Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-11, 11:41
  #1
Medlem
Zteffen81s avatar
Varför är det vanligare i norr att snusa Ettan?
Citera
2017-04-11, 11:53
  #2
Medlem
VanligtNamns avatar
Tradition tror jag. Ettan har ju lite av en status att vara "det gamla vanliga".
Citera
2017-04-11, 12:17
  #3
Avstängd
Stureplansmannens avatar
den var lite billigare en gång tiden, kan va därför
Citera
2017-04-11, 12:20
  #4
Avstängd
Precis som Camel och göteborgs rapé är poppis i 08, det är väl en trend, lite töntigt att köra på annat och sticka ut :P
Citera
2017-04-11, 12:37
  #5
Avstängd
Stureplansmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elkbrewsjukommafem
Precis som Camel och göteborgs rapé är poppis i 08, det är väl en trend, lite töntigt att köra på annat och sticka ut :P
Ettan och General var mina favoriter är 08, Göteborgs rape har alltid smakat piss
Citera
2017-04-11, 14:31
  #6
Medlem
killenmedkexs avatar
Jag hade för mig att Grov var vanligare i Norrland?
Citera
2017-04-13, 12:22
  #7
Medlem
Professor.Wers avatar
Jag är inte säker på att Ettan är vanligt i Norrland. Snuset i sig är för övrigt 08:a snus. Grov däremot är ett norrländskt snus. Men är inte säker på att det är vanligast i norrland heller. Själv snusar jag antingen general eller grov.
Citera
2017-04-28, 17:00
  #8
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Professor.Wer
Jag är inte säker på att Ettan är vanligt i Norrland. Snuset i sig är för övrigt 08:a snus. Grov däremot är ett norrländskt snus. Men är inte säker på att det är vanligast i norrland heller. Själv snusar jag antingen general eller grov.
Grovsnus skapades och tillverkades i Stockholm fram tills tobaksmonopolet flyttade produktionen norrut.
Så vet e fan om man kan kalla det norrländskt snus mer än att de nu tillverkas där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback