sitter med min deklaration, använder mig av avansa för aktier, men förstår inte hur man ska göra:S
har sålt å köpt lite under året, men inte plockat ut något, utan det har alltid funnits på aktiekontot.
skatteverket vill ha massa info: Obligatorisk uppgift
Försäljningspris
Omkostnadsbelopp
Vinst/Förlust
varit inne på avanza, men tyckte det var lättare förr, när jag använde mig av, swedbank, då allt stod klart å tydligt.
hur göra man:S
såg att det fanns en schablon uträkning, men det känns lurigt. vill ju inte åka på en skattesmäll, tror inte jag gör det i vilket fall som helst, då jag investerat 7000kr totlat
skapade en K4 blankett hos avanza, fick mail att den var klar, men kan inte hitta den, kommer bara till start sida när man tcyker på länken. Betyder det då att jag inte har sålt, å det inte behövs, utan kan bara köra chablon på de`?
Senast redigerad av berne88 2017-04-16 kl. 10:58.
Det är busenkelt med avanza. Det är bara att klicka på en knapp som finns under:
Klicka på Mina Sidor -> Deklaration & Kontobesked -> Avanza K4
Där finns en knapp du kan klicka på för att skapa en färdigifylld blankett. Normalt tar det kanske upp till en timme, så klicka på Skapa K4 och logga in på nytt en stund senare så ligger blanketten där som PDF.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!