• 1
  • 2
2017-04-12, 12:49
Medlem
Hej, jag har råkat ut för en psykopat som gjort allt i sin makt att förstöra mitt liv.

Han ringde min arbetsgivare och berättade om min dom sedan långt tillbaka, vilket resulterade i att min arbetsgivare var tvungen att säga upp mig (större företag inom bankbranschen).

Han ID-kapade även mig och försökte ta diverse lån och beställde massvis med skitsaker i mitt namn.

Pricken över i:et var när han gjorde inbrott i min lägenhet och tog saker till värde av en avsevärd summa.

Hittills har jag hållit mig på rätt sida om lagen och polisanmält samtliga punkter, alla anmälningar har lagts ned förutom inbrottet där en husrannsakan skedde och de hittade mina ägodelar. - Nu påstår han att han köpt dessa med kontanter och polisen funderar på att lägga ned undersökningen.

Utöver detta har han gjort många småsaker som att försöka kontakta min familj, flickvän, vänner och han har lagt ned MYCKET tid på detta. För att bespara mig tiden att förklara - Vi VET vem det är som gjort detta, allt skedde inom loppet av 5 veckor.

I spekulativt syfte mottages gärna tips på hur man eventuellt skulle kunna förstöra livet för denna psykopat utan att åka dit på det själv. Detta är enbart i spekulativt syfte givetvis..
Citera
2017-04-12, 13:00
Medlem
Lazyboness avatar
Du skulle kunna ringa personens arbetsgivare och berätta om domar mot personen.

Du skulle kunna ID-kapa personen och försöka ta diverse lån och beställa massvis med skitsaker i personens namn.

Du skulle kunna göra inbrott hos personen och ta saker som är värda en avsevärd summa.

Tydligen så kan man ju göra allt detta utan risk.
Citera
2017-04-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Du skulle kunna ringa personens arbetsgivare och berätta om domar mot personen.

Du skulle kunna ID-kapa personen och försöka ta diverse lån och beställa massvis med skitsaker i personens namn.

Du skulle kunna göra inbrott hos personen och ta saker som är värda en avsevärd summa.

Tydligen så kan man ju göra allt detta utan risk.

Att göra inbrott är varken jag eller någon annan jag känner benägen till. Svar som ovanstående undanbedes då det inte gav några direkta "svar"
Citera
2017-04-12, 13:12
Medlem
ace_secs avatar
Känner du någon snygg tjej som står på din sida.

Se till att de träffas, gärna hos honom.

Sen fejkar hon en våldtäkt.

Gör ni det korrekt och trovärdigt så kommer han få skaka galler.
Citera
2017-04-12, 13:12
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallstreet1337
Att göra inbrott är varken jag eller någon annan jag känner benägen till. Svar som ovanstående undanbedes då det inte gav några direkta "svar"
Och hur fan ska någon veta vad du och dina polare är "benägna" till har du tänkt?
Citera
2017-04-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Och hur fan ska någon veta vad du och dina polare är "benägna" till har du tänkt?

Ett inbrott kan en analfabet klura ut själv, jag syftade på lite mer invecklade teorier som kan tänkas vara till nytta!
Citera
2017-04-12, 14:10
Medlem
Pilskjutarns avatar
Hej,

Steg ett är väl att låtsas som inget, att du inte kontaktar personen som håller på, utför sedan en fullständig DOX på personen för att få fram familjemedlemmar och annan nödvändig information, när du har den fullständiga DOX:en så börjar du sakta men säkert ge dig på personens familj/närhet, att hämnas på familjen gör mer ont. Börja med lite beställningar på diverse saker i familjemedlemmarnas namn, kanske avbryta några abonnemang, försäkringar och kanske uppsägning av lägenhet till en början, sakta men säkert så går du över till lite tyngre, kontakt med banker, arbetsgivare, begravningsbyråer m.m

Använder mig av många olika metoder, men ovan gör mest ont
Citera
2017-04-12, 19:48
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilskjutarn
Hehe uppsägning av lägenhet och annat ja det skulle helt klart orsaka en hel del dilemma.

Får man fråga vad bakomliggande motiv för denna person är TS?
Citera
2017-04-12, 22:48
Medlem
krutojs avatar
Citat:
Hej, jag har råkat ut för en psykopat som gjort allt i sin makt att förstöra mitt liv.

Han ringde min arbetsgivare och berättade om min dom sedan långt tillbaka, vilket resulterade i att min arbetsgivare var tvungen att säga upp mig (större företag inom bankbranschen).

Han ID-kapade även mig och försökte ta diverse lån och beställde massvis med skitsaker i mitt namn.

Pricken över i:et var när han gjorde inbrott i min lägenhet och tog saker till värde av en avsevärd summa.

Hittills har jag hållit mig på rätt sida om lagen och polisanmält samtliga punkter, alla anmälningar har lagts ned förutom inbrottet där en husrannsakan skedde och de hittade mina ägodelar. - Nu påstår han att han köpt dessa med kontanter och polisen funderar på att lägga ned undersökningen.

Utöver detta har han gjort många småsaker som att försöka kontakta min familj, flickvän, vänner och han har lagt ned MYCKET tid på detta. För att bespara mig tiden att förklara - Vi VET vem det är som gjort detta, allt skedde inom loppet av 5 veckor.

I spekulativt syfte mottages gärna tips på hur man eventuellt skulle kunna förstöra livet för denna psykopat utan att åka dit på det själv. Detta är enbart i spekulativt syfte givetvis..
Problemet är väl att hans liv redan är förstört.
Citera
2017-04-13, 22:07
Medlem
Gnomegirls avatar
Ta inte illa upp nu, men min första tanke var att du nog inte är så oskyldig som du försöker påskina.

Hur kom du i kontakt med denne person?
Hade ni några affärer ihop?
Gick affärerna ut på att blåsa folk (enligt din uppfattning)?
Hur i hela friden fick han dina uppgifter?

Många fler frågor som kräver svar, men jag börjar med dessa.

MVH/Gnomegirl
Citera
2017-04-13, 22:17
Medlem
Citat:

Gissar på att han inte bara sökte upp en random person som han börja göra allt detta mot? Varför började allt?
Han måste vara skitförbannad på dig om han gjort allt detta.
Citera
2017-04-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilskjutarn
Hej,

Steg ett är väl att låtsas som inget, att du inte kontaktar personen som håller på, utför sedan en fullständig DOX på personen för att få fram familjemedlemmar och annan nödvändig information, när du har den fullständiga DOX:en så börjar du sakta men säkert ge dig på personens familj/närhet, att hämnas på familjen gör mer ont. Börja med lite beställningar på diverse saker i familjemedlemmarnas namn, kanske avbryta några abonnemang, försäkringar och kanske uppsägning av lägenhet till en början, sakta men säkert så går du över till lite tyngre, kontakt med banker, arbetsgivare, begravningsbyråer m.m

Använder mig av många olika metoder, men ovan gör mest ont

Dessa svar var precis det jag sökte! Har du några specifika sidor/dylikt så PM:a gärna! Har klurat på vissa saker men om du är erfaren är tips mer än välkommet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in