Citat:
Ursprungligen postat av
Fok.Dr1
Då är det isåfall upp till var och en att definiera vad en bubbla är eftersom du inte heller verkar ha någon aning om hur det ska definieras
Nu skrev jag ovan ett förslag på definition på bubbla. Det förbigår du med kompakt tystnad. Varför det?
Var det för mycket saklighet i de meningarna? Och för avgörbart kanske.
Den som påstår att vi har en bubbla, har en skyldighet att redogöra för bubblan. Dels genom att definiera vad vederbörande menar med bubbla, dels hur vederbörande mäter upp bubblan.
Hur du levt upp till det?
Har någon annan av bubbelpladdrarna levt upp till det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fok.Dr1
men klaga kan du på alla som kommer med sina argument för att vi befinner oss i en stor bubbla.
Ja, och det är berättigat då ni inte lever upp till ovanstående.
Förresten, var har du sett något argument?
Jag skulle välkomna argument. Men de lyser med sin frånvaro.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fok.Dr1
Problemet är att inget duger för dig eftersom du är ett betalt troll.
Lite saklighet, lite verklighetsförankring är allt jag begär.
Du får hålla med om att det är beklämmande att det visar sig vara för svårt för bubbelpratarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fok.Dr1
För mig är en bubbla nöt en tillgång haft en onaturlig stor prisstegring som inte kan upprätthållas i längden.
Hur avgör du vad som är onaturligt?
Har BNP något med saken att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fok.Dr1
Tänk alla föräldrar som belånat sig så att barnen ska kunna köpa bostad, knappast hållbart i längden.
Folk sitter på något de betraktar som "onödigt sparande". Då skänker dom lite av det till barnens kontantinsatser. Vad är problemet med det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fok.Dr1
Hade det inte varit gratis att låna pengar plus ränteavdragen så hade vi inte haft dessa priser.
Det är bara i dina fantasier det är gratis.
Hade du klarat av att läsa ett diagram hade du sett ovan att vi ligger på samma nivå som på 70-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fok.Dr1
Så det är solklart att staten blåser upp bubblan med flit.
Det räcker inte med att du suttit och fantiserat.
Du behöver klara av att redogöra för sådana påståenden. Och där är det tomt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fok.Dr1
När priset crashar minst en 30 procent under en kortare tid kan man säga gången varit i en bubbla. Men som sagt det är lätt att definiera en bubbla när crashen väl har kommit.
Varför skulle det ha varit en bubbla?
Det kan finnas massor med skäl till att ett prisfall kommer.
Och återhämtar sig dessutom priserna så var prisfallet snarare en omvänd bubbla.