Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-10, 21:49
  #1
Medlem
Mia-Rovys avatar
Är det tillåtet att ha robotar på Flashback? Bara för datainsamling och för att skicka vanlig "mänsklig" data egentligen. Inlogg, inlägg och PM då.

Om inte, vad finns det för begränsningar? Jag tvivlar på att jag får skicka 10000 requests i timmen?

Varför har ni inget API? Jag hade varit villig att betala en slant för det, om det är intäkterna ni är oroliga över.

Det börjar bli ganska tröttsamt att ha 124957 olika sidor att följa, that's why. Ni borde framtidssäkra er.

Jag bygger min andra robot nu för datainsamling på Flashback. Men det känns pissigt att bara dra en massa onödig bandbredd som inte är relevant. Pengar som försvinner ut i tomma intet. Hade lätt kunnat betala för ett API om man kunde betala via bitcoin. Personligen så är jag ganska övertygad om att jag som användare hade genererat mer pengar via API än reklamintäkterna.

För att väcka diskussion:
https://www.youtube.com/watch?v=pc8mJU9OaRQ
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-10 kl. 22:09.
Citera
2017-04-11, 00:50
  #2
Medlem
-Andreas-s avatar
Äsch.
Finns redan russian kids, FSB, FRA, AFA, PRISM, NSA, CIA, SÄPO, MUST, south korean kids, north korean kids, chinese folks, med flera, som utför det där som förvärvsarbete, manuellt + auto, "åt dig";

"För Ditt Eget Bästa - Co-Working Personal Data Miners Inc/AB/.org/.ru.gov©"
Citera
2017-04-11, 01:01
  #3
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Äsch.
Finns redan russian kids, FSB, FRA, AFA, PRISM, NSA, CIA, SÄPO, MUST, south korean kids, north korean kids, chinese folks, med flera, som utför det där som förvärvsarbete, manuellt + auto, "åt dig";

"För Ditt Eget Bästa - Co-Working Personal Data Miners Inc/AB/.org/.ru.gov©"
Tack för svar! Agreed. Men ett API vore väl inte fel i alla fall? Om inte annat så återställer det i alla fall balansen till de enstaka individer med något lägre datorkapacitet.
Citera
2017-04-11, 03:47
  #4
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Tack för svar! Agreed. Men ett API vore väl inte fel i alla fall? Om inte annat så återställer det i alla fall balansen till de enstaka individer med något lägre datorkapacitet.
Men, asså.
Vad är syftet? Ingen vettig funktion som tillför något till diskutionsforum.
Bokmärk de forum du brukar läsa o skit i en API.
Citera
2017-04-11, 08:34
  #5
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Men, asså.
Vad är syftet? Ingen vettig funktion som tillför något till diskutionsforum.
Bokmärk de forum du brukar läsa o skit i en API.
Syftet är att samla alla källor och filtrera, organisera, presentera och diskutera på ett sätt jag föredrar.

Jag är inte beroende av ett API utan kan sätta in en robot ändå, men jag menar bara att det vore kanske trevligt både för Flashback och användarna.
Citera
2017-04-11, 15:13
  #6
Medlem
user3815276s avatar
vBulletin, forum-mjukvaran som Flashback använder sig av har väl ett inbyggt API? Går det att använda sig av det kanske?
Citera
2017-04-11, 18:39
  #7
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user3815276
vBulletin, forum-mjukvaran som Flashback använder sig av har väl ett inbyggt API? Går det att använda sig av det kanske?
Tror inte att Flashback har det tyvärr. Flashback blev en fork av vBulletin för jättelångt sedan.
Citera
2017-04-12, 09:42
  #8
Medlem
ischs avatar
Ser inte riktigt vad det skall tillföra fb som diskussionsforum. Det finns ju betydligt mer lätta och smidiga lösningar att få i plasts om man vill ha in pengar istället för att sälja API access.
Citera
2017-04-12, 13:57
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Känns som en sak som ett fåtal skulle använda. Det är mer relevant att utveckla funktioner som många har nytta av istället.
Citera
2017-04-19, 20:19
  #10
Avstängd
Arboga-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Är det tillåtet att ha robotar på Flashback? Bara för datainsamling och för att skicka vanlig "mänsklig" data egentligen. Inlogg, inlägg och PM då.


vilket språk kodar du din robot i ?
Citera
2017-04-19, 21:37
  #11
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
vilket språk kodar du din robot i ?
JS med Selenium.

Egentligen behöver man väl inte Selenium. På Flashback hade det ju gått alldeles utmärkt att bara parsa HTML, men jag tänkte att om man ändå bygger en robot som ska fungera överallt så är det lika bra att köra en äkta webbläsare, och det skadar ju inte att lära sig mer om verktyget
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-19 kl. 21:39.
Citera
2017-04-20, 18:59
  #12
Avstängd
Gonzo-fistings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
vilket språk kodar du din robot i ?
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
JS med Selenium.

Egentligen behöver man väl inte Selenium. På Flashback hade det ju gått alldeles utmärkt att bara parsa HTML, men jag tänkte att om man ändå bygger en robot som ska fungera överallt så är det lika bra att köra en äkta webbläsare, och det skadar ju inte att lära sig mer om verktyget
Egentligen behöver man inte koda alls, andra har redan gjort det åt en, och det finns t.o.m. mer än en tråd på FB hur alla och envar kan få tillgång till "[Flashback automatiserat]"/yoyoyo/andra tuffa uttryck. Men min fråga till ovan två inlägg är: Vad har det med TS att göra, yo? Vill inte offenda.

/Automaticlover yo, aght?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback