Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2017-04-10, 20:54
  #1
Medlem
Kön: Man

Ålder: 25

Substanser: LSD och Gräs

Tidigare erfarenheter: Cannabis, Alkohol, Ecstasy, Kokain, MDMA, Tjack, Svamp.

Tankarna på att prova LSD har funnits i ett par år, flertalet vänner är väl beresta i den psykedeliska världen. Personligen har jag alltid varit lite rädd eller möjligtvis försiktig mot den typen av droger.
De gånger jag testat svamp har jag älskat det men aldrig tagit några stora doser och aldrig blivit ordentligt trippad. Denna våröppningsdag var det dags för att ändra på detta.

I någon månad hade tanken om att ta LSD funnits, kompisen har en idyllisk tomt med sjöutsikt i Stockholms vackra skärgård. Ett par tillfällen hade kommit men av olika anledningar inte blivit av, tillslut kändes det rätt och vi bestämde oss för att åka ut tidigt på lördagen.
Vi kommer ut till stugan och mer eller mindre direkt börja preppa för trippen. Syran som min vän har är i flytande form och förstås väldigt högpotent. Innan hade jag bestämt mig för att ta en droppe, c:a 125ug. Men under resan dit diskuterade vi fram och tillbaka och tillslut delade vi på 3 droppar, c:a 180ug var.

Kort inpå första intag, kanske tjugo minuter började första effekterna komma, fick ett välbehag i kroppen, vågorna i vattnet blev som en dans att titta på, träden på ön några hundra meter ut vajade i takt och inte på grund av någon vind. Kan inte riktigt förklara hur det såg ut, men det var inte något jag såg i normala fall utan det var trippen som tog ut sin rätt. Stod och tittade på skådespelet ett tag och blev fascinerad över vilka OEV´s jag hade fått så tidigt in i tippen. Min nyktra kompis föreslår en liten promenad runt deras ganska stora tomt och kort därefter lunkade jag och min trippade kompis tätt i ryggen på vår vän. Vi går ner till dom nedre delarna av tomten i närhet till vattnet och ser under vattenytan en grön färg från den grunda botten, det som var så intressant var att färgen var nästan lysande stark vilket jag aldrig bevittnat förut, stod och titta i nästan tio minuter på detta samtidigt som vågorna förde sitt skådespel.

En timme eller två flyter på, har inte tappat någon verklighetsuppfattning och är fortfarande med i matchen, för diskussioner med mina två nyktra vänner om högt och lågt och känner mig väldigt trygg i att vara trippad, allt känns helt enkelt fantastiskt, varför hade man inte gjort detta innan?

Jag kände att det var äventyrsdags, så efter att vi delat på en spliff packat ytterligare en så bar vi ut på en kortare promenad ut mot fjärden, vi går i ett led och jag är känner mig som en riktig äventyrare ute i skogen, jag börjar vid det här laget bli väldigt trippad men jag känner mig fortfarande lugn i det stadiet jag befinner mig i.

Väl ute på fjärden är det väldigt vackert, till skillnad från tomten där det blåste lite grann var det nu helt vindstilla och vi la oss i solen och bara njöt av tillvaron. Jag började nu bli mer och mer desorienterad och har även mitt minne från denna tid är försvagat, det är här trippen börjar nå sin kulmen. Jag börjar loopa extremt mycket och känner att detta börjar förvärras ganska snabbt till något helt annat. Jag håller det för mig själv ett tag, men påtalar senare för min vänner att jag loopar och börjar tycka det är ganska jobbigt. Min vän som är trippad och erfaren säger åt mig att bara vara lugn och göra ett brummande ljud, det lugnar mig lite grann men känner fortfarande obehagskänslor.

Vi vandrar tillbaka från fjärden, mitt tillstånd växlar lite men det blir gradvis bättre.
Väl hemma sätter vi oss på altanen och diskuterar mellan himmel och jord, problemet för mig att jag är så borta att jag inte kommer ihåg hur jag ska formulera mig och jag tycker det är jobbigt.
Jag tänker att mina nyktra vänner inte gillar mig och att dom tycker jag är konstig. Detta pågår ett tag, svårt för mig att säga men säkert två timmar, in och ut från jobbiga tankar och känslor. Samtidigt är OEV´s väldigt starka vid det här laget, färgerna är starka och mönster bildas kring min kompis huvud vilket jag påtalar för denna, han skrattar och det gör jag med. Ju mer mitt medvetande kommer tillbaka blir jag bekvämare och glad i den tillvaron jag finner mig i.

Fotbollsmatchen mellan Sverige och Vitryssland drar igång och vi sätter oss ner för att kolla, Sveriges färgglada dresser fullkomligt lyser av min förstärka syn och även Julgranen som av någon anledning inte blivit utkastade från deras sommarhus står och vajar i en takt samt dom röda bollarna lyser rött.

Härifrån händer de inte mycket mer, funderar en hel del kring den upplevelse jag precis varit med om och har en skräckblandad förtjusning för det som har skett. Vi sitter uppe ett tag till innan vi går till sängs och vaknar upp dagen efter och känner mig helt normal utan några som helst jobbiga känslor.

Slutord: Anledningen till att jag fick obehagskänslor tror jag grundad sig i att jag i början var med rent medvetet i matchen men ju längre tiden gick tappade detta vilket jag upplevde som väldigt jobbigt. OEV´s som jag fick var aldrig något konstigt utan mer starkare sinnesintryck och olika träd/föremål gungade/pulserade i olika takter. Jag är glad att jag tillslut vågade mig på detta och känner i det stora hela att det var en bra tripp. Är nöjd med att jag väntade med att göra det på en så fantastiskt fin dag och med en fåtal bra vänner. Min respekt jag hade innan för LSD förblir densamma då denna kraftfulla drog inte är något man leker med.


Tack för mig, Fridens liljor
Citera
2017-04-18, 17:50
  #2
Medlem
grovalarks avatar
Låter som en helt okej första gång, men varför gå ut första gången? Din erfarna polare borde veta bättre.

Nästa gång stoppar du in hörlurar, blundar och lyssnar på https://www.youtube.com/watch?v=_yJ4Gxpq6mg&t=4155s tills du har hittat lugnet, sedan kan du gå på psytrance.

Är du sedan redo för att skeva ur ordentligt lyssnar du på https://www.youtube.com/watch?v=GWpSbTdNMjk

Gör detta några gånger, sedan kan du öppna ögonen och ge dig ut på äventyr.

4/5 frimärken
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback