• 1
  • 2
2017-04-17, 07:51
Medlem
Varenda fråga, särskilt i "kriminalfall" utmynnar endast i frågan "var det en invandrare?" Om någon påstår "ja" så övergår diskussionen i politik. Om svaret blir nej så dör pratet rätt snabbt eller ursäktas nästan med taskig uppväxt eller möjligen vad kan man bli annat än arg i ett samhälle fyllts invandrare.

I Frankrike så har Facebook stängt av ca 30000 anonyma fejk konton som vräker ut politisk propaganda .
I Sverige finns exempel med marckus Oscarssons sida där han öppet redovisar att många individer med väldigt anonyma troligtvis fejk konton vräker ur sig rent hat, osaklighetrr mm.

Hur fungerar denna propaganda maskin??
Får någon betalt eller är det ideella krafter ? Vem står bakom? Hur väl organiserat är det?

Ni som vet, berätta nu!

Troligt är ju att det är högerextrema men ibland tänker jag att det kanske är vänster människor också som jobbar på att skämma ut sin motståndare och påvisa hur hjärtlösa och vidriga de är... det är ju en sak att vars hatisk mot terrorister mördare å våldtäktsmän men tex i en diskussion här om en 5 åring som hittats livlös i en simhall så kommer kommentarer som "han var säkert invandrare. Hoppas han dör"
Kort å gott. Hur många av er har dubbla eller fler konton i olika sociala media för att föra ut politiska budskap?
Finns någon styrning? Backup osv?
Citera
2017-04-17, 07:55
Medlem
Svaret är ganska enkelt. Anonyma keyboard warriors.
Citera
2017-04-17, 08:50
Medlem
Principess avatar
Vanligt folk som är trötta på negrer och araber. Oftast under täckmanteln att det handlar om islam. Där har vänstern rätt. Vi ÄR rasister och trötta som tusan på att man ser och hör främlingar överallt. Hur de beter sig. Vad de gör. Rubbet. Så förbannat less på dem. Sänk deras båtar på medelhavet, tack!

Vi är en stor skara nuförtiden. Anledningen till anonymitet är att vi inte har yttrandefrihet i Sverige plus autonom vänster som terroriserar meningsmotståndare i hemmet och på arbetsplatsen. Man kan komma åt mindre försiktigt formulerade inlägg med bland annat Hets Mot Folkgrupp eller någon annan gummiparagraf. De enda betalda jobben på den nationalistiska fronten är partijobb inom SD, vissa anställda på avpixlat, fria tider, nya tider och motgift. Såvitt jag vet. Detta rör sig om en handfull och dessa personer sitter nog inte mycket på flashback eller anonyma Facebookkonton, utan bedriver just partipolitik och/eller skriver mer välformulerat material med bredare spridning via ovan nämnda plattformar.
Citera
2017-04-17, 09:01
Bannlyst
Hur ser konspirationen ut?

Vilka tror du ligger bakom?

Om det nu är fake med allt varför får vi inte prata öppet om problemen med massinvandringen.

Jag menar om allt nu är så bra med dessa pensionsräddare och vinstmaskiner så skulle ju statsmakten kunna tillåta en öppen debatt. Bäst hade ju varit om dessa "hatare" kunde få tv tid på bästa sändningstiden. De skulle ju spricka direkt enligt pk sidans sätt att se på det hela.

Sanningen slår fake 24/7 så varför förhindra att trollen spricker i dagsljuset?
Citera
2017-04-17, 14:28
Avstängd
Frawjons avatar
De hatar troligen inte bara invandringspolitiken (som är idiotisk) och kriminella/parasiterande invandrare (som inte hör hemma här) utan invandrare överhuvudtaget. Det finns patetiska trådar om invandrare som inte gillar svensk mat och liknande, som om det vore ett stort problem.
Citera
2017-04-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Hur ser konspirationen ut?

Vilka tror du ligger bakom?

Om det nu är fake med allt varför får vi inte prata öppet om problemen med massinvandringen.

Jag menar om allt nu är så bra med dessa pensionsräddare och vinstmaskiner så skulle ju statsmakten kunna tillåta en öppen debatt. Bäst hade ju varit om dessa "hatare" kunde få tv tid på bästa sändningstiden. De skulle ju spricka direkt enligt pk sidans sätt att se på det hela.

Sanningen slår fake 24/7 så varför förhindra att trollen spricker i dagsljuset?
Fast det tangentbordskrigare försöker göra är ju inte direkt bara att kritisera invandringspolitiken. Jag håller med om att vi borde ha en större allmän debatt om det. Men när SD-lojala sitter bakom skärmen och skriver att muslimer borde skjutas, de vill ha sharia allihopa, sänk båtarna på Medelhavet och tänd eld på moskéer, då kritiserar man inte invandringspolitiken.
Citera
2017-04-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurkumim
Fast det tangentbordskrigare försöker göra är ju inte direkt bara att kritisera invandringspolitiken. Jag håller med om att vi borde ha en större allmän debatt om det. Men när SD-lojala sitter bakom skärmen och skriver att muslimer borde skjutas, de vill ha sharia allihopa, sänk båtarna på Medelhavet och tänd eld på moskéer, då kritiserar man inte invandringspolitiken.

Nä alltså, förut tänkte jag lite mer att "sd är nog inte så tokigt ändå" , sen har man hängt här lite på sistone å läst allt invandrarhat från frenetiskt hatande människor som skriver just sådant som "hoppas dom dör på Medelhavet allihop", " dom borde skjutas" , "hoppas 5 åringen som låg på bassängens botten dör, för det var säkert en invandrare"... Då blir man liksom å tycka synd om invandrare ( även de som inte är helt exemplariska) som utsätts för detta hat å tänker att de som hatar är fan inge bättre, snarare än värre å helt vidriga oempatiska.

Å är det fler än mig som känner så då gynnar ju hatet snarare vänstersidan.... kan det vara så att de ligger bakom de allra mest extremhatiska kommentarerna? Vad tror ni?
Citera
2017-04-17, 19:09
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Å är det fler än mig som känner så då gynnar ju hatet snarare vänstersidan.... kan det vara så att de ligger bakom de allra mest extremhatiska kommentarerna? Vad tror ni?
Om det fanns en sådan konspiration tror jag att den skulle ha läckt för länge sedan – det ligger i konspirationers natur att de blir exponentiellt svårare att hemlighålla ju fler som är inblandade.

Själv tror jag att det är ett fåtal oorganiserade personer som sitter och hamrar ur sig den här hjärndöda sörjan för att de njuter av det på något sätt. Kanske får de en kick av att sitta anonymt på nätet och vräka ur sig saker de inte har stake nog att säga till folk IRL.
Citera
2017-04-17, 19:16
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har bara ett konto.

Invandringskritiker finns det gott om här på FB.
Citera
2017-04-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurkumim

Om du vill göra dig själv en tjänst, så ser du att det antagligen finns några tiotal rasister och några tiotal kanske hundra tal, som iaf jag tolkar som barn eller iaf några väldigt omogna som sitter och skriver tex att allt är blattarnas fel.

Så att dra några större växlar av det eller tro att Sd ligger bakom det är ju skapligt korkat. Är ju inte så att de får fler att rösta Sd, utan antagligen tvärtom.
Citera
2017-04-17, 20:31
Medlem
Ziayas avatar
Tror mest de tagit över vissa trådar. Det är tröttsamt, men om det finns en organisering bakom är jag inte så säker på. Vet inte om SD som parti vinner på det användare som dessa häver ur sig.

Etnicitet på GM? Vanligtvis tredje, fjärde inlägget. Och sedan spekulationer, spekulationer i den riktningen. Har de fel kan vissa fortsätta ändå. Som papegojor.
Citera
2017-04-18, 18:27
Medlem
http://www.svt.se/kultur/medier/hot-...r-orkestrerade

Enligt SVT mfl medier blir hatkampanjerna via nätet alltmer organiserade iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in