan det bli problem med försörjningstöd sökningen?
Det enklaste vore väl att ta över från ditt PayPal till din kompis PayPal om det finns ett sådant konto eller att ett sådant konto öppnas så ser inte socialen något och skulden blir löst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in