• 1
  • 2
2017-04-11, 12:36
Medlem
Jag är tillsammans med en man som jag inte litar på (inget moralsnack i denna tråd, tack). Jag är livrädd att bli smygfilmad eller smygfotograferad. Vilka åtgärder kan jag dra till med för att undvika detta?

Kan en dator som har skärmen uppfälld, men nedsläckt, filma?

Jag är extremt okunnig med teknik.

Ge mig alla råd ni har.
Citera
2017-04-11, 12:39
Medlem
LadyGanjas avatar
Allt som har en kamera kan spela in.
Citera
2017-04-11, 12:40
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wether
Jag är tillsammans med en man som jag inte litar på (inget moralsnack i denna tråd, tack). Jag är livrädd att bli smygfilmad eller smygfotograferad. Vilka åtgärder kan jag dra till med för att undvika detta?

Varför är du tillsammans med en man du inte kan lita på?
Han kanske filmar dig när du sover med mobilen också.

Citat:
Kan en dator som har skärmen uppfälld, men nedsläckt, filma?

Ja, teoretisk så kan den det, men då måste din man installera en programvara av något slag som gör att han kan fjärrstyra kameran.
Citera
2017-04-11, 12:42
Medlem
Är du nojig över att någon fjärrstyr kameran på din dator så tejpa över kameran. Ja inte med genomskinlig tejp då utan tex. svart eltejp.
Citera
2017-04-11, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Varför är du tillsammans med en man du inte kan lita på?
Han kanske filmar dig när du sover med mobilen också.

Ja, teoretisk så kan den det, men då måste din man installera en programvara av något slag som gör att han kan fjärrstyra kameran.

Jag menar hans dator när den står uppställd på skrivbordet
Citera
2017-04-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Är du nojig över att någon fjärrstyr kameran på din dator så tejpa över kameran. Ja inte med genomskinlig tejp då utan tex. svart eltejp.

Citera
2017-04-11, 12:52
Medlem
technoisbests avatar
Har hört att det finns vattentåliga kameror som man kan sätta i duschen, samt i själva toalettsitsen.
Citera
2017-04-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Har hört att det finns vattentåliga kameror som man kan sätta i duschen, samt i själva toalettsitsen.

Vart ska jag leta efter kameror?
Citera
2017-04-11, 12:55
Medlem
Jag vet inte hur tekniskt kunnig din pojkvän är, men om jag var din pojkvän och jag bestämde mig för att smygfilma dig hade du inte kunnat skydda dig mot det.
Citera
2017-04-11, 12:57
Medlem
Citat:
Ja den kan filma utan att man märker det, är ingen expert men det har man ju läst om. Flytta den eller lägg något över datorns kamera och se hur han reagerar på det. Du kan ju göra det diskret som att du bara helt slentrianmässigt råkar lägga något över den eller råkar flytta på den eller liknande. Eller testa att säga rakt ut, kanske lite skämtsamt, att du är nojig så fort du ser kameror samtidigt som du lägger något över den.
Citera
2017-04-11, 12:59
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:

Om det är hans egen dator så är det busenkelt att fixa så den filmar även om skärmen är "svart".
Citera
2017-04-11, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja den kan filma utan att man märker det, är ingen expert men det har man ju läst om. Flytta den eller lägg något över datorns kamera och se hur han reagerar på det. Du kan ju göra det diskret som att du bara helt slentrianmässigt råkar lägga något över den eller råkar flytta på den eller liknande. Eller testa att säga rakt ut, kanske lite skämtsamt, att du är nojig så fort du ser kameror samtidigt som du lägger något över den.

Menar du att han kan ha filmat mig när skärmen inte har lyst?

Om jag fäller ner skärmen på datorn, är jag då säkrad från filmning då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in