Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-14, 16:16
  #13
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Gör som jag, köp apelsiner, bananer och äpplen. Blir utmärkt påskgodis, ger med ett leende och säg "Frukt är godis!".
Du kommer vara hatad resten av påskkärringarna liv. Jag gick tillsammans med min bror på 80-talet och minns fortfarande vilka som var hyggliga och vilka som var snåla.

Fast skärtorsdagen är väl dagen det gäller, så kommer man långfredag eller påskafton kanske man förtjänar blott en frukt.
"Blåkulla är den plats dit häxor enligt folktron flög på kvastar under skärtorsdagen för att fira häxsabbat med Djävulen."

Cool tradition, det var rätt kul att leka med morsans smink också.
Citera
2017-04-14, 16:18
  #14
Avstängd
Plaguetongues avatar
öppnar inte dörren när det dräller av påskhäxor utanför
Citera
2017-04-14, 18:29
  #15
Medlem
knullklassons avatar
Det har tyvärr varit lugnt hos mig i dag... Jag som gick till kiosken i morse och bunkrade upp efter gårdagens fadäs

Citat:
Ursprungligen postat av caca
Självklart har man laddat upp med likörkonfekt som man givmilt ger till de små liven som kommer utklädda, likadant på halloween, likörkonfekt åt alla barnen!
Det där ska jag ha i åtanke till Halloween, eftersom det firandet bör förintas från svensk mark till varje pris.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback