2017-06-09, 16:09
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Bilden är tagen på Jernhusens område bredvid Bahnhof. Där det tidigare låg massa järnvägsspår.

De bröt upp låset och ställde sina husvagnar där, och "humanitära föreningen" klappade händerna och politikern som var medlem där sa i princip "jag bryr mig inte om vilka brott de har utfört, det viktigaste är att dem är säkra nu från stenkastare". Senare började sätta upp betongblock (inte suggor utan riktiga block) och hotade med att stänga inne deras vagnar, då pep de iväg snabbare än skållade råttor.

Att du sedan går med skyddsväst och försvarsspray.... really? Finns inte något farligt alls i stan, än mindre knivskärningar och skottlossningar.

Det enda som kan hända är att du blir rånad, och då täcker inte din väst halsen.

Eftersom du redan nu har dragit polisens ögon till dig, så kommer de ju undra varför i helvete du går med väst på dig (jo, man ser ganska enkelt om någon bär väst. Konturerna stämmer inte)
Jo, jag tänkte skriva att bilden var tagen någonstans i närheten av där Gottwalds låg, men var ej helt 100 på det.

Men ja, västen har jag väl knappt, bara om jag vet att jag ska vara ensam en längre tid på natten i Helsingborg, så det var kanske en överdrift. Men den legala sprayen har jag.

Men, jo, polisen har stoppat mig o undrat varför jag har skyddsväst, men jag sa bara att jag är paranoid. Nu hoppas jag att jag kan komma bra överens med de, eftersom jag numera är så laglydig. Har även lyse på cykeln.
Citera
2017-06-10, 15:28
Medlem
RastaSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Vem fan var det som skar sönder däcken på min cykel uppe på Villan igår mellan 20 o 21! Skär kuken av dig istället!

Ja där är ett pundar gäng i stan som går runder med knivar (de visar dem flitigt) Några riktigt orginal som säkert hela stan har koll på!
De asen skar mitt däck också!!!
En av dem *. Är en som ofta finner sig i A lagar gänget vid vita räck! Klädd i bikerjacka och ställer till det allmänt för folk runtomkring sig.

De verkar ha fått en dille på cyklar sista tiden. (Pengabrist?)

Obs detta inga småungar vi snackar om. Det är ett gäng på 30 / 40 snaret dom ser riktigt risiga ut och funnits i stan i evigheter. Dock ser de betydeligt risigare ut nu och Misstänker de har trappat upp från alkis hänget till både tyngre grejer och kriminalitet. Fortsätter dem så här så tar det inte lång tid de är bort från gatorna. Så himla skönt.

Dock undrar jag vad orsaker är bakom deras desperation? Kanske ängelholms bidragsgivar enhet har kortare koppel?
Ängelholm har ju sänt tydligt budskap med denna typen av parasiter på sista tiden. Finpat härbergen samt fifflar bort psyk,avd (pga överflödet av just hemlösa pundar) säker källa.
Låser in gårdar och låser kommunala parkeringshus och så vidare listan är lång & budskapet klart.
Kanske helt enkelt en kedjereaktion vi upplever?
Senast redigerad av RastaSoul 2017-06-10 kl. 15:31. Anledning: Ångra mig med ett uttal.
Citera
2017-06-11, 14:20
Citat:
Ursprungligen postat av RastaSoul
Ja där är ett pundar gäng i stan som går runder med knivar (de visar dem flitigt) Några riktigt orginal som säkert hela stan har koll på!
De asen skar mitt däck också!!!
En av dem *. Är en som ofta finner sig i A lagar gänget vid vita räck! Klädd i bikerjacka och ställer till det allmänt för folk runtomkring sig.

De verkar ha fått en dille på cyklar sista tiden. (Pengabrist?)

Obs detta inga småungar vi snackar om. Det är ett gäng på 30 / 40 snaret dom ser riktigt risiga ut och funnits i stan i evigheter. Dock ser de betydeligt risigare ut nu och Misstänker de har trappat upp från alkis hänget till både tyngre grejer och kriminalitet. Fortsätter dem så här så tar det inte lång tid de är bort från gatorna. Så himla skönt.

Dock undrar jag vad orsaker är bakom deras desperation? Kanske ängelholms bidragsgivar enhet har kortare koppel?
Ängelholm har ju sänt tydligt budskap med denna typen av parasiter på sista tiden. Finpat härbergen samt fifflar bort psyk,avd (pga överflödet av just hemlösa pundar) säker källa.
Låser in gårdar och låser kommunala parkeringshus och så vidare listan är lång & budskapet klart.
Kanske helt enkelt en kedjereaktion vi upplever?
Ok, tror jag vet vilka du menar. Minst en av dem var med vid bråket jag skrev om ovan när jag var på ICA Supermarket, han som slängde spritflaskan i golvet. Men då vet jag att de bär kniv o man får vara försiktig att ingripa som en superhjälte, om de skulle gå på nån. Bättre att ringa polisen direkt.

Men det är väl som du säger, när härbärgen läggs ner, så kommer de ut på gatorna. Att psyk-avdelningarna lades ner är lite trist, då jag själv haft hjälp av de. Mår ibland inte så bra själv, men får hoppas att man slipper bli inlagd (i Helsingborg) mer.
Citera
2017-06-28, 09:17
Medlem
Man rånad på mobil och pengar

https://www.hd.se/2017-06-27/man-ran...bil-och-pengar

Urklipp: Det var på måndagskvällen som en man i 35-årsåldern ska ha blivit rånad på väg genom tunneln under Kristian II:s väg vid stadshuset.
Mannen ska ha blivit påhoppad bakifrån av fyra okända gärningsmän och då trillat omkull. Han blev sedan rånad på mobiltelefon och kontanter. Enligt polisen fick offret en skada i huvudet, men behövde inte föras till sjukhus...

