Citat:
Jag tycker att du sammanfattar det hela på ett utmärkt sätt.
Tilläggas kan att Kamali genom åren har skapat en arbetsplats som kan liknas vid en sekt där man som medarbetare måste svära hundraprocentig trohet till Kamali för att inte bli utstött och förtalad. Dessa personer gör vad som helst för sin ledare. Det finns t.ex. många exempel i utredningen där de bevisligen vittnar falskt till Kamalis fördel. Jag undrar om de någon gång tänker på vad detta kan få för konsekvenser för dem själva, både rättsligt och moraliskt. Det krävs oerhört mycket för att få till en någorlunda normal arbetsmiljö på avdelningen igen. Det skulle krävas insatser med avprogrammering och rehabilitering för minst ett tiotal människor. Märkligt nog pågår det just nu rekryteringar till denna avdelning.
Vilket ansvar tar Mittuniversitetet för detta? Ska fler människor offras?
Tilläggas kan att Kamali genom åren har skapat en arbetsplats som kan liknas vid en sekt där man som medarbetare måste svära hundraprocentig trohet till Kamali för att inte bli utstött och förtalad. Dessa personer gör vad som helst för sin ledare. Det finns t.ex. många exempel i utredningen där de bevisligen vittnar falskt till Kamalis fördel. Jag undrar om de någon gång tänker på vad detta kan få för konsekvenser för dem själva, både rättsligt och moraliskt. Det krävs oerhört mycket för att få till en någorlunda normal arbetsmiljö på avdelningen igen. Det skulle krävas insatser med avprogrammering och rehabilitering för minst ett tiotal människor. Märkligt nog pågår det just nu rekryteringar till denna avdelning.
Vilket ansvar tar Mittuniversitetet för detta? Ska fler människor offras?
Ja det framgår av utredningen att det är en sekt där. Det där "förlåt"-mejlet som doktoranden skickade till Kamali är helt sjukt. Att någon ens tror sig behöva skriva ett sådant mejl till sin handledare borde få varningsklockorna att ringa hos varje vettig människa att situationen är helt urspårad. Nej då, Kamali svarar i sin överlägsna ton att det var bra att hon ber om ursäkt.
Ja, det finns så mycket sjuka grejer som kommer fram i utredningen. Undrar verkligen om någon kommer vilja söka tjänst där?? Vad är det för tjänster som har utlysts? Ser inget på deras hemsida.