• 1
  • 2
2017-04-11, 21:12
Medlem
Hejsan! r sprillans ny hr p att skriva inlgg, men tycker nd att jag har letat som en galning efter liknande trdar utan resultat. Knner att jag har svrt att prata med mina kompisar om detta d jag upplever att ingen frstr. Och tro mig, jag har pratat med min kille om detta orkneliga gnger ocks. Min frga lyder: HUR blir man oberoende av sin pojkvn?

Vi har varit tillsammans i 2 1/2 r cirka, tidigare varit tillsammans 1 r men gjorde slut och hade "uppehll" i cirka 2 r. Det r nstan alltid jag som frgar om vi ska vara, sova ver, hitta p saker etc. Han r ofta njd med att vara med sina kompisar och trffa mig senare p kvllarna eller inte ses p ngra dagar. Medan jag vill vara med honom hela tiden. Jag prioriterar honom alltid frst och tar honom jmt i frstahand, har ibland ocks gett upp andra planer fr att vara med honom. (Kan vara vrt att nmna att vi inte bor ihop vilket gr att vi mste "bestmma" nr vi ska vara).

S hur slutar jag bete mig shr? Hur lr man sig att inte behva vara fst vid sin partner hela tiden? Funderar ven p att ska riktig hjlp kring det hr d jag blir spass ledsen varje gng jag knner mig "bortvald". Vid mens s blir jag alltid extra bldig och fr sjuka tankar som att han inte lskar mig lngre, att han r trtt p mig och att han ska lmna mig, utan att han ens visat tecken p det. Knner liksom att "nu kan jag lika grna gra slut fr han vill nd inte vara med mig".

S snlla alla singlar/icke singlar, hur gr jag fr att lra mig att slippa knna s starkt fr honom och hur gr jag fr att slippa bli ledsen bara fr att han inte vill ses en dag. Hur gr jag fr att uppskatta mina vnner mer n min pojkvn? Hur blir man s oberoende av sin pojkvn?
Frga om ngot r oklart eller liknande! Tack p frhand
Senast redigerad av tingvalla1 2017-04-11 kl. 21:43.
Citera
2017-04-11, 21:20
Medlem
Min flickvn r exakt som du, vi har ett lngdistans just nu men nd om jag ker hem i en vecka s vill hon ses varenda dag och om jag vill trffa mina gamla vnner s blir hon sur ver att jag prioriterade annat...Sjukt irriterande d jag tillter henne att gra vad hon vill/knner fr.

r man i ett frhllande s har man vl nd en vision om att leva livet ut tillsammans. Och d r det ndvndigt att kunna gra annat n bara umgs med sin partner. Det du kanske kan frska ta in?
Citera
2017-04-11, 21:21
Medlem
Varfr ska man vara oberoende av sin partner? Byt pojkvn till en som vill vara med dig istllet. Om en flickvn inte samtidigt r min bsta vn r hon inget att ha!
Citera
2017-04-11, 21:24
Moderator
Om du vill bli mindre beroende av honom s brja med att inte stlla in dina planer fr att umgs med honom. Visst nr man r kr (frlskad eller vilken term man vill anvnda) s vill mnga vara s mycket som mjligt med personen i frga s det r enklare sagt n gjort. Umgs med dina kompisar och gr saker du vill, du behver inte alltid stlla upp, fresl att han kan hra av sig nr ni kan ses nsta gng s slipper du knna att det alltid ligger p dig att trffas.
Citera
2017-04-11, 21:26
Medlem
Jag r i samma situation sjlv. Men jag tror att man mste inse sitt egenvrde fr att kunna bli oberoende. Hur man nu gr det r en annan frga dock...
Citera
2017-04-11, 21:30
Medlem
RadikalFails avatar
Jag blev oberoende av mina partners nr jag knde att: Hey, jag behver inte bekrftelse konstant av ngon som inte r jag.

Gud s sknt livet sen blev efter det. Det r inte det att jag gillar min partner mindre. Men att nd kunna knna att ni bda r kra men att man vet vart man har varandra och bda har sina liv p sitt hll, med det betyder det att man inte r klistrade vid hften.
Citera
2017-04-11, 21:41
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varfr ska man vara oberoende av sin partner? Byt pojkvn till en som vill vara med dig istllet. Om en flickvn inte samtidigt r min bsta vn r hon inget att ha!

Exakt! Sedan r det ju en frdel att ha ngonting annat att gra vid sidan om (grna ngot man brinner fr) och att man trivs med sig sjlv. Sjlv tycker jag det r vldigt svrt att lska sig sjlv. Det dr beroendet dock kommer alltid att finnas dr vare sig du vill det eller inte. Men du kan skert f det att knnas lttare genom t. ex. meditationsvningar. Nu vet jag inget om TS frhllande, men knns det som man kmpar sjlv om att hlla frhllandet vid liv, br man ta en seris diskussion med sin partner.
Citera
2017-04-11, 21:43
Medlem
Wow! Vad fort det gick att f svar hr! ven om det var relativt kortfattade svar s fr man helt pltsligt nya perspektiv p saken. Lter bra n s lnge, frsker googla och lsa liknande trdar hr ocks. Mycket att ta in och hantera, detta r ngot jag jobbar med hela tiden. Men tusen tack fr svaren n s lnge som sagt, det uppskattas verkligen
Citera
2017-04-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Exakt! Sedan r det ju en frdel att ha ngonting annat att gra vid sidan om (grna ngot man brinner fr) och att man trivs med sig sjlv. Sjlv tycker jag det r vldigt svrt att lska sig sjlv. Det dr beroendet dock kommer alltid att finnas dr vare sig du vill det eller inte. Men du kan skert f det att knnas lttare genom t. ex. meditationsvningar. Nu vet jag inget om TS frhllande, men knns det som man kmpar sjlv om att hlla frhllandet vid liv, br man ta en seris diskussion med sin partner.

Ja jag valde att inte skriva om hela frhllandet d det skulle bana ivg, utan frskte hlla mig mer till hur jag nu ska g tillvga angende min frga. Men vissa perioder knns det som att jag r "sjlv" i frhllandet och att det bara r jag som vill och visar intresse. Mer som att han bara r bekvm och stannar kvar i frhllandet fr "skojs skull", men knns samtidigt ologiskt d det r slseri med tid, pengar etc. Mycket tankar som cirkulerar, speciellt shr p kvllskvisten. Men tack fr tipset kring meditationsvningar.
Citera
2017-04-11, 21:50
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av tingvalla1
Wow! Vad fort det gick att f svar hr! ven om det var relativt kortfattade svar s fr man helt pltsligt nya perspektiv p saken. Lter bra n s lnge, frsker googla och lsa liknande trdar hr ocks. Mycket att ta in och hantera, detta r ngot jag jobbar med hela tiden. Men tusen tack fr svaren n s lnge som sagt, det uppskattas verkligen

Ta inte alla rd hr fr ordagrant, lser du genom relationsforumet verkar majoriteten av rden vara att dumpa allt och alla.

Har du pratat med din kille om att du vill vara mer med honom? Det kanske gr att kombinera? Om ni har liknande intressen s kan vl du vara med hans kompisar ocks? Det r viktigt med en god kommunikation i en relation och lyssna p varandra. Har du tagit upp att det alltid r du som verkar f till trffarna? Att du vill ses mer?
Citera
2017-04-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
Ta inte alla rd hr fr ordagrant, lser du genom relationsforumet verkar majoriteten av rden vara att dumpa allt och alla.

Har du pratat med din kille om att du vill vara mer med honom? Det kanske gr att kombinera? Om ni har liknande intressen s kan vl du vara med hans kompisar ocks? Det r viktigt med en god kommunikation i en relation och lyssna p varandra. Har du tagit upp att det alltid r du som verkar f till trffarna? Att du vill ses mer?

Ja tyvrr s r den hr diskussionen en diskussion som dykt upp ett flertal gnger. D sger han att han ska bttra sig och ber om urskt. Samtidigt som han r vldigt tydlig med att han mste f gra sitt, och jag mitt. Vilket jag ABSOLUT frstr och tycker likasinnat kring, men det r s jobbigt nr jag blir sdr superduperledsen utan anledning "egentligen". Tror att mycket av det hr ligger i mitt eget huvud och mina tankar, mycket hjrnspken. Vi har en mycket god kommunikation och tar ofta upp saker som vi har funderingar kring eller liknande, men nr det kommer till det hr s blir vi ofta oense.
Citera
2017-04-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingvalla1
Samtidigt som han r vldigt tydlig med att han mste f gra sitt, och jag mitt.

Vi har en mycket god kommunikation och tar ofta upp saker som vi har funderingar kring eller liknande, men nr det kommer till det hr s blir vi ofta oense.
Vad gr han nr han r sjlv med sina kompisar och varfr fr du inte vara med dr? Och omvnt. Har inte hans kompisar flickvnner? Det kan ju ven vara att ni trffas alla och s gr killarna ngot och tjejerna ngot annat bitvis. S har vi alltid kunnat umgs i min umgngeskrets.

Att kunna prata med varandra innebr att man ven kan komma verens om saker dr man r oense. Man fr ge och ta. Frstr inte hur kompisarna kan vara mer intressanta n flickvnnen r, hur gamla r ni?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in