Jag har fått för mig att den är riven. Eller ja, det man såg av den var betongvärnet där de som satt i bakre läget när andra kastade.
Men åk ut till gamla övningsfältet vid ridskolan och kör vägarna som finns där så kanske du hittar något. I Bokhultet upp mot Sundet finns en hel del värn och liknande i skogen.
Inte växjö dock, men strax utanför Alvesta. Närmare bestämt vid Hallanäset, finns det en miniby med några hus och en stor dansbana. mitt ute i skogen men träd uppväxta genom begyggelserna.
Såg det utav en slump när man var ute med hundarna. Frågade mig runt efter det, och det sades att det var en skola för väldigt många år sedan, och att det gått kändisar där på den tiden.
Sanning i det vet jag inte.
Själva huvudbyggnaden vid Klosters röstskola brändes ju ner av lokalbefolkningen som var trötta på skiten :P. Så där finns bara husgrunderna kvar, ska annars ha varit ett lite udda hus. Däremot står några elevbostäder kvar på baksidan. Små baracker i två våningar med en massa snickarglädje. Har bilder på dessa någonstans som jag kan slänga upp om det önskas.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!