• 1
  • 2
2017-04-08, 08:52
Medlem
KamratBruns avatar
Dagen efter terrorangreppet börjar det bli dags att fundera på vad som hände och vad som kunde ha gjorts för att det inte skulle hända. I alla trådar om angreppet skrivs det beskyllningar till höger och vänster om vems fel det är att det hände.

Politikerna
Har bedrivit ett mångkulturellt experiment under ett antal årtionden. Med det har ett folkutbyte skett och samhället har förändrats radikalt. Det en gång så trygga landet har idag mängder av så kallade no go zoner, skottlossningar, mord och våldtäkter sker dagligen. Landet där man förr inte behövde låsa dörren har av politikerna förändrats till ett land där människor känner större otrygghet än någonsin.
Trotts alla varningar och signaler från folket är politikerna fast beslutna om att fortsatta experimentet.

Medierna
Ord som "fake news" har till och med varit en stor del av en nyligen genomförd valkampanj i världens mäktigaste land. I Sverige är vi inte sämre. I en nyligen släppt undersökning om människors förtroende för medier visade det sig att t ex vår mest lästa tidning Aftonbladet endast har förtroende av ca 10 % av befolkningen.
Kvällstidningarna har gått från tidningar till rena propagandakanaler för vänsterliberala åsikter. Nyheter, krönikor och övrigt material är starkt vinklade och agendasättande De som inte är en av dom riskerar dessutom bli uthängda eller få hatdrev kopplade mot sig.

Kändiseliten
Vi kommer alla ihop Magnus Betners "Sverige har aldrig varit tryggare" eller Schyfferts alla drev mot Sveriges tredje största parti, eller... ja det skulle gå att rabbla kändisnamn i all oändlighet. Dessa har så klart använts fullt ut, medan de ytterst få kändisar som gått emot snabbt fått sina karriärer förstörda.

Polisen
Med Dan Eliasson i spetsen har poliskåren genomgått sin största kris någonsin. Mängder av poliser har sagt upp sig från sina jobb. Omorganisationer som varit en katastrof. Allmänt taffligt ledarskap. Allt förre brott klaras upp och att det dimper ner ett brev med texten "förundersökningen är nedlagd" innan polisen ens lagt en minut på ärendet är idag mer regel än undantag. Det är fritt fram att göra inbrott, sno en bil eller misshandla någon. Konsekvenserna uteblir då poliskåren är ineffektiv.

Folket
Eller ska vi säga fåren? Som snällt gått i led och på sin höjd protesterat vart fjärde år med att lägga en röst i en valurna eller slentrianskriva ett inlägg på Flashback. Folket gör i övrigt inget som helst motstånd utan är fullständigt försoffade och oorganiserade och oengagerade.
Jag själva startade en tråd för ett tag sedan med frågan vad alla de som gnäller faktiskt har gjort för att förändra eller göra motstånd. Knappt ett svar. Oengagemanget är totalt. Motståndet är noll. För handen på hjärtat vad har DU gjort för att förändra mer än något inlägg här eller en röst i en valurna för några år sedan?

Kan och ska någon beskyllas för att ett terrorbrott kunde äga rum i Sverige? Vem eller vilka? Ska någon känna blod på sina händer? Eller är alla fria från skuld när en ensam (?) galning slår till?
Citera
2017-04-08, 08:56
Medlem
Shuzos avatar
Ingen. Det hade kunnat ske även med strikt invandringspolitik. Det är inte speciellt svårt att resa hit som besökare och sen stjäla en lastbil.
Citera
2017-04-08, 09:19
Medlem
KamratBruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuzo
Ingen. Det hade kunnat ske även med strikt invandringspolitik. Det är inte speciellt svårt att resa hit som besökare och sen stjäla en lastbil.

Självklart skulle vem som helst ha kunnat resa hit och stjäla en bil.
Men... i det här fallet spekuleras det ju om att mannen som är anhållen inte var svensk medborgare och tydligt sympatiserat med IS offentligt. Så tydliga regler om vad som gäller där från politiker och en polis som gjorde sitt jobb så kanske just denna person inte befunnit sig här dock?

Så ditt resonemang haltar där i nu aktuellt fall.
Citera
2017-04-08, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuzo
Sannolikheten hade varit avskyvärd mycket lägre med strikta invandringslagar och stängde gränser.
0 i risk får du aldrig, men kamratBrun har rätt när han hänger ut övanståande grupp. Regeringen med Löfven i spits har som sin huvuduppgift att få siffran så nära 0 som möjlig.

Jag tycker inte dom har gjort något bra jobb hittils, ordet landsförräderi rinner mig i hu.
Citera
2017-04-08, 09:34
Medlem
Det talas genast om mer övervakning.

Den här utvecklingen verkar ligga helt i linje med agendan..
Samhället ska förändras från grunden, omfattande politiska reformer ska minska folkets/individens makt i samhället. Otryggheten ska dominera, folket ska "räddas" av en utvald makt.
https://www.youtube.com/watch?v=mqSV72VNnV0
Citera
2017-04-08, 09:42
Medlem
UT64s avatar
Jag såg på TV igår - Presskonferensen med Polisen - Och där satt en av de ansvariga.

