2017-04-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Tack för länken JaJinda, ja det hela är mycket skrämmande. Självfallet borde signalen vara "Våldar du blir du utvisad!!", och detta med stor, röd, lysande text och utropstecken, istället för "Välkomna, välkomna, här är våra slöjfria kvinnor och här är era sexuella rättigheter!".

Jag håller just nu på med att mer noggrant gå igenom hela RFSUs material "Sex- och samlevnadsundervisning för nyanlända" (http://www.rfsu.se/sv/Sexualundervisning/Nyhetsbrev/Januari-2016/Sex--och-samlevnadsundervisning-for-nyanlanda/) och tänkte sedan fortsätta med RFSLs material. Jag återkommer till tråden när jag har en mer samlad bild av detta!

Denna artikel tror jag att du kan tycka är intressant. Mycket om skillnaden i hur vi umgås mellan könen i Sverige traditionellt och om hur annorlunda jämfört med våra traditionella värderingar en del nyanlända har det med den saken:

http://www.gp.se/ledare/g%C3%BCr-nya-brott-i-sverige-1.4233102
Citera
2017-04-18, 14:12
Medlem
Verkar ju onekligen som det behövs MYCKET upplysning till en del nyanlända om att våldtäkt inte är tillåtet.

Svenska män har heller inte haft för vana att gruppvåldta.
Citera
2017-04-25, 13:59
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Denna artikel tror jag att du kan tycka är intressant. Mycket om skillnaden i hur vi umgås mellan könen i Sverige traditionellt och om hur annorlunda jämfört med våra traditionella värderingar en del nyanlända har det med den saken:

http://www.gp.se/ledare/g%C3%BCr-nya-brott-i-sverige-1.4233102

Tack för tipset! Ja det var en intressant artikel, och förstås skrämmande. Avsnittet om våra svenska folksånger med de välkända citaten från dem var något annat också, rörande. Och fyllde mig med sorg eftersom just denna viktiga, varma och respektfulla syn på samvaron mellan könen som utvecklats i Sverige under många århundraden hotas i detta nu, av den ansvarslösa invandringen. När jag läste stycket såg jag liksom framför mig en bild av en vacker och skör blomma som sträckte sig mot ljuset, sedan en stor, smutsig stövel ovanför, på väg att trampa ned och krossa den

Jag håller fortfarande på att gå igenom RFSUs och RFSLs sexualupplysningsmaterial för nyanlända, kommer som sagt sedan tillbaka och postar min samlade bild av det hela. Det kan dröja ett tag till dock, har nämligen för avsikt att göra det detta grundligt...
Citera
2017-04-25, 15:36
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EveyHammond
Den numer välkända Svenska Dagbladet-artikeln "Alla ensamkommande bör få sexualundervisning" av RFSUs Kristina Ljungros och Maria Andersson avslutades med följande ord:

”Sex och samlevnadsundervisning som bygger på en genusmedveten och normkritisk bas har visat sig vara en nyckelfaktor för att inte bara stärka ungas hälsa utan också motverka könsbaserat våld. Det gäller för alla unga oavsett bakgrund. Det är en rättighet och en möjlighet Sverige inte får försumma”
(min kursivering)
(https://www.svd.se/ensamkommande-bor-fa-sexualundervisning/om/overgreppen-under-we-are-sthlm)

Nu har RFSU och RFSL, som ett led i detta åtagande att bl a motverka könsbaserat våld, gett ut följande undervisningsbroschyrer: Sexualundervisning på lättare svenska (http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Metod-Handledning/L%C3%A4ttare%20svenska/lektionsunderlag2015web.pdf) och Sexuell hälsa och rättigheter i Sverige (http://www.rfsl.se/wp-content/uploads/2017/04/RFSL_sexuell-halsa-och-rattigheter-i-sverige_v2.pdf).

De här broschyrerna har diskuterats lite på Flashback men främst då i fråga om hur extrema de på olika sätt är, t ex bildmässigt, språkmässigt och ur genusperspektiv. Men de här av svenska skattebetalare finansierade broschyrerna anser jag behöver diskuteras mycket mer.

I tråden "(RFSL)-SEX för/med nyanlända" skrev sylvia.borin:

"Det i broschyren som gör mig förbannad har ingenting med sex eller sexuell läggning att göra. Jag blir förbannad på att det står så mycket om rättigheter men ingenting om skyldigheter eller om tacksamhet. "Du har rätt att genomgå könsbyte". "Du har rätt att få bromsmediciner." "Om du har HIV påverkar det inte din möjlighet att få stanna i Sverige". Alla dessa rättigheter kostar svenska staten en förmögenhet."
( (FB) (RFSL)-SEX för/med nyanlända)

I tråden "RFSU-bisarr utbildningsbok med bl a barnporr, könsstympning och muslimska homopar" skrev kuntakinte55:

"Boken tycks mest gå ut på rasblandningspropaganda och bögeri, det enda de lär sig är att de även kan våldta i andra hålet och båda könen. Det vore bättre med en bild på en grupp nakna negrer som slår och överfaller en försvarslös liten vit blond blåögd flicka, markerat med ett stort rött kryss över."
( (FB) RFSU - bisarr utbildningsbok med bl.a barnporr, könsstympning och muslimska homopar)

Jag håller verkligen med om vad dessa personer uppmärksammar här. Detta är enligt min mening det största problemet med det här undervisningsmaterialet. Om nu meningen med att ge nyanlända sexualkunskap till stor del är att motverka könsbaserat våld, VARFÖR tar då inte någon av dessa broschyrer klart och tydligt upp deras skyldigheter på detta område, vad Sveriges lag säger och vilka straff som väntar om man inte följer den? Kanske någon Flashbackmedlem som arbetar på eller på annat sätt har kopplingar till RFSU eller RFSL kan förklara detta för en svensk skattebetalare enormt irriterande och märkliga?

Jag försökte allvarligt föreställa mig en Flashback-medlem som är ansluten till RFSU och RFSL. Svår. Det är emellertid säkert att vissa anställda i RFSL och RFSU besöker Flashback religiöst. Det finns något beroendeframkallande att läsa om sig själv, även om det ger obehagliga sanningar.

Syftet med RFSL och RFSU, två likasinnade organisationer, utbildar inte om sexualitet med vetenskaplig objektivitet. Sexuell frihet, sexuell njutning och framväxt är separata begrepp till Sveriges halvstatliga könsministerium.

Istället för Sveriges kulturella elites psuedofeministiska teorier borde regeringen förklara fenomen som 50 nyanser av grå. Hur kan en muslimsk man förstå västkvinnans sexuella tydliga rollfördelning gällande dominans och underkastelse?

Om en muslim man upptäcker sin fru, flickvän eller dotter mitt i en sexuell handling med en icke-troende, har han rätt att döda dem i det ögonblicket av svartsjuka?

Att anpassa sig till en ny kultur är inte så lätt. Även de kristna nationerna i Europa är oense om abort. Prostitution är laglig i vissa europeiska länder, inklusive Sverige. Men Sverige är unikt för att förbjuda köp av sexuella tjänster, såvida det inte är för inspelning av en porrfilm.

RFSU och RFSL bör dela ut instruktionsböcker på alla världens språk på flygplatsen. Titta på fallet med Julian Assange. Han misslyckades med att förstå att sex utan kondom kan leda till att du spenderar resten av ditt liv fängslat i en sydamerikansk ambassad.
Citera
2017-04-25, 23:24
Medlem
Tack vare det aktuella bråket om bokmässan tittade jag in på Expressens sida om den tidigare händelsen med Annika Hamrud, Julia Caesar osv som ju tydligen varit en del i en händelsekedja som nu varit mer att orsaka "bokmässebråket".

Hittade att Expressen avbildat en av Julia Caesars blogginlägg - antagligen som exempel på JC:s i Expressens tycke felaktiga skriverier. Orkar inte ha en åsikt, men länken handlar om svensk sexual-upplysning för några år sedan. Även en film med.
Skulle en liknande film göras idag så ska det väl någon ha slöja på sig.

Ur bloggtexten:

"FFilmen är tecknad och visar fem högstadieelever som undervisas om sex av en lärarvikarie med det traditionellt pursvenska namnet Jao. På ädel skånska delar han frikostigt med sig till ungdomarna av sina kunskaper om analsex, oralsex, orgasmer, kukar och fittor. Jao huttlar inte om terminologin. Det ska heta ”kuk”, ”fitta” och ”knulla”. Alternativa uttryck ingår inte i filmens vokabulär. Vi får se hur den mörkhyade ynglingen Abdurachman välinstruerat och rutinerat utövar oralsex och penetrerar en ljushyad flicka som bär det genuint svenskklingande namnet Melody".

http://snaphanen.dk/2011/01/29/s%C3%B8ndagskronik-valdtagen-av-staten/

Filmen:
https://urskola.se/Produkter/161302-Sex-pa-kartan

Orkade dock inte kolla in filmen nu, vet inte riktigt vad jag tycker. Får kolla in nån annan gång och se om JC:s intryck stämmer med min:

"Det är uppenbart att toleransen och den sexuella generositeten är enkelriktad. Det är svenska flickor som ska låta sig penetreras av Ahmed, Muhammed och Abdurachman. Vi får inte se svenske Kalle erövra muslimska Fatimas oskuld. Filmmakarna är väl medvetna om att den situationen är omöjlig. En muslimsk kvinna får inte vara tillsammans med en icke-muslimsk man, och i heders- och skamkultur är en kvinnas oskuld ett kapital som värderas i sexsiffriga belopp."

Edit: Det här är dock kring år 2011, tror jag. Så har några år på nacken.

Såg början på filmen, och tycker kanske det är lite lätt makabert med att en lärare (vikarie tror jag) som tydligen ska undervisa en grupp högstadieelever i matte istället sätter igång med sexundervisning. Så brukar det iofs gå till i porrens värld - plötsligt händer det liksom - men troligen inte i grundskolans?
Senast redigerad av MariaMary 2017-04-25 kl. 23:31.
Citera
2017-05-09, 20:55
Medlem
EveyHammonds avatar
Hej igen allihop!

Nu har jag gått igenom allt material som är specifikt avsett för nyanlända på både RFSUs och RFSLs hemsidor, och jag har varit mycket noggrann. Vad jag har funnit är som följer, och jag börjar med en ordlista. "Rättigheter" betyder här "alla möjliga upptänkliga sexuella rättigheter" i enlighet med svensk lag, FNs mänskliga rättigheter och, vad jag kan se, olika feministiska genusteorier. "Skyldigheter" betyder här "skyldigheten att avhålla sig från alla typer av sexuella handlingar mot någon mot dennes vilja" i enlighet med svensk lag. (Det bör dock noteras att det har uppmärksammats att FNs mänskliga rättigheter på flera punkter faktiskt går stick i stäv med svensk lag.)

OK, låt oss börja. Först ut är allt material som RFSU länkar till på sin sida "Sex- och samlevnadsundervisning för nyanlända" (http://www.rfsu.se/sv/Sexualundervisning/Nyhetsbrev/Januari-2016/Sex--och-samlevnadsundervisning-for-nyanlanda/):

Broschyren "Kondompraktikan" (http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Praktikor/kondompraktikan2017web.pdf?epslanguage=sv), som även finns på engelska och arabiska innehåller
32 sidor om biologi, tips och de nyanländas rättigheter och
0 sidor om de nyanländas skyldigheter.

Broschyren "Om slidkransen - frågor, svar och myter kring mödom och oskuld" (http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Praktikor/praktika-slidkransen-09.pdf?epslanguage=sv) som även finns på engelska, arabiska och sorani/sydkurdiska innehåller
22 sidor om biologi, tips och de nyanländas rättigheter och
0 sidor om de nyanländas skyldigheter.

Filmen "Sex på kartan" som MariaMary tog upp (och vars RFSU-länk f ö inte fungerar längre utan man får själv Googla titeln om man vill hitta en fungerande länk, t ex https://vimeo.com/album/3550206/video/138595506) som även finns på engelska, spanska, arabiska, persiska, somaliska, thailändska, pashto, sorani och romska innehåller
28 minuter om biologi, tips och de nyanländas rättigheter och
0 minuter om de nyanländas skyldigheter.

Fint va?

Sedan kommer vi till något riktigt fascinerande. "Sexualundervisning på lättare svenska" är alltså RFSUs huvudmaterial för sexualundervisning för nyanlända, vilket är avsett för SFI. Det är ett omfattande material bestående av två versioner, ett med namnet "Sexualundervisning på lättare svenska - lektionsunderlag" (http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Metod-Handledning/Lättare svenska/lektionsunderlag2015web.pdf) och ett med namnet "Sexualundervisning på lättare svenska - lärarhandledning" (http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Metod-Handledning/Lättare svenska/metodbok2015web.pdf?epslanguage=sv). Det är naturligtvis troligast att nyanlända som söker på nätet själva och surfar på RFSU kommer att välja versionen "Lektionsunderlag" och inte "Lärarhandledning". Inte bara för att de, gissar jag, klassar sig själva som elever och inte lärare utan också för att om de nu skulle råka öppna "Lärarhandledning" så skulle de vända i farstun; här möts man nämligen av en massiv och mycket detaljerad text på avancerad svenska, inget en nyanländ skulle få ut det minsta av alltså. Dessutom är det förstås versionen "Lektionsunderlag" som de nyanlända blir förevisade på PowerPoint i klassrummet och inte "Lärarunderlag" eftersom den senare versionen är till för läraren, och inte eleven, att gå igenom innan och ta hjälp av i sin undervisning. Alltså, "Lektionsunderlag" är den information de nyanlända kommer möta och "Lärarhandledning" är i stort sett "gömd" för dem. Nu till det fascinerande:

"Sexualundervisning på lättare svenska - lektionsunderlag" innehåller
224 sidor om biologi, tips och de nyanländas rättigheter och
0 sidor om de nyanländas skyldigheter,
precis som i fallet med de övriga tre länkarna ovan alltså, vilka tillsammans med denna utgör allt material på RFSU som är specifikt riktat till/språkligt tillgängligt för/ nyanlända.

MEN, "Sexualundervisning på lättare svenska - lärarhandledning" däremot - just den version som är "gömd" för de nyanlända - innehåller
232 sidor om biologi, tips och de nyanländas rättigheter med information om de nyanländas skyldigheter inflikad här och där genom hela materialet!

Huruvida de nyanlända får tillgång till information om sina sexuella skyldigheter i Sverige via RFSU beror alltså på en faktor och en faktor endast: i vilken utsträckning läraren som undervisar dem vågar/orkar/hinner ta upp dessa under sin förevisning av RFSU-materialet! Det kan alltså, i värsta fall, handla om att alla dessa nyanlända som enligt RFSU och jämställdhetsministern själv är i mycket trängande behov av information om sina sexuella skyldigheter i slutändan inte får någon information om detta alls. Dessutom står det ingenstans i någon av RFSUs texter att den här sexualundervisningen skulle vara obligatorisk för de nyanlända. Tvärtom faktiskt, i Lärarhandledningen står det: "Sexualundervisning är inte en obligatorisk del i undervisningen på SFI." Så SFI-lärarna kan alltså också välja att helt enkelt strunta i att lära ut sexualkunskap överhuvudtaget. Och uppepå detta ska vi också hålla i minnet att inte ens själva SFI-utbildningen är obligatorisk. Det här är så skrämmande att jag saknar ord.

Som om inte detta vore nog så finns det fler problem, det slutar inte där. Det har att göra med att flera textavsnitt och uttryckssätt i materialet gör att det fåtal nyanlända som antingen tittar i detta material själva eller faktiskt får det förevisat på SFI kan få ett antal saker om vad som gäller i Sverige om bakfoten.

Från Lektionsunderlaget:
"Din kompis är gift. Hennes man hade sex med henne. Hon sa nej och då slog han henne. Var kan hon få hjälp?"
"Din kompis har en dotter som är 17 år. Dottern får inte träffa sin pojkvän. Familjen vill inte att andra ska börja prata dåligt om deras familj. De vill bestämma vem hon ska gifta sig med. Var kan dottern få hjälp?"
"Robert betalar pengar för att ha sex med andra. Får Robert köpa sex?"
"Kim och Heike är gifta. Kim vill ha sex med Heike, men det vill inte Heike. Får Kim ha sex med Heike?"
"Martin är 20 år. Han känner en 14-åring som han vill ha sex med. Får Martin ha sex med någon som är 14 år?"
"Janetta och Jimmy har en liten flicka. De vill att flickan ska omskäras. Får Janetta och Jimmy bestämma att flickan ska omskäras?"

Här är det som så att i Lärarunderlaget står det naturligvis att man i Sverige inte får slå någon som säger nej till sex, att man som förälder inte får bestämma vem barnen ska gifta sig med, att man inte får köpa sex, inte får ha sex med någon mot dennes vilja, inte får ha sex med någon under 15 år och att man som förälder inte får låta könsstympa sina döttrar. Men detta står inte alls i Lektionsunderlaget, och det är ju just där det är så viktigt att denna information finns med! Det är ju Lektionsunderlaget som förevisas via PowerPoint i klassrummet och vad gäller webbsurfande nyanlända med begynnande svenskakunskaper så är det denna version han/hon eventuellt kan förstå, inte Lärarunderlaget!

Fortsättning i nästa inlägg...
Citera
2017-05-09, 20:58
Medlem
EveyHammonds avatar
Fortsättning från föregående inlägg...

Vidare, från Lärarhandledningen:
"Läraren undervisar om svensk lagstiftning som rör sexualitetsfrågor för att deltagarna i klassen inte ska riskera att bryta mot lagar de inte känner till. Issa är intresserad av både samhällskunskap och juridik men känner att läraren pratar till klassen som om de vore barn. Han är trött på ”svenskar” som berättar för honom hur han ska leva sitt liv och börjar tänka på annat. Om läraren hade varit medveten om sin maktposition som ”svensk” och diskuterat lagar och rättigheter med sin klass på ett mer öppet sätt, hade ett bra möte kunnat möjliggöras där Issa hade kunnat delta i samtalet och tillägna sig den information han behövde."
"Ett bra sätt att undvika pekpinnar i samtal om lagar är att utgå från vilka rättigheter de ger oss (exempelvis rätten att slippa ha sex mot sin vilja), snarare än att fokusera på förbud."

Åh, så Issa tycker det är tröttsamt att höra om de svenska lagarna, vilka han ogillar? Stackars Issa.

Här kommer vi till det som GreffueAnthonius tog upp, att RFSU och RFSL lever i villfarelsen att alla människor är som svenskar. Det är ju sett som ett brott i feministiska vänstercirklar att ens insinuera att världens olika kulturer på något sätt skulle göra människor olika och att de därför skulle behöva bemötas olika. De har dock helt fel. Särskilt MENA-kulturerna skiljer sig mycket från vår svenska kultur och vi behöver därför bemöta personer från dessa länder på ett annat sätt än svenskar om vi vill lära dem något, ett sätt som mer ligger i enlighet med deras kultur. I detta fall handlar det om att utan krusiduller och mycket bestämt upplysa dem om vad vår svenska lag säger om sexuella skyldigheter och vilka straffen kan bli om de inte följer den. Och då gärna ta till de strängaste möjliga straffen som avskräckande exempel, så kanske Issa och co vaknar upp ur den skolbänkssömn de har försjunkit i.

Jag delar åsikten att det finns skuldkulturer och skamkulturer. Svenskar tillhör en skuldkultur och här håller vi oss i skinnet för att vi får dåligt samvete annars. Därför går det bra att informera oss på ett öppet och mjukt sätt om både våra rättigheter och skyldigheter. Skyldigheterna får som sagt stöd av skuldkänslorna och håller oss i schack. Människor från MENA-området däremot har vuxit upp i en skamkultur, där folk håller sig i skinnet mest för att de är rädda för att åka fast och få skämmas annars. Att informera dessa om både rättigheter och skyldigheter på ett lika öppet och mjukt sätt slår fel. Det låter inte i deras öron som att man behöver skämmas över brott mot lagen i Sverige och då kör de på som de har lust med eftersom det inte finns någon skuldkänsla som motiverar dem att avstå. Etnologi, studiet av människor som kulturvarelser i grupp, är ett ämne vi verkligen behöver förstå och acceptera om vi någonsin ska kunna lära de som kommer till oss från avlägsna kulturer något. Särskilt RFSU och RFSL måste snarast ta av sig skygglapparna inför detta ämne. Det är ju just sexuella våldsamheter de nyanlända har en inklination att utsätta både oss svenskar och andra migranter för och om nu dessa organisationer har monopol på motverkandet av det här så måste de veta vad de gör.

Mer från Lärarhandledningen:
"Var uppmärksam så att lagarna inte framstår som statiska eller som att alla i Sverige håller med om dem. Poängtera att man inte behöver tycka att alla lagar är bra. Om man inte tycker om en lag kan man försöka påverka politikerna att ändra den. Det är så lagar ändras ibland."

Det här behöver verkligen inte nyanlända upplysas om, det får de snart reda på ändå. Muslimska organisationer här försöker redan som det är idogt ändra lagarna i Sverige till sin egen fördel. Dessutom skulle jag kalla den här texten förödmjukande mot de nyanlända; tror RFSU verkligen att nyanlända är så dumma att de inte förstår att man inte måste tycka att alla lagar är bra eller att lagar inte skulle gå att förändra?

"Berätta att det kommer vått ur slidan när man blir kåt och att det kallas lubrikation. Det våta gör att det kan kännas skönare att få vaginan smekt eller ha slidsex. Om man för in något i slidan (penis, sexleksak eller fingrar) är det viktigt att det är vått. Om man inte blir så våt som man vill kan man använda glidmedel. Säg att vaginan också kan bli våt vid fysisk beröring, när man sover eller lite när som helst. Utgå inte från lubrikationens möjliga funktion för fortplantning (att en penis lätt ska kunna föras in i slidan för att befruktning ska kunna ske). Ett sådant svar på frågan befäster bara hetero- och samlagsnormen."

Vad är detta för fånerier? Ännu en både irriterande och upprörande åsikt i denna text, så ingjuten med vänsterfeministisk genusteori att man blir mörkrädd. Det är ett rent och skärt biologiskt faktum att lubrikationen, både hos kvinnor och män, är naturens sätt att göra det lätt för penis att glida in i slidan och därmed underlätta befruktning, detta mirakel och meningen med vårt liv på jorden. Men lubrikationen är mer än så. Den skyddar både kvinnans och mannens könsorgans slemhinnor under samlaget så att de inte skadas på något sätt av friktionen. Det är bl a därför även mindre brutala våldtäkter eller rentav "ställer-väl-upp-då-sex" kan skada kvinnans slida. Ska de nyanlända alltså fräckt förnekas denna viktiga information i genusteorins namn? Det här är ju något de verkligen har ett stort behov av att få kunskap om!

Slutligen då RFSLs broschyr, "Sexuell hälsa och rättigheter i Sverige" (http://www.rfsl.se/verksamhet/halsa-sexualitet-och-hiv/information-om-sexuell-haelsa-foer-nyanlaenda-hbtq-personer/), som även finns på engelska, spanska, ryska och arabiska. Den innehåller
30 sidor om biologi, tips och de nyanländas rättigheter och
2 sidor om de nyanländas skyldigheter.

Ja nu är förvisso två bättre än noll men detta "uppväger" RFSL genom att omedelbart efter stycket om skyldigheter lägga till:

"Var medveten om att du som papperslös kan tvingas lämna landet om du kontaktar en myndighet. Du som är papperslös kan istället ta kontakt med en ideell organisation, till exempel Ingen människa är illegal."

Så rart, utöver att uppmuntra de nyanlända till att ha så mycket sex de tänkas kan, i så många udda konstellationer som tänkas kan, så arbetar RFSL alltså för att förhindra polisens svåra arbete med att få tag på illegala migranter. Underbart. Det ska tilläggas att detta RFSL-material endast är avsett för nyanlända som identifierar sig som HBTQ-personer. Så även om broschyren "distribueras genom RFSLs avdelningar runt om i landet och nätverket Newcomers för nyanlända hbtq-personer" kan vi kan nog räkna bort dess eventuella hämmande inverkan på våldtäktsepidemin i Sverige...

Fortsättning i nästa inlägg...
Citera
2017-05-09, 21:00
Medlem
EveyHammonds avatar
Fortsättning från föregående inlägg...

Det är också så att RFSUs och RFSLs material har det gemensamt att de undviker att beröra tre områden som är intimt förknippade med ämnet sex och samlevnad och som i själva verket är mycket viktiga att ta upp. Dessa är offentlig onani, sexuellt förspel och barns upplevelse av könsstympning (omskärelse).

Offentlig onani, vilket nyanlända (såväl män som kvinnor, tydligen) ägnar sig åt då och då, är förbjudet i Sverige. Det lagförs under benämningen förargelseväckande beteende eller sexuellt ofredande och ger i lindrigare fall böter, i grövre fall fängelse. Av okänd anledning tar dock varken RFSU eller RFSL upp detta, trots att det är något de verkligen borde få veta.

Sedan sexuellt förspel, detta samspel som är så viktigt för så många, särskilt kvinnor, att inleda den sexuella akten med. Dessa organisationer vilka ägnar sig åt att informera om sexuella behov struntar alltså i att upplysa nyanlända från områden där kvinnors sexuella behov anses obefintliga om detta ämne som är så otroligt viktigt för just kvinnor. Förspelet är något de verkligen borde gå in på med emfas, om dess biologiska och emotionella funktioner, med tips om vad som ofta fungerar o s v. Men nej, inte då, igen av okänd anledning men troligen har det återigen med genusteori att göra.

Så till barns upplevelse av könsstympning, en religiös/kulturell sedvänja som på ett otal punkter står i strid med FNs mänskliga rättigheter och vad gäller kvinnlig sådan även i strid med svensk lag. Här är kvinnlig könsstympning fullständigt förbjuden, d v s även i dess "mildaste" former. Detta till trots könsstympas i princip alla pojkar och många flickor med föräldrar från MENA-området när de bara är några år gamla, i religionskulturens namn. Jag tänker inte gå närmare in på vad barnen upplever under denna vedervärdiga, bestialiska procedur, oavsett om den utförs av en läkare eller ej och oavsett om det är en pojke eller flicka som blir utsatt. Jag har helt enkelt inte utrymme för det i detta inlägg, så omfattande är tortyren, vilken för övrigt är både fysisk och psykisk till sin natur. Jag kommer dock antagligen skriva en hel del om detta ämne framöver på Flashback eftersom jag är djupt insatt i det sedan många år tillbaka, så den intresserade kan hålla utkik. Hursomhelst, det är möjligt att många av dessa barn skulle slippa den här proceduren om föräldrarna blev upplysta om vad de egentligen utsätter sina barn för. De här människorna förstår nämligen inte alls vad de gör, det har med tydlighet framkommit i uttalanden från olika personer i de här länderna.

Varken RFSU eller RFSL verkar dock intresserade av att skydda dessa barn, eftersom de inte tar upp någonting om detta i något av i sina sexualundervisningsmaterial för nyanlända. Det hela är egentligen mycket egendomligt eftersom RFSU är motståndare till både manlig och kvinnlig omskärelse och har skrivit två mycket bra broschyrer om dessa sedvänjor, se "Omskärelse av pojkar och män" (http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Fakta/omskarelse-fakta-och-rattigheter.pdf?epslanguage=sv) och "Kvinnlig könsstympning" (https://www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/11036/2002-114-77_200211477.pdf). Den senare finns förutom på svenska dessutom på både tigrinja, amariska, somaliska och arabiska. Varför inte åtminstone länka till dessa i listan över informationsmaterial på huvudsidan "Sex- och samlevnadsundervisning för nyanlända"? Fullkomligt obegripligt.

All möjlig annan information som tänkas kan har de fått med - och då som sagt nästan uteslutande rättighetsbaserad - allt ifrån de nyanländas rättighet att på skattebetalarnas bekostnad byta kön med hjälp av avancerad kirurgi till tips om hur man på bästa sätt har sex i analen och vilka glidmedel som då är effektivast att använda. Men ovan nämnda, mycket viktiga information har de helt sonika ignorerat.

För att sammanfatta det hela, om vi nu i realistisk anda inte har för höga förhoppningar om sexualutbildningen via SFI samt om vi för enkelhetens skull likställer en minut i RFSU-filmen med en textsida:

Efter påtryckningar från såväl sexualrådgivare som högt uppsatta politiker, med anledning av att nyanländas sexuella våld ökat drastiskt i Sverige och att de därför anses behöva sexualundervisning i stävjande syfte, tillhandahåller nu RFSU och RFSL alltså sammanlagt hela 336 webbsidor biologi, tips och sexuella rättigheter för dessa migranter medan information om de här personernas sexuella skyldigheter inskränker sig till ynka 2 sidor!

Vilket skämt, vilket svek mot svenska folket! Fy SJUTTON säger jag!

Mina avslutande ord får gå till det politiska partiet Sverigedemokraterna. Kära SD, om ni vinner valet nästa år, vilket jag innerligt hoppas, är ni då snälla och drar in allt det statliga stöd som RFSU och RFSL idag åtnjuter och istället överför detta till de sexualupplysningsorganisationer som ni anser hårdast arbetar för svenska folkets bästa? TACK på förhand!
Citera
2017-05-09, 22:01
Medlem
buckeyes avatar
det uppenbara problemet ar ju att materialet ar utvecklat av svenskar for svenskar. Eller rattare sagt, det riktar sig till den typ av individ som RFSU vill att "flyktingen" ska vara, eller bli. Problemet ar naturligtvis att "flyktingen" inte alls varken ar eller vill bli som RFSU hoppas

En serios organisation hade naturligtvis utvecklat materialet i samarbete med en systerorganisation i det land kunden ("flyktingen") kommer ifran, eller med input fran nagon som forstar kundens kultur, och pa sa vis tagit fram mer lampligt material. Men nej, fullt medveten om att kunden kommer fran varldens mest konservativa kulturer vraker man pa med det mest vulgara sprak och brutalt vidriga bilder som nagonsin skapats i statlig regi?! Ar meningen att de stackars flyktingbarnen ska chockas sa svart att de omedelbart blir feminister och bogar pa kuppen? Eller ar detta bara ett forsta steg i en langre process att bota sjukdomen 'konservatism' med en halsosam dos progressiv propaganda?
Citera
2017-05-09, 22:51
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Efter EveyHammonds förtjänstfulla medborgarjournalistik (jag tog in att det var en grundlig genomgång, men orkade inte läsa alla detaljer), så kommer här en liten händelse ur verkligheten, igår, i Växjö, som kan ge en liten föreställning om konsekvenserna av denna bristfälliga "utbildning"

Citat:
Vid 10.30-tiden på tisdagen gick en 22-årig man in på polisstationen för att anmäla sin syster för flera brott.

– Men vi kunde ganska snabbt konstatera att de han anklagade sin syster för att ha gjort inte var olagligt i Sverige, säger Emir Bajric, jourhavande förundersökningsledare vid Växjöpolisen.

– När mannen förstod att vi inte kunde hjälpa honom sa han att han skulle lösa problemet själv och döda sin syster.

http://www.smp.se/vaxjo/dodshotade-syster-pa-polisstationen-greps-av-polis/
Citera
2017-05-10, 16:12
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buckeye
det uppenbara problemet ar ju att materialet ar utvecklat av svenskar for svenskar. Eller rattare sagt, det riktar sig till den typ av individ som RFSU vill att "flyktingen" ska vara, eller bli. Problemet ar naturligtvis att "flyktingen" inte alls varken ar eller vill bli som RFSU hoppas

Exakt. Det är så idiotiskt det hela att hälften vore nog. Fram för mer etnologi och av med skygglapparna.

Citat:
Ursprungligen postat av buckeye
En serios organisation hade naturligtvis utvecklat materialet i samarbete med en systerorganisation i det land kunden ("flyktingen") kommer ifran, eller med input fran nagon som forstar kundens kultur, och pa sa vis tagit fram mer lampligt material. Men nej, fullt medveten om att kunden kommer fran varldens mest konservativa kulturer vraker man pa med det mest vulgara sprak och brutalt vidriga bilder som nagonsin skapats i statlig regi?! Ar meningen att de stackars flyktingbarnen ska chockas sa svart att de omedelbart blir feminister och bogar pa kuppen? Eller ar detta bara ett forsta steg i en langre process att bota sjukdomen 'konservatism' med en halsosam dos progressiv propaganda?

Det är intressant att konstatera att RFSU själva i sitt material vänder sig SÅ mot att använda "pekpinnar i samtal" med migranter - men när det handlar om samtal med svenskar, ja då slår de så hårt med pekpinnen att den nästan går sönder!
Citera
2017-05-10, 16:44
Medlem
EveyHammonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Efter EveyHammonds förtjänstfulla medborgarjournalistik (jag tog in att det var en grundlig genomgång, men orkade inte läsa alla detaljer)

Tack! Ja jag blev så irriterad över att inte ha en fullständig bild av materialet att jag beslöt mig för att gå ordentligt till botten med det hela. Har dock full förståelse för om man inte orkar läsa alla detaljer, det blev ju rätt långt

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
så kommer här en liten händelse ur verkligheten, igår, i Växjö, som kan ge en liten föreställning om konsekvenserna av denna bristfälliga "utbildning"

http://www.smp.se/vaxjo/dodshotade-syster-pa-polisstationen-greps-av-polis/

Så vidrigt alltså... Alla dessa hedersfixeringar gör mig tokig, särskilt som de oftast går ut över barn och unga. Och jag håller med dig, den bristfälliga utbildningen på det här området kan faktiskt ha en delskuld i dessa händelser. Det är min övertygelse att en riktigt vettigt utformad, obligatorisk sexualutbildning av nyanlända iallafall skulle få vissa av dem att tänka till kring sin egen inställning och sitt agerande och kanske förmå dem att hålla tillbaka en del av galenskaperna. Hursomhelst skadar det ju aldrig att informera och undervisa människor, och när det handlar om så allvarliga saker som våld och sexuellt våld är det självskrivet att man ska se till att ha maximal kvalitet på undervisningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in