• 1
  • 2
2005-12-29, 16:34
Medlem
Som jag länge misstänk så har även Jenna haft en trasslig uppväxt med våldtäker och drogmissbruk.

Läs och begrunda.

http://www.aftonbladet.se/vss/kultur...753918,00.html
Citera
2005-12-29, 16:57
Medlem
fyfan villken idiotiskt skriven artikel. Det framgick ju fan knappt ifall hon blivit det eller ej utan haft vanlig uppväxt med en fader som jobbar för mycket. vilken satans gnällkärring det måste ha varit som skrivit den. Så konstigt vinklad var den att man knappt förstod ett skit.
Citera
2005-12-29, 17:57
Medlem
Att hon haft en traslig uppväxt finns det inga tvivel om efter jag sett dessa dokumentärer:

1. VH1.News.Presents.Jenna.Jamesons.Confessions.XviD-TBS
2. True.Hollywood.Story.Jenna.Jameson.XviD-nWo
Båda finns på DC och är mycket bättre än aftonbladet.
Citera
2005-12-29, 18:08
Medlem
Ja tydligen har hon råkat ut för en del otrevligheter. Det verkar dock inte lida någon nöd på henne och tät lär hon även vara

Artikeln är totalt värdelöst, gnällkärring som skrivit den....
Citera
2005-12-29, 18:13
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vs the world
fyfan villken idiotiskt skriven artikel. Det framgick ju fan knappt ifall hon blivit det eller ej utan haft vanlig uppväxt med en fader som jobbar för mycket. vilken satans gnällkärring det måste ha varit som skrivit den. Så konstigt vinklad var den att man knappt förstod ett skit.

Den är jättebra skriven tycker jag, inga direkta pekpinnar utan bara
ett konstaterande av fakta. Hon ses definitivt inte som ett offer iaf.

För Jenna Jameson är ingen Linda Lovelace, den tragiska porrpionjärskan från Långt ner i halsen. Skärseld, hennes skildring av den ruttna branschen var historien om förnedring. Jenna Jameson berättar i stället för oss om kamp för kontroll med gott humör och en massa självdistans. Hon vårdar naturligtvis sitt varumärke inför läsarna men hur långt under isen hon än är på smärtstillande, meth eller fultjacket kärlek så reser hon sig igen. Det är paradoxalt nog framför kameran och på strippscenen som hon mår som bäst.

Det är sällan man ser en sådan ovinklad artikel, även aftonbladet
kan i bland.
Citera
2005-12-29, 18:22
Medlem
Nedomanskys avatar
Skulle tro att de allra flesta porrstjärnor har en liknande bakgrund som Jenna.
Citera
2005-12-30, 01:18
Medlem
http://feministen.org/porrbranschen.shtml
Citera
2005-12-30, 01:24
Medlem
M2ks avatar
Ämnet vore mer lockande, om trådskaparen riktat sin nyfikenhet mot Fb's fåtaliga tjejer.

Gissar att piLlErIlleR kommer att skriva här... snart.
Citera
2005-12-30, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Den är jättebra skriven tycker jag, inga direkta pekpinnar utan bara
ett konstaterande av fakta. Hon ses definitivt inte som ett offer iaf.

För Jenna Jameson är ingen Linda Lovelace, den tragiska porrpionjärskan från Långt ner i halsen. Skärseld, hennes skildring av den ruttna branschen var historien om förnedring. Jenna Jameson berättar i stället för oss om kamp för kontroll med gott humör och en massa självdistans. Hon vårdar naturligtvis sitt varumärke inför läsarna men hur långt under isen hon än är på smärtstillande, meth eller fultjacket kärlek så reser hon sig igen. Det är paradoxalt nog framför kameran och på strippscenen som hon mår som bäst.

Det är sällan man ser en sådan ovinklad artikel, även aftonbladet
kan i bland.
apropå den svartmarkerade raden (bold); hur f-n vet artikelskaparen när JJ mår som bäst? Har hon intervjuat JJ?
Troligen inte. Jag tycker artikeln är mera dålig. Mycket info saknas, så det är att få en helhetsbild av JJ's liv o leverne.
Citera
2005-12-30, 03:02
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Ämnet vore mer lockande, om trådskaparen riktat sin nyfikenhet mot Fb's fåtaliga tjejer.

Gissar att piLlErIlleR kommer att skriva här... snart.

Nej, jag har inget att säga om artikeln annat än att den än en gång bekräftar det de flesta av oss redan vet. Möjligen anser jag att det var väldigt glättigt presenterat, som en artikel om Paris Hiltons senaste handväska ungefär. En god journalist hade behållit faktabitarna, givetvis utan fiolspelare i bakgrunden, men hade hållit en mindre raljant ton, och även lagt in lite mer tyngd på att hon faktiskt är en väldigt stark kvinna, som lyckats träda ur rollen som offer genom att bli en superstar med kontroll över vad hon ställer upp på.
Citera
2005-12-30, 07:03
Medlem
Nidstangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Nej, jag har inget att säga om artikeln annat än att den än en gång bekräftar det de flesta av oss redan vet. Möjligen anser jag att det var väldigt glättigt presenterat, som en artikel om Paris Hiltons senaste handväska ungefär. En god journalist hade behållit faktabitarna, givetvis utan fiolspelare i bakgrunden, men hade hållit en mindre raljant ton, och även lagt in lite mer tyngd på att hon faktiskt är en väldigt stark kvinna, som lyckats träda ur rollen som offer genom att bli en superstar med kontroll över vad hon ställer upp på.

Det är bara det att det är en recension och inte en intervju, det handlar ju om hennes självbiografiska bok "ATT ÄLSKA SOM EN PORRSTJÄRNA, EN SEDELÄRANDE BERÄTTELSE". Jag har inte själv läst boken så hur mycket den handlar om hennes affärer har jag ingen aning om så att skriva om hur stark hon är som kvinna kanske inte så lätt låter sig göras.

För FB:s intresserade kan jag i alla fall rekommendera den här artikeln i Amerikanska Forbes.com som enbart handlar om vilken affärskvinna hon är.
http://www.forbes.com/free_forbes/2005/0704/124.html
Citera
2005-12-30, 07:20
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidstang
Det är bara det att det är en recension och inte en intervju, det handlar ju om hennes självbiografiska bok "ATT ÄLSKA SOM EN PORRSTJÄRNA, EN SEDELÄRANDE BERÄTTELSE".

Ja, min ensamma hjärncell förstod det. Jag anser dock fortfarande att skribenten presenterade ämnet på ett glättigt och raljerande sätt, vilket klingade dumt med tanke på ämnets allvar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in