Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-01-02, 01:20
  #13
Avstängd
Normans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-S
En ny ambasad i Washington är nog ändå en hyfsat bra investering jämfört med t ex det gigantiska Sida-biståndet och mycket annat som ryms inom statsbudgeten. Det här ser jag ingen anledning att klaga på i alla fall. Tycker det är vettigt att ha en representativ ambassad i USA för den summan.
Ja SIDa får gärna betala eller skrotas, SIDA är f.ö. AIDS på franska.
Citera
2006-01-02, 12:54
  #14
Medlem
Cataclysms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Tråden handlar om trenden att vi är rika utrikes och fattiga inrikes väldigt ofta.
Exporten till USA lär inte påverkas av en ny ambassad, alla hushåll får lägga en hundring netto i skatt för detta hus. Men som sagt, Moderna kostade 700 inkl. säkerhet.
Du har undvikit min fråga från början, inlägg #10.
Citera
2006-01-02, 21:35
  #15
Medlem
Kan inte se vad för nytta ett sådant skrytbygge skall göra. Finns många andra investeringar i infrastruktur i Sverige som skulle vara mycket mera lönsamma för hela landet.
Citera
2006-01-02, 21:36
  #16
Medlem
WSEs avatar
Snygg. Blir glad av fina byggnader. Dom kunde gärna bygga lite här hemma också.
Citera
2006-01-02, 22:12
  #17
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Snygg. Blir glad av fina byggnader. "Dom" kunde gärna bygga lite här hemma också.
Här hemma byggs mest pråliga moskéer numera. "Dom" som byggger vet du vilka det är...

När staten gör något på egen toppnivå saknas aldrig pengar, tvärtom. Det finns alltid en uppsjö av medel - tycks leva helt vid sidan av normal budgetering och anslag - när man satsar på lokaler, nya myndigheter, utredningar, kommittéer, politiska rådgivare mm. Dålig signal, men få tycks reagera, indoktrinerade av byråkratin(s) förlamande smygmetodik.

Om ambassadkostnaden i Washington D.C. är motiverad undandrar sig min bedömning, men jag tror inte man prutat.
Citera
2006-01-03, 03:54
  #18
Avstängd
Normans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cataclysm
Vad har detta med själva ämnet i tråden (som du själv startat) att göra? Hur många amerikaner flyttar hit egenligen, hur många av dessa gör det pga en fin byggnad och hur många har sett denna byggnad som fortfarande inte är färdig? Försöker du förlöjliga din egen tråd eller?

Till ämnet: så tycker jag att det låter som en rimlig kostnad med tanke på säkerheten i ambassaderna. Händer det någonting och det upptäcks att säkerheten brustit, då blir det jävla liv.

Det påvisar tendensen att man gärna öser ut våra pengar utrikes i allehanda länder, inte bara fattiga så man lockar hit oönskade gäster. Det är diplomaterna som vill ha det flott, vi som sysslar med pengar ser på realiteter och impas inte av slöseri med andras pengar, sådant sysslar svindlare med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback