2017-04-12, 11:20
Medlem
Struisvogels avatar
Världsmästerskapet i ishockey för herrar 2017 kommer att bli den 81:a VM-turneringen för herrar, arrangerat av det internationella ishockeyförbundet (IIHF), och spelas i Köln, Tyskland och Paris, Frankrike 5–21 maj 2017

Dags att dra igång snacket för VM.
NHLs grundserie är slut, vilka får vi med oss därifrån?
Hur många och vilka spelare får plats från SHL?
Vilket trupp hoppas ni på?
Hur ser läget ut i de andra nationerna?
Vem vinner och vem försvinner?
Citera
2017-04-12, 11:40
Medlem
Joelfrogs avatar
Tror vi kan få: Alexander Nylander, Elias Lindholm, Victor Rask, Joakim Nordström, Jacob Josefson, John Klingberg, Jacob Markström, Alexander Edler

1 Ryssland
2 Sverige
3 Slovakien
4 USA
5 Lettland
6 Danmark
7 Tyskland
8 Italien

1 Kanada
2 Finland
3 Tjeckien
4 Frankrike
5 Schweiz
6 Norge
7 Vitryssland
8 Slovenien

Ryssland - Frankrike 1
Finland - Slovakien 1
Sverige - Tjeckien 2
Kanada - USA 1

Ryssland - Finland 1
Tjeckien - Kanada 2

BRONSMATCH: Tjeckien - Finland 1
FINAL: Ryssland - Kanada 1
Citera
2017-04-12, 12:29
Medlem
m4tt145s avatar
Tveksamt att Alex Nylander tar en plats? Men vore kul att se.
Citera
2017-04-12, 12:56
Medlem
Struisvogels avatar
Victor Rask, Elias Lindholm och Joakim Nordström ska tydligen vara klara
Citera
2017-04-12, 16:40
Medlem
Dirty.s avatar
Känns som vi verkligen borde ha en målvakt från NHL om inte flera, Markström, Lehner och Nilsson borde alla vara relativt sugna. Särskilt Markström och Nilsson som inte spelat alltför många matcher i sina klubblag.
Citera
2017-04-12, 17:50
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Känns som vi verkligen borde ha en målvakt från NHL om inte flera, Markström, Lehner och Nilsson borde alla vara relativt sugna. Särskilt Markström och Nilsson som inte spelat alltför många matcher i sina klubblag.

Även Eddie Läck är väl tillgänglig?
Markström ska väl opereras?

Jag har inte tillräckligt mycket koll på NHL för att säga vem som är bäst och ska stå. Nilsson och Lehner delar väl på första spaden i Buffalo så det vore ju tufft om de kunde göra det i VM också?
Citera
2017-04-13, 07:25
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Även Eddie Läck är väl tillgänglig?
Markström ska väl opereras?

Jag har inte tillräckligt mycket koll på NHL för att säga vem som är bäst och ska stå. Nilsson och Lehner delar väl på första spaden i Buffalo så det vore ju tufft om de kunde göra det i VM också?
Yes, även Eddie Läck verkar vara en möjlighet. Däremot så ser jag mycket hellre att Lehner/Markström/Nilsson i buren än Läck. Nu verkar det som att Markström ska opereras som du säger, så vi får väl stryka han.

Lehner har spelat mer än dubbelt så många matcher som Nilsson i år, så de delar väl inte riktigt. Men jag tycker det verkar som att båda haft riktigt bra säsonger.
Citera
2017-04-13, 08:18
Medlem
Kongruensbojds avatar
Hur ser arenorna ut i Paris och Köln? Jag kan tänka mig att det blir bra drag kring matcherna och att detta blir en turnering som spelarna vill spela, just med tanke på att den går i Frankrike och Tyskland. Minsk eller Moskva t ex har nog inte samma dragningskraft.

Sista VM på ett tag som går i TV4-gruppens kanaler. (Nästa år håller SVT i spakarna.) Antar att man kan följa sändningarna relativt reklamfritt i Cmore också?

Kan något blåbärslag skrälla? Kanske hemmalagen?
Citera
2017-04-13, 10:24
Medlem
Joelfrogs avatar
Victor Hedman o Alexander Edler klara för Vm!
Citera
2017-04-13, 10:54
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Hur ser arenorna ut i Paris och Köln? Jag kan tänka mig att det blir bra drag kring matcherna och att detta blir en turnering som spelarna vill spela, just med tanke på att den går i Frankrike och Tyskland. Minsk eller Moskva t ex har nog inte samma dragningskraft.

Sista VM på ett tag som går i TV4-gruppens kanaler. (Nästa år håller SVT i spakarna.) Antar att man kan följa sändningarna relativt reklamfritt i Cmore också?

Kan något blåbärslag skrälla? Kanske hemmalagen?

Arenorna är ganska bra. man spelar Handbollens CL-Finaler i Köln och Paris hade vm-finalen detta året.
Citera
2017-04-13, 11:01
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Victor Hedman o Alexander Edler klara för Vm!
Svårt att avläsa din emoji, är du positiv till beskedet eller skrattar du åt beslutet att ta med dem?
Citera
2017-04-13, 12:10
Medlem
Joelfrogs avatar
tror de kan bli mer stjärnor i vm på grund att de inte blir nhl spelare i os
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in