2017-04-16, 10:51
Medlem
sitter med min deklaration, använder mig av avansa för aktier, men förstår inte hur man ska göra:S

har sålt å köpt lite under året, men inte plockat ut något, utan det har alltid funnits på aktiekontot.

skatteverket vill ha massa info: Obligatorisk uppgift

Försäljningspris
Omkostnadsbelopp
Vinst/Förlust

varit inne på avanza, men tyckte det var lättare förr, när jag använde mig av, swedbank, då allt stod klart å tydligt.

hur göra man:S

såg att det fanns en schablon uträkning, men det känns lurigt. vill ju inte åka på en skattesmäll, tror inte jag gör det i vilket fall som helst, då jag investerat 7000kr totlat

skapade en K4 blankett hos avanza, fick mail att den var klar, men kan inte hitta den, kommer bara till start sida när man tcyker på länken. Betyder det då att jag inte har sålt, å det inte behövs, utan kan bara köra chablon på de`?
Senast redigerad av berne88 2017-04-16 kl. 10:58.
Citera
2017-04-16, 11:01
Medlem
Har för mig att man kan betala lite extra så gör Avanza alla uträkningar åt dig.
Citera
2017-04-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Har för mig att man kan betala lite extra så gör Avanza alla uträkningar åt dig.
yes det löste sig

tack än då
Citera
2017-04-16, 11:12
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Det är busenkelt med avanza. Det är bara att klicka på en knapp som finns under:

Klicka på Mina Sidor -> Deklaration & Kontobesked -> Avanza K4

Där finns en knapp du kan klicka på för att skapa en färdigifylld blankett. Normalt tar det kanske upp till en timme, så klicka på Skapa K4 och logga in på nytt en stund senare så ligger blanketten där som PDF.
Citera
2017-04-16, 12:03
Medlem
Behövs detta trots att man ligger i ISK? Skjuter de inte in informationen direkt till skatteverket?
Citera
2017-04-16, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larskristian
Behövs detta trots att man ligger i ISK? Skjuter de inte in informationen direkt till skatteverket?
För ISK behöver du inte deklarera några affärer, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in