2017-04-11, 17:49
Medlem
Fick höra från en vän om zinzino som var såld på idén och det som fick mig att bli tveksam var hur det främställdes som det absolut bästa och hur dyrt det var. Däremot kan priset kanske vara berättigat om detta argumentet som användes är sant: Det är inte kapslar utan olja i flaska som man dricker så att oljan tydligen inte härsknar och inte omvandlas till omega 6.

Vad har ni som är mer pålästa än mig, de flesta, att säga om det? Låter det rimligt? Jag försökte googla fram bekräftelse på argumentet men hittade inget som bekräftade det.

Samtidigt påstår företaget att det ska bota allt möjligt och personer som börjat tjäna pengar på det själva intygar att det är så för dem. Man värvar alltså kunder och får en del av vinsten, som jag förstått det. Därför har jag också problem att lita blint på kunderna eftersom de själva tjänar på att potentiellt ljuga/överdriva. Men främst undrar jag om det fetstilta.

Vill inte ha åsikter från någon som säljer zinzino (alltså inte en kund som värvar andra heller).
Citera
2017-04-11, 17:54
Medlem
Charlie-Whites avatar
Min polare försökte "lura" på mig att börja sälja för ett tag sen men Tackade nej. Hur som helst, blev då inbjuden i en facebook grupp där det är rätt många medlemmar och dom flesta är supernöjda med produkten. Nu vet ju inte jag om dom är säljare eller inte men det var bara positivt i den gruppen. Folk som frågade om man kunde ge sin hund och så, vilket tydligen fungerar alldeles utmärkt!

Folk som skrivit att dom haft högt blodtryck och oljan har hjälp osv osv
Citera
2017-04-11, 18:16
Medlem
Frugan har köpt skiten efter att en väninna till henne som säljer det lovat guld o gröna skogar mot allt....Det lilla jag har lyckats googla fram om det känns det som rena bluffen. Omega3 kan säkert vara bra men finns betydligt billigare som förmodligen gör lika mycket nytta. Balansolja kallas det tydligen och ska återställa balansen mella omega3 och omega6 men i mina öron låter det lika dumt som blinkersolja.....
Citera
2017-04-11, 18:46
Medlem
Pyramidföretag. Grattis, ni är lurade!
Citera
2017-04-11, 18:52
Medlem
Jag förstår att många har en negativ inställning till det hela, det har även jag! Men kan någon svara på om kapslar skulle härskna snabbare än en flytande olja?
Citera
2017-04-11, 18:56
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Pyramidföretag. Grattis, ni är lurade!

Precis. När säljarna nästan verkar religiösa eller sexuellt upphetsade utav produkterna, som skall fungera som rena mirakelprodukter hitskickade utav Jesus själv - som gärna säljs som abonnemang - så är det dags att dra öronen åt sig...
Citera
2017-04-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainzoa
Jag förstår att många har en negativ inställning till det hela, det har även jag! Men kan någon svara på om kapslar skulle härskna snabbare än en flytande olja?

Det är ju bara att kolla på bäst före datumet. Förr var ju all fiskolja på flaska. Kapslar har inte funnits i så många år vad jag vet. Jag köpte kapslar på Apoteket senast och de hade väl ca 1 år på datumet.
Citera
2017-04-11, 20:24
Medlem
gurkmajjas avatar
Nu känner jag inte alls till den här produkten och dylika försäljningsmetoder måste inte innebära bluff och båg. Tupperware, Super10 och allt möjligt har sålts på dessa sätt, och även om de må vara något överdrivet prisade av säljarna så skulle jag absolut inte kalla det för bluff.

Jag skulle dock hålla mig sunt skeptisk till lovprisande av mirakeleffekter. Därmed inte sagt att det måste vara en dålig produkt.
Citera
2017-04-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Nu känner jag inte alls till den här produkten och dylika försäljningsmetoder måste inte innebära bluff och båg. Tupperware, Super10 och allt möjligt har sålts på dessa sätt, och även om de må vara något överdrivet prisade av säljarna så skulle jag absolut inte kalla det för bluff.

Jag skulle dock hålla mig sunt skeptisk till lovprisande av mirakeleffekter. Därmed inte sagt att det måste vara en dålig produkt.

Håller med dig helt! Tycker mest jag har sett väldigt stark kontrast när jag försökt kolla upp det. Antingen är det otroligt hatfullt eller så glorifierar man produkten. Jag tror det är något mellanting, men som du säger ett extremt överpris.
Citera
2018-11-08, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainzoa

Sent ute med svar... Det som gör att produkten inte härsknar har inte med att göra om det är Olja eller kapsel ☺️

Det som gör att produkten håller sig färsk är Polyfenol och E-vitaminer som naturligt finns i fisk.

Rekommenderar det här poddavsnittet:
http://halsohormoner.libsyn.com/19-omega-3-omega-6

Och Fettbalans på Facebook, om man vill lära sig mer, hitta länkar till studier etc 😊

Mvh
Kostrådgivare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in