Det här har pågått sedan jag flyttade till ett land i Latinamerika för några år sedan.
Det är mest i skiftningarna meller årstiderna Vinter/Sommar, Sommar/Vinter
Jag bor mitt i en storstad i en liten 1rummare+ badrum. Ventileringen är inte bra.
Försöker vädra så ofta som möjligt, men eftersom jag jobbar hemifrån så vill jag
gärna stänga fönstret också pga oljud från gatan och när det blir kallt på
kvällen så stänger jag också gärna fönstret eller har det på glent.
Jag har i Sverige pollenallergi, men här finns ingen pollen, det är snarare ökenklimat.
Bor och sover tillsammans med en tjej som är från staden vi bor i men
hon får inga besvär alls. Så jag tycker att det är underligt.
Jag tar på mig mycket kläder på kvällarna och täcker mig varmt när jag lägger mig
för att sova. Jag sover jättebra och när jag vaknar mår jag finemang,
men sen kort efter att jag börjar gå upp så känner jag av kylan, det är som att det är en annan typ av luft när jag går upp, jag vet inte vad det är, men sen börjar näsan rinna, och jag får ibland nysattacker och att det kliar i halsen. Så jävla drygt!
Har också börjat med att dricka varmt och kvällarna och på morgonen samt äta något men det har inte direkt hjälpt. Jag tror att det är någonting med luften.
Vad kan det vara?
Som sagt tjejen känner inte alls av besväven så som jag gör.
Testade för ett tag sen att byta huvudkudde eftersom att jag tänkte att det kunde vara kvalster men det hjälpte inte det heller
Vad bör jag göra för att undvika att känna så här nästan varje morgon? Efter nån timma går besvären (nysningarna) över oftast, men fortsätter känna mig trött och dåsig ett tag efteråt.

Det tar mycket på energin att känna så här som de flesta kan förstå.
Har svårt att hitta en ny bostad, och förmodligen så blir det väl lika dant där. Vem vet.
Har ni haft liknande besvär? Hur gjorde ni för att bli bättre?