2018-12-26, 17:30
Medlem
Många skriver i tråden de flesta är negativa, ingen har haft en Sandero själv endast någon bekant eller hört talas om någon som haft en. Det hade varit intressantare att höra någon uttala sig som har eller haft en dylik bil. Positiva eller negativa erfarenheter. Det här ger inte hittills svar på hur bilen är.
Citera
2018-12-26, 20:42
Medlem
LasseFranGnestas avatar
är detta ens ett ämne man diskuterar? alla vet att dacia är rena skiten på alla plan. Krockar du med en cykel så önskar man nog att man var på cykeln än i dacian....

Mvh
Lasse
Citera
2018-12-26, 21:34
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
är detta ens ett ämne man diskuterar? alla vet att dacia är rena skiten på alla plan. Krockar du med en cykel så önskar man nog att man var på cykeln än i dacian....

Mvh
Lasse

Kategoriska uttalanden i stil med "alla vet" brukar innebära att man skall stänga öronen och bilda sig sin egen uppfattning

https://www.euroncap.com/sv/results/dacia/sandero/8866
Citera
2018-12-26, 21:36
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Kategoriska uttalanden i stil med "alla vet" brukar innebära att man skall stänga öronen och bilda sig sin egen uppfattning

https://www.euroncap.com/sv/results/dacia/sandero/8866

jaja, hade du själv köpt en sådan? hade du hellre suttit i en dacia eller en volvo vid krash?

Mvh
Lasse
Citera
2018-12-26, 21:38
Medlem
sucuks avatar
Citat:
jaja, hade du själv köpt en sådan? hade du hellre suttit i en dacia eller en volvo vid krash?

Mvh
Lasse

Motsvarande volvo finns inte och hade den funnits hade den kostat 3 gånger mer.

För pengarna är uppenbarligen Dacia bättre än skitsnackarna vill hävda.

Rättvis jämförelse hade snarare varit en renault vilka äger dacia.
Citera
2018-12-26, 21:42
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
körde vad jag tror var en sandero för runt 10-år sen . Då fanns den inte i sverige och klarade garanterat inte några svenska krav. kändes som en firma bil modell 1998 . allt var äldre delar från Renault. Motorn var liten klen och drack otroligt mycket. växlarna slog man . ja en skitbil. ...

nyare är nästan i klass med andra skitbilar som tex Kia som också varit rent skräp tills 2018 i princip.

nä köp en bättre begagnad tysk eller japanare.
Citera
2018-12-26, 21:43
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Motsvarande volvo finns inte och hade den funnits hade den kostat 3 gånger mer.

För pengarna är uppenbarligen Dacia bättre än skitsnackarna vill hävda.

Rättvis jämförelse hade snarare varit en renault vilka äger dacia.

xc40 är ju i den klassen
Citera
2018-12-26, 21:44
Medlem
sucuks avatar
Citat:
xc40 är ju i den klassen

Jepp, säg till när volvo börjar sälja dem nya för under 100 papp

XC40 är dessutom en betydligt större bil.
Citera
2018-12-26, 21:47
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Jepp, säg till när volvo börjar sälja dem nya för under 100 papp

XC40 är dessutom en betydligt större bil.

frågan kvarstår. hade du köpt en dacia duster för 100 000kr elller en kia sportage för 200 000kr eller vad dom nu kostar? alt hyundai tucson alt peugeot 3008 alt whatever..

Mvh
Lasse
Citera
2018-12-26, 21:49
Medlem
sucuks avatar
Citat:
frågan kvarstår. hade du köpt en dacia duster för 100 000kr elller en kia sportage för 200 000kr eller vad dom nu kostar? alt hyundai tucson alt peugeot 3008 alt whatever..

Mvh
Lasse

Jag skulle seriöst kunna tänka mig en Dacia helt klart, de är förra generationens Renault dvs ligger kanske ~5 år bakom renaultmodellerna som säljs nu.

97% av tiden står skiten parkerad ändå och är totalt prestigelös vad gäller att åka till och från jobbet/affären.
Citera
2018-12-26, 22:07
Medlem
LasseFranGnestas avatar
Citat:
Jag skulle seriöst kunna tänka mig en Dacia helt klart, de är förra generationens Renault dvs ligger kanske ~5 år bakom renaultmodellerna som säljs nu.

97% av tiden står skiten parkerad ändå och är totalt prestigelös vad gäller att åka till och från jobbet/affären.

tänka och slå i bordet på saken är två helt olika saker

mvh
lasse
Citera
2018-12-26, 22:14
Medlem
sucuks avatar
Citat:
tänka och slå i bordet på saken är två helt olika saker

mvh
lasse

Absolut! Jag sitter dock inte och nedvärderar ett helt bilmärke enbart baserat på tyckande. Det kan vi båda enas om är rätt osmart eller hur?

Sannolikheten att jag väljer en Dacia är hundratals procent högre än att jag väljer en hisingstraktor alla dagar i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in