En fet flintskallig man med frånstötande utseende. Passivt aggressiv med ett otäckt
ansiktsuttryck. Han utstrålar byråkrati och ondska. Hans namn var förstås:

DAN ELIASSON Rikspolischef och Sverigehatare. Tillsatt för att han har
de rätta politiska åsikterna och är en varm vän av Socialdemokraterna.
Citera
2017-04-08, 09:49
Medlem
Pungsnoppens avatar
Politiker, polischefer och diverse myndigheter som leker att de är apostlar, änglar godhetsnarkomaner.
Skiter i landet och dess medborgares bästa.

Tex invandrarverket som delade ut uppehållstillstånd nästan som vatten som rinner ur ens kran då det beslutades om att det skulle bli gränskontroller och lite svårare att få stanna i Sverige.

Personalen och myndigheten valde att negligera Sveriges bästa och Sveriges medborgare.

Både det att kostnaderna ökar för landet, för skattebetalarna samt hotet dessa människor utgör mot samhället i stort.

Konkurrensen ökar, männen ökar, hot ökar, utanförskap ökar, brottslighet ökar etcetera.
Citera
2017-04-08, 09:53
Medlem
KamratBruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Politiker och samtliga jävla svin som raggar like's på kikebook/instawhore. Nästa jävla "flyktings-vurmare" jag möter ryker näsbenet på, jag har råd med böterna. DET ÄR DAGS GOTT FOLK, HÅRT MOT JÄVLIGT HÅRT!!!!

Nu tänker jag inte uppmana till våld. Men antalet gånger jag läst det där och antalet gånger det där sedan blivit verklighet. Inte noll, men nära på.
Citera
2017-04-08, 10:00
Medlem
KamratBruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Politiker, polischefer och diverse myndigheter som leker att de är apostlar, änglar godhetsnarkomaner.
Skiter i landet och dess medborgares bästa.

Tex invandrarverket som delade ut uppehållstillstånd nästan som vatten som rinner ur ens kran då det beslutades om att det skulle bli gränskontroller och lite svårare att få stanna i Sverige.

Personalen och myndigheten valde att negligera Sveriges bästa och Sveriges medborgare.

Både det att kostnaderna ökar för landet, för skattebetalarna samt hotet dessa människor utgör mot samhället i stort.

Konkurrensen ökar, männen ökar, hot ökar, utanförskap ökar, brottslighet ökar etcetera.

Håller med om allt. Godhetsapostlar finns överallt som tror sig vara goda, men som i själva verket drar problemet till sin egen dörrmatta.
Vänstermänniskor som aktivt sökte jobb på invandrarverket för att bevilja uppehållstillstånd.

Listan fortsätter...

Du själv då. Vad gör du. Mer än gnäller på Flashback. Har du och folket någon skuld. Det är ju vi som släppt fram detta utan motstånd. Det är ju alltid lätt att gnälla, men vad gör man själv?
Citera
2017-04-08, 10:04
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBrun
Håller med om allt. Godhetsapostlar finns överallt som tror sig vara goda, men som i själva verket drar problemet till sin egen dörrmatta.
Vänstermänniskor som aktivt sökte jobb på invandrarverket för att bevilja uppehållstillstånd.

Listan fortsätter...

Du själv då. Vad gör du. Mer än gnäller på Flashback. Har du och folket någon skuld. Det är ju vi som släppt fram detta utan motstånd. Det är ju alltid lätt att gnälla, men vad gör man själv?
Jag gör det jag kan, dvs informerar och håller möten etcetera.

Att "gnälla" på nätet är också att göra något, bättre än inget.
Internet är såpass stort och del av många människors vardag så information och åsikter spelar roll.
Finns de som inte kan mycket göra men kan de skriva på nätet så är det bra med.
Citera
2017-04-08, 10:07
Medlem
Dofternas avatar
Transportindustrin. Dvs flyplanstillverkare, bilföretag, skeppsindustrin och tågfirmor.
Även de som predikar för terror i diverse moskéer bör ligga på listan.
Citera
2017-04-08, 10:18
Medlem
KamratBruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Jag gör det jag kan, dvs informerar och håller möten etcetera.

Att "gnälla" på nätet är också att göra något, bättre än inget.
Internet är såpass stort och del av många människors vardag så information och åsikter spelar roll.
Finns de som inte kan mycket göra men kan de skriva på nätet så är det bra med.

Fint! De allra, allra flesta svarar inte så och de allra allra flesta kan göra något mer än vad man gör. Även om jag håller med om att även internet är en plattform. Sedan kan man tänka utanför ramarna där också och befinna sig på fler och andra ställen än idag för att sprida information.

Jag personligen anser att de som har mest blod på sina händer är folket själva. Det passiva. Det tysta folket. Som på sin höjd gnäller på Flashback. Det är vad som gör att vansinnet fortsätter med politiker, media, polis, tokiga kändisar och så vidare. Så länge vi tillåter dom att hålla på, så länge kommer dårskapet fortsätta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in