Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-20, 19:48
  #13
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonzo-fisting
Egentligen behöver man inte koda alls, andra har redan gjort det åt en, och det finns t.o.m. mer än en tråd på FB hur alla och envar kan få tillgång till "[Flashback automatiserat]"/yoyoyo/andra tuffa uttryck. Men min fråga till ovan två inlägg är: Vad har det med TS att göra, yo? Vill inte offenda.

/Automaticlover yo, aght?
Hehe, du var den bittraste människan jag stött på på väldigt, väldigt länge. Helt omöjlig att föra en diskussion med. Skaffa dig ett jobb, några vänner och kanske till och med en partner, så ska du se att det blir bättre.

Att du stör dig så jävla mycket på helt vardagliga ord är sinnesrubbat. Vad är det som upprör dig med ordet "automatiserat"? Har du någon lamare synonym till "automatiserat" du tycker att jag borde använda som inte gör att du känner dig hotad?

Jag vill helt enkelt bygga min egna. Jag vill programmera det själv, dels för att bli bättre och dels för att det kan hända framtida användningsområden (därav använder jag Selenium)

Men om du kan bemöda dig att länka till tråden så hade det såklart varit intressant.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-20 kl. 20:23.
Citera
2017-04-20, 20:09
  #14
Avstängd
Gonzo-fistings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Men om du kan bemöda dig att länka till tråden så hade det såklart varit intressant.
(FB) Övriga dator- och IT-diskussioner
(FB) Systemutveckling
(FB) Egna projekt

(FB) Flashscript ( för att förhöja upplevelsen av FB Del 1 ) /Mod
(FB) Flasher ( för att förhöja upplevelsen av FB Del 2 ) /Mod


Du berättar fortfarande inte vad du vill diskutera i denna tråd...
Citera
2017-04-20, 20:19
  #15
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonzo-fisting
(FB) Övriga dator- och IT-diskussioner
(FB) Systemutveckling
(FB) Egna projekt

(FB) Flashscript ( för att förhöja upplevelsen av FB Del 1 ) /Mod
(FB) Flasher ( för att förhöja upplevelsen av FB Del 2 ) /Mod


Du berättar fortfarande inte vad du vill diskutera i denna tråd...
Flashscript är ju bara ett userscript som varken samlar in eller på något annat sätt agerar API såvitt jag vet? De lägger ju bara till nya funktioner som jag inte är intresserad av. Inte alls vad jag vill ha.

Jag vill diskutera möjligheterna att automatisera datainsamling på Flashback, och om Flashback inte vill överväga att bygga ett öppet API (det skulle gynna Flashback mer om folk inte började bygga robotar eftersom de inte drar onödig bandbredd)

För att jag vill slänga in det i en server där jag kan sammanfoga alla tjänster jag använder på ett eget och personligt sätt.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-20 kl. 20:32.
Citera
2017-04-20, 20:33
  #16
Avstängd
Gonzo-fistings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Flashscript är ju bara ett userscript som inte samlar in någonting såvitt jag vet? De lägger ju bara till nya funktioner som jag inte är intresserad av. Inte alls vad jag vill ha.

Jag vill diskutera möjligheterna att automatisera datainsamling på Flashback, och om Flashback inte vill överväga att bygga ett öppet API.
Nu svarade jag på den sista frågan, men de (och andra) underforum fungerar fortfarande.

Citat:
För att jag vill slänga in det i en server där jag kan sammanfoga alla tjänster jag använder på ett eget och personligt sätt.
Har du hört talas om Google? Jag tänker inte göra jobbet åt dig och det här med s.k. transparens brukar inte gillas här. Glöm inte att du postade tråden i (FB) Flashback.
Citera
2017-04-20, 20:39
  #17
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonzo-fisting
Nu svarade jag på den sista frågan, men de (och andra) underforum fungerar fortfarande.


Har du hört talas om Google? Jag tänker inte göra jobbet åt dig och det här med s.k. transparens brukar inte gillas här. Glöm inte att du postade tråden i (FB) Flashback.
Vad fan yrar du om? Google? Tillhandahåller de ett API till Flashback?

Eller menar du att jag ska bygga en robot som söker efter t.ex. nya trådar eller citat först via Google (som absolut inte tillåter datainsamlande robotar), och bara hoppas på att Google har indexerat det i hyfsad tid, om ens alls, och sen följa länkarna till tråden och parsa den?

Sedan så vore det trevligt att även kanske kunna posta inlägg och läsa PM m.m. Det kanske jag inte var tydlig med (även om jag försökte säga det när jag skrev att jag även ville kunna posta data).

Bara en fråga i all välmening – har du någonsin använt ett vanligt API? Vilket, till exempel? Programmerar du? Någonting säger mig att du inte riktigt känner dig bekväm med detta, och att det är därför du blir upprörd av tekniska (men vardagliga) ord, och att det är därför du kommer med bisarra rekommendationer. Om inte, så skulle jag föredra att du inte ger mer "råd". Det sabbar tråden. Du hjälper inte till att komma någon vart i diskussionen.

Detta är menat som en seriös idé (även om det första inlägget var lite svävande och tråden är halvt sabbad av trams). Jag tror att folk verkligen hade uppskattat ett API. Särskilt utvecklare, och tänk vilka tjänster de hade kunnat skapa åt andra, med Flashback som källa.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-20 kl. 21:08.
Citera
2018-12-19, 10:44
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Om inte, vad finns det för begränsningar? Jag tvivlar på att jag får skicka 10000 requests i timmen?


Har du stött på några gränser?
__________________
Senast redigerad av falurouge 2018-12-19 kl. 11:14.
Citera
2018-12-19, 10:46
  #19
Medlem
Det står här på sidan att flashback har över 60 milj inlägg
Hur stor är den databasen? 1 Gb?
Citera
2018-12-19, 16:46
  #20
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Har du stött på några gränser?
Har inte testat ännu, projektet mynnade ut i annat istället
Citera
2018-12-19, 19:28
  #21
Medlem
FUGU--BUGUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Tror inte att Flashback har det tyvärr. Flashback blev en fork av vBulletin för jättelångt sedan.



Actually, it would be expensive for flashback if their "technicians" should start to code on their own. They still use vBulletin but modify it.

Their latest code from vBulletin.


Kod:
<!--
    
vBulletin_init();
//--> 
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback