2017-04-10, 15:26
Bannlyst
jag har en HSP Xstr Pro 2.0 som går på el. Den kör fram å bakåt men vill inte svänga. När jag kopplar servon till kanalen man kör fram å bak (på mottagaren) så fungerar den. Jag har kollat manualen till bilen och kontrollen, kopplat ifrån kontrollen och kopplat den igen och har också testat att byta batterier i kontrollen, skruva av servo-armen och få den i mitten men inget funkar Vill gärna få lite hjälp.

bilen finns här: http://www.droopracing.se/rc-shop/bi...r-pro-2-0.html

OBS JAG KÖPTE DEN HOS HOBBEX MEN DOM HAR INTE DEN LÄNGRE OCH JAG HAR ALLT SOM FINNS PÅ HEMSIDAN ÅVAN MEN INTE LADDAREN

laddaren: http://www.modellhobby.com/home/7766...0v12v-usb.html
Citera
2017-04-10, 15:35
Medlem
franges avatar
Hur länge sedan var det du köpte den? Var det nyligen så borde du ju ändå ha lite garanti kvar på den - oavsett om de har kvar den i sortimentet eller inte.
Citera
2017-04-10, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur länge sedan var det du köpte den? Var det nyligen så borde du ju ändå ha lite garanti kvar på den - oavsett om de har kvar den i sortimentet eller inte.

garantin är inte kvar, det var nog 3 årsen jag köpte den

EDIT: hobbex har 1 års garnti
Senast redigerad av limpan3300 2017-04-10 kl. 16:14.
Citera
2017-04-10, 19:53
Medlem
Kotties avatar
Troligen glapp/avbrott i mottagarens kontakt till styrservot.
Se om du inte kan hitta en ny mottagare.. kolla eBay om inte Hobbex har kvar, brukar inte kosta mer än 50-100SEK med frakt från Kina.

Är troligen så enkelt som att lödningen har släppt vid stiftlisten (som servot ansluts till). Har du nån händig polare kan han/hon säkert löda om den.
Citera
2017-04-10, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Troligen glapp/avbrott i mottagarens kontakt till styrservot.
Se om du inte kan hitta en ny mottagare.. kolla eBay om inte Hobbex har kvar, brukar inte kosta mer än 50-100SEK med frakt från Kina.

Är troligen så enkelt som att lödningen har släppt vid stiftlisten (som servot ansluts till). Har du nån händig polare kan han/hon säkert löda om den.

ok. tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in