Detta är ju ganska grovt, känns det som något Ängelholms ligisterna planerade eller bara skulle tuffa sig en kväll?

Ovs... så är det förjävligt och hade varit roligt om någon kunde Hänga ut jävlarna! kan det vara Eddie & skoogis och dem som är igång igen?
Citera
2017-06-28, 15:58
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrazill
Man rånad på mobil och pengar

https://www.hd.se/2017-06-27/man-ran...bil-och-pengar

Urklipp: Det var på måndagskvällen som en man i 35-årsåldern ska ha blivit rånad på väg genom tunneln under Kristian II:s väg vid stadshuset.
Mannen ska ha blivit påhoppad bakifrån av fyra okända gärningsmän och då trillat omkull. Han blev sedan rånad på mobiltelefon och kontanter. Enligt polisen fick offret en skada i huvudet, men behövde inte föras till sjukhus...

Detta är ju ganska grovt, känns det som något Ängelholms ligisterna planerade eller bara skulle tuffa sig en kväll?

Ovs... så är det förjävligt och hade varit roligt om någon kunde Hänga ut jävlarna! kan det vara Eddie & skoogis och dem som är igång igen?
Usch då!

Vi får hoppas det klaras upp. Tycker den tunneln är lite läskig, cyklar o går där ofta, men har börjat cykla längs stora vägen (förbi brandstationen) när det är mörkt.
Citera
2017-07-02, 22:49
Medlem
Kent62s avatar
De där afganerna är ganska harmlösa enligt min mening. Någon verkar vara krigsskadad så skulle inte provocera dem men de brukar mest hänga runt. Är ofta på biblioteket och de där småligisterna är som fromma lamm om man ber dem vara tysta. Väktarna som patrulerar där har ju inte ens vett att be dem dämpa sig. Däremot är där en hel del pundare typ i 30-årsåldern som säljer droger och är allmänt störiga. Gissar att de går på amfe utifrån deras beteende men förstår inte varför man tar det och hänger på biblan Sen är det ju bönderna från strövelstorp/munka som nog är de som provocerar mig mest. Svårt att inte röka utanför biblioteket när där är en stor skylt som undanber rökning. Allmänt högljudda och störande och ber än dra åt helvete och är allmänt otrevliga om man påpekar hur de beter sig.
Citera
2017-07-27, 22:09
Medlem
Engelholms avatar
https://www.hd.se/2017-07-27/flera-b...-vansinnesfard

"Han är misstänkt för försökt till grov misshandel. Dessutom grov misshandel och våldtäkt på den adress i Förslöv där han avvek. Övergrepp i rättssak, grov drograttfylleri, narkotikabrott samt vårdslöshet i trafik."

Någon som vet vem det är?
Citera
2017-08-12, 08:07
Medlem
Kent62s avatar
Någon som vet vem detta är?

https://www.hd.se/2017-08-11/far-int...-vapenlicenser

Citat:
Den tidigare vapenlicensen drogs dock in av polisen i slutet av 2013. Anledningen var att mannen, som är i 40-årsåldern, då blivit omhändertagen vid två tillfällen med tre månaders mellanrum enligt lagen om omhändertagande av berusade personer. Polisens utredning visade också att mannen hade regelbundna kontakter med grovt kriminella personer.
Citera
2017-10-02, 18:49
24-årig lustigkurre leker polis:
https://www.hd.se/2017-10-02/falsk-c...vilpolis-pa-e6

Citat:
Bilen hade en kopia av registreringsskylten till en riktig civilpolisbil och var utrustad med blåljus.

Och inte nog med det: Vid husrannsakan i den falska civilpolisbilen hittades även kläder som liknade polisens, bland annat en väst och en tröja, samt handfängsel och pepparsprej.
Jag är oskyldig! Fastän jag har poliskläder hemma. Men jag har ingen bil.

Någon som lurar på nått?
Citera
2017-10-10, 13:55
Ok, vem rånade Netto? En person är gripen.

https://www.hd.se/2017-10-10/ran-mot-butik-i-angelholm

Jag har för mig att den butiken är utrustad med spårbart DNA.
Senast redigerad av Mulla Krekar 2017-10-10 kl. 13:57.
Citera
2017-10-10, 14:01
Citat:
Ursprungligen postat av Engelholm
https://www.hd.se/2017-07-27/flera-b...-vansinnesfard

"Han är misstänkt för försökt till grov misshandel. Dessutom grov misshandel och våldtäkt på den adress i Förslöv där han avvek. Övergrepp i rättssak, grov drograttfylleri, narkotikabrott samt vårdslöshet i trafik."

Någon som vet vem det är?
Dömd nu:
https://www.hd.se/2017-10-09/forsokt...-till-fangelse
Citera
2017-10-19, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Ok, vem rånade Netto? En person är gripen.

https://www.hd.se/2017-10-10/ran-mot-butik-i-angelholm

Jag har för mig att den butiken är utrustad med spårbart DNA.

Fick för mig att någon berättade att de fick tag i killen?
Kändes lite som ett desperat drag från en ganska orutinerad kille?
bara springa in med en kniv och kuta därifrån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in