2017-04-09, 16:15
Avstängd
priices avatar
Jag har fin familj, bra kompisar, ser bra ut och borde egentligen vara jättelycklig. Grejen är att jag är värdelös på att utföra allting som har med motorik att göra, (finmotorik.) Jag kan inte ens sätta upp ett tält tror jag, eller dra kablar eller snickra / bygga ihop saker. Så fort jag ska försöka mig på detta så känner jag mig helt tappad i huvudet och logiskt tänkande brister. Ända sedan jag varit liten har jag fått detta serverat kan man väl säga, vilket gjort att jag aldrig behövt utföra så mycket, men detta träffar mig nu istället, och är ett jättehinder. Vet inte vart jag ska börja någonstans för att få bukt med detta så att min självkänsla stiger.

Resultatet av detta är lite apati och motivationslöshet och allting känns som en jättelång väg att ta itu med.
Citera
2017-04-09, 16:20
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Men uppenbarligen är du ju bra på mycket annat eftersom du har många vänner och fin familj? Allas värden värderas inte i tältbyggande eller finmotorik. Du är precis bra som du är , jobba lite på self-love(acceptance)
Citera
2017-04-09, 16:23
Avstängd
priices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik
Men uppenbarligen är du ju bra på mycket annat eftersom du har många vänner och fin familj? Allas värden värderas inte i tältbyggande eller finmotorik. Du är precis bra som du är , jobba lite på self-love(acceptance)

Är viktigt för mig själv detta. På senare tid så har jag haft en otroligt skev dygnsrytm. Jag somnar sent in på nätterna och sover hela förmiddagen, ibland längre in på dagen, och har mindre och mindre ork att börja ta tag i saker.
Citera
2017-04-09, 16:36
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priice
Jag har fin familj, bra kompisar, ser bra ut och borde egentligen vara jättelycklig. Grejen är att jag är värdelös på att utföra allting som har med motorik att göra, (finmotorik.) Jag kan inte ens sätta upp ett tält tror jag, eller dra kablar eller snickra / bygga ihop saker. Så fort jag ska försöka mig på detta så känner jag mig helt tappad i huvudet och logiskt tänkande brister. Ända sedan jag varit liten har jag fått detta serverat kan man väl säga, vilket gjort att jag aldrig behövt utföra så mycket, men detta träffar mig nu istället, och är ett jättehinder. Vet inte vart jag ska börja någonstans för att få bukt med detta så att min självkänsla stiger.

Resultatet av detta är lite apati och motivationslöshet och allting känns som en jättelång väg att ta itu med.

Tränar du? Om inte, så börja.
Citera
2017-04-09, 16:50
Medlem
Men jobbar du som snickare eller vadå?
Många har tummen mitt i hand men skiftet fullständigt i det och satsar istället på nått jobb som kräver högskoleutbildning och där ingen avkräver en att dra kabel.
Vad exakt ligger problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in