Okej lång historia, tar ej korta varianten. För 1 år sedan (4e maj) flyttade vi (sambo och vår nu 5 åriga dotter) ifrån Norrköping för att starta om nytt liv i ny stad. Vi lånade morsans 2a utanför Eskilstuna och hon flyttade iväg under denna tid. Äntligen efter 1 år fick vi ny lägenhet som är större. Det var en jobbig resa men den skulle snabbt bli värre. Vi flyttade in i nya 3an och den var ostädad. Hörde av oss och bad om antingen få den städad av firma eller 2000:- avdrag på hyran (7542:- 79kvm) men fick svar "jag sänker inte en krona" lägenheten är i så dåligt skick att man höll på att svimma. Alla fönster i hela lägenheten var igen siliconade så dem inte gick att öppna. Allt e i så dåligt skick och gjort av amatörer. Även det nyrenoverade badrummet. Han tog till och med deposition 500:- på nycklarna. Hans anställda röker i källaren o tvättstugan. Han gör allt för att tjäna pengar. Det värsta är köks golvet (matta) är vattenskadad och är vågig, (orolig för skadligt mögel) För 4 dagar sedan fick jag en son men ingen ork att ens packa upp i lägenheten, finns så mkt att skriva. Hur ska man i min sits hitta nåt nytt snabbt?
tyvärr har vi inte jobb och vi har betalningsanmärkningar och skulder (ca 50k var) tips o råd vore trevligt då min hjärna just nu står still. Skulle göra vad som helst för att bo utan grannar sen om det bara är 80kVM hus 3a runt eskilstuna/strängnäs/nyköping/Södertälje gör inget. Har ej körkort
PS. Kan skicka bilder på saker om så önskas.

PS. Kan skicka bilder på saker om så önskas.