Citat:
Ursprungligen postat av
MariaMary
RFSL har gjort en broschyr för nyanlända.
"SEXUAL HEALTH AND RIGHTS
IN SWEDEN"
Skulle tro att denna broschyr kan tänkas vara rätt så chockerande för mången nyanländ, men hey, så här går till i Sverige. Kasta slöjan och hämningarna...
Längst bak i broschyren står:
"This brochure is a guide for you who are newly arrived in Sweden and identify as lesbian, gay, bisexual, trans or queer (LGBTQ)."
Kanske borde nämnts tidigare.
Det stod även i förordet. Ser dessutom ut som ett bögpar, en glad neger och en ännu gladare hazar, på omslaget.
Jag förstår inte varför de invandrare som läser detta skulle bli chockade. Invandrarmännen sätter ju på varandra i analen i parti och minut på HVB-hemmen. Jag är positiv till att invällarna ligger med varandra, då slipper de bli frustrerade när vi svenska kvinnor ej vill ha dem. Vi har ett kvinnounderskott i Sverige i de yngre åldersgrupperna och dessutom ses invällare som lågstatus.
Det i broschyren som gör mig förbannad har ingenting med sex eller sexuell läggning att göra. Jag blir förbannad på att det står så mycket om rättigheter men ingenting om skyldigheter eller om tacksamhet. "Du har rätt att genomgå könsbyte". "Du har rätt att få bromsmediciner." "Om du har HIV påverkar det inte din möjlighet att få stanna i Sverige". Alla dessa rättigheter kostar svenska staten en förmögenhet.