2010-03-09, 14:39
Medlem
Chozos avatar
Jag hittade en byggnad ute i Bokhultet för ett par dagar sen, den var igenspärrad och såg ut som något form av förråd. Inget jättestort, kanske 50 kvadratmeter eller liknande. Någon som vet vad det kan vara för något?
Citera
2010-03-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chozo
Jag hittade en byggnad ute i Bokhultet för ett par dagar sen, den var igenspärrad och såg ut som något form av förråd. Inget jättestort, kanske 50 kvadratmeter eller liknande. Någon som vet vad det kan vara för något?

Regementet hade en hel del vapenförråd ute i bokhultet. Vid sjökanten en bit norr om Sundet finns det ett område med ett flertal byggnader där man bland annat ska ha lagrat luftvärnsrobotar.
Senast redigerad av bruket 2010-03-09 kl. 17:37.
Citera
2010-03-09, 20:45
Medlem
Chozos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruket
Regementet hade en hel del vapenförråd ute i bokhultet. Vid sjökanten en bit norr om Sundet finns det ett område med ett flertal byggnader där man bland annat ska ha lagrat luftvärnsrobotar.

Ah, kunde ju kanske vara lite intressant att kolla in då, ifall det är möjligt.
Citera
2010-03-09, 22:28
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chozo
Ah, kunde ju kanske vara lite intressant att kolla in då, ifall det är möjligt.

Ett axplock av vad som bjuds runt I11

Ang tunnlar Teknikum - Katedral så är det osannolikt. Har varit nere under Teknikum.
Citera
2010-03-11, 22:43
Medlem
Extranss avatar
Tänkte på det med tunnlarna Katedral-Teknikum, har egentligen noll koll på om det är tillåtet, men borde det inte gå att få fram ritningar genom kommunens byggnadsnämnd eller liknande?
Citera
2010-03-11, 22:50
Medlem
lendrygghs avatar
Bra, detta skall jag kolla upp. Planritningar (blueprints?) är väl offentliga handlingar som vem som helst kan få tillgång till? Vart ska man vända sig för dom, förresten?
Citera
2010-03-11, 23:31
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Bra, detta skall jag kolla upp. Planritningar (blueprints?) är väl offentliga handlingar som vem som helst kan få tillgång till? Vart ska man vända sig för dom, förresten?
Nja... du får inte ut ritningar till skyddsobjekt och dyl.
Citera
2010-03-12, 19:41
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Nja... du får inte ut ritningar till skyddsobjekt och dyl.

Vilket säger sig själv, offentligahandlingar...

Men ja, det ska gå att få ut ritningar.
Citera
2010-03-12, 22:00
Medlem
Eitzels avatar
Jag har sagt det en gång tidigare här i tråden men det verkar på sin plats att säga det igen.

Varför skulle det finnas en tunnel mellan två byggnader där det skiljer så många år mellan det att de byggdes? Var Teknikum ens påtänkt när Katedral invigdes?
Citera
2010-03-12, 23:18
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eitzel
Jag har sagt det en gång tidigare här i tråden men det verkar på sin plats att säga det igen.

Varför skulle det finnas en tunnel mellan två byggnader där det skiljer så många år mellan det att de byggdes? Var Teknikum ens påtänkt när Katedral invigdes?

Jag finner det ytterst otänkbart att det går tunnlar emellan skolorna. Det finns ingen logik alls.

Dock invigdes Teknikum bara tre år efter katedral.
Citera
2010-03-12, 23:26
Medlem
Eitzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Jag finner det ytterst otänkbart att det går tunnlar emellan skolorna. Det finns ingen logik alls.

Nja, Beslutet om Teknikums utbildning togs 1961 (3 år efter Katedrals invigning) men de första åren bedrevs den tekniska utbildningen nere (från de andra skolorna sett) på Kungsmad.
Teknikum stod klart 1966 om jag läst rätt.
Citera
2010-03-13, 00:11
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam

Jo, jag tycker också det tunnlarna låter som ren humbug, men ska ändå kolla upp detta nogrannare nästa vecka. Jag måste ha det bekräftat, vitt på svart. Vore dock jäkligt kul om myten var sann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in