2017-04-14, 10:22
Medlem
Jag undrar om det är någon där ute som kanske kan hjälpa mig med detta problem.. min partner har under hela sitt liv haft problem med sin andning. När han går på läkarbesök så förslår de jämt att han ska gå på en kortisonbehandling under 2 månader som uppenbarligen inte ger någon effekt.

Förra året gjorde han en operation som skulle göra så att hans näsgångar blev större. Tyvärr så upplever han idag att det är 10 gånger svårare att andas & blöder när han snyter sig.. han har gått till tre olika läkare som bara säger som vanligt att han ska testa på en kortisonbehandling för hans näsgångar ser bra ut.

Detta börjar nu verkligen förstöra hans livsgnista då han inte längre kan träna utan att bli andfådd eller ta en promenad utan att det rinner från näsan hela tiden..

Är det någon där ute som har varit med om samma problem eller är i? Vad har ni gjort för att förbättra detta? Skulle verkligen uppskatta om ni kunde svara.
Citera
2017-04-14, 10:36
Bannlyst
Testa att byt kudde som han sover på, den kanske är möglig eller något.
Se efter om han är allergisk mot något.
Se till så att han inte petar sig i näsan allt för ofta. Det kan förvärra svullnaden, inflamationen.

det sistnämda är väldigt viktigt. människans fingrar är fulla med bakterier.
Citera
2017-04-16, 18:27
Medlem
Tack för tipsen. Han har byt kudde för ett par veckor sedan.. men sover dåligt på grund av att han täppt hela tiden. Han är inte allergisk emot något. :/
Citera
2017-04-16, 23:25
Medlem
Samma som mig. Bkev boxad på näsan i sommras och den läkte helt snett. Kör kampsport och de kan bli riktigt jobbigt att sparras när man knappt får någon luft.

Har operation om 1 månad där de ska vidga rejält så jag kan andas. Din sambo får kontakta sin ÖNH-läkare och be dem boka in en ny operation.

Tillsvidare får han köra samma som mig, avsvällande nässpray innan läggdags och träning. Kör också med en såndär plast-grej i näsan som gubbar använder för att snarka mindre när man sover.
Citera
2017-05-08, 09:46
Medlem
Okej, hoppas din operation kommer göra det bättre för dig. Tack för tipsen.
Citera
2017-05-08, 11:42
Medlem
Hickerss avatar
Hoppas att ni blivit tipsade om nässköljning? Det förändrar inte utgångsläget men kan ge lindring. Antingen Nasaline eller Netipot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in