Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-22, 19:01
  #109
Medlem
Vobblers avatar
Så ser det alltid ut när folk testar benso, allt faller på plats och de tar tag i sina liv. Men det är en falsk lycka som tyvärr inte håller i längden. Allt du har gjort är att trigga dina GABA-receptorer att få dig att må bra en kort period. Snart behöver du öka dosen för att må lika bra.

Sen vet du själv vad som väntar.

Skit i mediciner och droger, det finns naturliga vägar att gå.
Citera
2018-07-22, 19:29
  #110
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "En seriös fråga angående benzo." infogad./mod
Citera
2018-07-25, 20:17
  #111
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Så ser det alltid ut när folk testar benso, allt faller på plats och de tar tag i sina liv. Men det är en falsk lycka som tyvärr inte håller i längden. Allt du har gjort är att trigga dina GABA-receptorer att få dig att må bra en kort period. Snart behöver du öka dosen för att må lika bra.

Sen vet du själv vad som väntar.

Skit i mediciner och droger, det finns naturliga vägar att gå.

Kan bara instämma. Har själv den vägen vandrat och nu betalar jag tillbaka på lånet.
Citera
2018-07-26, 12:46
  #112
Medlem
Men om man kan fixa sitt liv åtminstone tillfälligt med benzo är det inte bra då?

Jag ska studera nu i höst efter flera år av sjukskrivning.

Jag planerar att ta benzo varje dag för att orka. Är det inte en bra grej att riskera ett eventuellt beroende om jag klarar av utbildningen och får jobb sen?
Citera
2018-07-26, 14:58
  #113
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horss
Men om man kan fixa sitt liv åtminstone tillfälligt med benzo är det inte bra då?

Jag ska studera nu i höst efter flera år av sjukskrivning.

Jag planerar att ta benzo varje dag för att orka. Är det inte en bra grej att riskera ett eventuellt beroende om jag klarar av utbildningen och får jobb sen?

Om du får jobb sen och har utvecklat ett beroende, är det värt det? Och om du under tiden du studerar/jobbar får slut på pillsen och du råkar in i abstinens och fuckar ur det mer än vad du kanske skulle ha gjort från början, är det värt det?

Och hur vet du att du inte orkar, jag förringar inte att du mår dåligt osv - men du måste tro på dig själv i första hand. Pillren löser inte det i långa loppet.
Citera
2018-07-26, 17:15
  #114
Medlem
Får se hur det blir.

Jag kommer ta en steso varje natt för att sova.

Och en aplra varje morgon för må bra under dagen.
Citera
2018-07-26, 19:26
  #115
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horss
Får se hur det blir.

Jag kommer ta en steso varje natt för att sova.

Och en aplra varje morgon för må bra under dagen.

Jag avråder starkt. Försök jobba på självkänslan och självförtroendet på alla andra möjliga vis. Meditation, mindfulness-övningar, KBT-terapi etc.

Risken att du fastnar i ett beroende som är jobbigare än problemen du har nu är väldigt stor.
Citera
2018-07-26, 19:49
  #116
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horss
Får se hur det blir.

Jag kommer ta en steso varje natt för att sova.

Och en aplra varje morgon för må bra under dagen.

Det kommer inte funka särskilt länge. Varför inte göra en plan och tänka till hur du ska göra för att må bättre på riktigt?
Citera
2018-07-26, 21:00
  #117
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Kan bara instämma. Har själv den vägen vandrat och nu betalar jag tillbaka på lånet.

Ja och rätt var det är så blir det en cold turkey då receptknarket är slut. Nej fy fan jag har sett folk fastna i den där skiten. Hellre tar jag ett två, tre bira på kvällen om jag mår dåligt än att ta den där skitsubstansen. Den kan dra åt helvete!!!
Citera
2019-01-10, 01:57
  #118
Medlem
Medicinsk användning utav alprozolam?

Vill få igång ett fungerande liv med lite hjälp på traven och undrar då hur pass lågt i styrka jag kan äta och hur sällan för att inte utveckla ett beroende. Kommer mest fokuksera på det naturliga. Att sova bra, äta hälsosamt och styrketräna. Men ofta så mår jag dåligt och blir hämmande. Kommer endast tas vid behov men vill inte utveckla beroende.
Citera
2019-01-10, 02:40
  #119
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Vill få igång ett fungerande liv med lite hjälp på traven och undrar då hur pass lågt i styrka jag kan äta och hur sällan för att inte utveckla ett beroende. Kommer mest fokuksera på det naturliga. Att sova bra, äta hälsosamt och styrketräna. Men ofta så mår jag dåligt och blir hämmande. Kommer endast tas vid behov men vill inte utveckla beroende.

Du bör veta din dos via din läkare .
Citera
2019-01-10, 02:53
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Du bör veta din dos via din läkare .

Orkar inte försöka stå på mig mer. Har införskaffat mig svart, men det ändrar inte på att jag är i behov av det..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback