2017-04-09, 11:31
Bannlyst
Lite konstigt en av de döda ska va en belgisk kvinna-Min konspirationsradar går igång då-Om det är en fejkhändelse kan offren inte gå och identifiera man får påstå att hon är från belgien med en identitiet som inte går att kontrollera ungefär som Usama bin ladin som satt på en sten i en öken o skickade videoband-som sen begravdes i havet utan att man fick se det om det var på riktigt eller ej.
Tycker att det är för många händelser som vi ska tro på som vi inte fått svart på vitt-typ köpa grisen i säcken. Är det sant att det var en bonnier som var 11 år som blev påkörd? Kan det va riktat mot judar?
Brukade tjejen gå där?
Senast redigerad av janostortan 2017-04-09 kl. 11:39.
Citera
2017-04-09, 11:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
Lite konstigt en av de döda ska va en belgisk kvinna-Min konspirationsradar går igång då-Om det är en fejkhändelse kan offren inte gå och identifiera man får påstå att hon är från belgien med en identitiet som inte går att kontrollera ungefär som Usama bin ladin som satt på en sten i en öken o skickade videoband-som sen begravdes i havet utan att man fick se det om det var på riktigt eller ej.
Tycker att det är för många händelser som vi ska tro på som vi inte fått svart på vitt-typ köpa grisen i säcken. Är det sant att det var en bonnier som var 11 år som blev påkörd? Kan det va riktat mot judar?
Brukade tjejen gå där?

Varför kan man inte identifiera en person från Belgien? Har folk ingen identitet där?
Citera
2017-04-09, 12:15
Bannlyst
Jag anser att det finns en utstuderad agenda hos media då man vill hylla polisen(underförstått vi går mer o mer mot övervakning vi ska drillas att acceptera detta poliser säpo o militär ska hyllas)

Sjuka blomhögar på polisbilar de har väl förfan inte gjort någort bra här? Folk har dött o de har tvingat folk att gå hem varför ska de ha blommor. Sedan länge pågår det pedofilnätverk på periscope där man från östliga sidor har små barn som är hjärntvättade att exponeras för och för att veta vilka barn man kan gå på har man en nalle-nu hade denna sjuka nalle satts mitt i högen av rosor -alla som är i nätverket eller har öppna ögon mot ondskan vet vad det handlar om-

Själv tycker jag säpo har gjort bort sig när detta kunde hända.-Finns inget snack om avgång eller misslyckande.

Finns inget diskuterande om att eliten (som förmodligen ligger bakom både attentatet och folkförflyttningarna.) Hyllas i media då man säger "hoppas att de stora tillverkarna tar fram lastbilar som man kan låsa när man går ur"

Lilla media om ni bara visste det gör ni nog

Autonoma Ciagrupper som idag härjar över hela världen för oljeföretag/vapenföretag och som arbetar för kontroll av hela världen i det hemliga Nwo. Vill och kommer införa chip som kan ta över o fjärrstyra lastbilar/bussar inom några år.

De har sedan länge använts sig av det illustiga namnet "smart"
Då man kan avlyssna avstängda mobiler, kylskåp, tv, och snart bilar. Att vi idag då ropar på mer övervakning åt polis säpo och ciaarbetande grupper i Sverige är fel tycker jag.

Detta pågår då alla (många säkerhetstjänster övervakar världens folk dygnet runt)
Detta har gått så långt så media inte ens tar upp det. De har alltså fria händer att skapa osanna händelser för olika ekonomiska syften
De har fria händer att skapa sk situationer låtsashändelser med statister och kontrollera hela städer
medier och stater. Samt folks uppfattningar om politik. Detta är det egentliga kalla kriget idag som vi inte ser men som kommer fram i flagranta händelser som dessa. Psykförsvar svt sr medier är inte uppdaterade och strategierna inte färdiga -Därav gör de bort sig i sina dunkla krafter. Vi kan i alla fall se nätverken facebook twitter Sveriges kylning av dessa i Norrland.-Vidare till bortagande av vårt försvar-Någon sida har vunnit och dominerar fullständigt i Sverige-

Vi har märkt att sanningarna kommit allt längre från våra medier.-Vi är så kontrollerade numera o deras trolllnyheter börjar motsäga sig själva då de inte stämmer med det ljug de först spydde ut.

Det enda som finns kvar är att dölja allting o ägna sig åt kramar och tysta minutrar blomhav och Sarah Dawn Finer mm.

Slutsats denna händelse verkar inte vara terror utan ilska över ett avvisningsbeslut. Han är uzbekier inte is eller daesh-Men säpo lät tydlgen mannen utföra detta brott med syfte att skrämma få mer övervakningsmöjligheter etc.
Citera
2017-04-09, 12:26
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Fantastisk hur avsaknad av eller händelse av bevisar tesen false flag.

Det finns inga bilder/klipp av lasbilen bevis för false flag
Det finns bilder/klipp, förberett false flag

Polisen agerar inte snabbt, false flag
Polisen agerar snabbt, förberett false flag

Sedan är det personer som påstår att ordet terrorbrott användes 15-20 minuter efter händelse, jaha i vilka medier då och vid vilken tidpunkt, alltså klockslag. Efter en halvtimme skulle Löfven uttaladt sig, samma här vilka medier gjordes det och vid vilket klockslag.

Sedan detta med skottlossning, nej det har inte skett, inga vittnen vad jag har sett eller hört påstår att det faktiskt skedde skottlossning. Någon säger sig, här, ha hört en kraftig bang, no shit i Stockholm, där det byggs om, ligger stålplattor över vägar där man brutit upp asfalten mm som kan generera bangar.

Någon antydde att eftersom journalister intervjuvade andra journalister är det något fuffens, återigen, no shit i Stockholm! Är olk så obildade att man inte vet att alla större mediaföretag finns i stockholm. Ja journalister som varit i krigsområden är utbildade att hantera säkerhet HLR mm. Alltså om ett par journalister fanns på platsen, en av Stockholms gator med väldigt mycket folk, är inget konstigt.

Nä false flag personer sitter fortfarande och fegar bakom sina tangentbord utan att tänka utan papegojar andras lika korkade personers babbel utan fakta, stöd eller relevans!
Angående skottlossningen.

Ett av de intervjuade vittnena berättade att han känt Krutlukt.

Det blev jag frågande till, för när jag såg intervjun hade jag inte hört något om någon skottlossning.

Men sen i efterhand har de uppgifterna dykt upp på flera ställen.

Enligt polisen så skulle det väl ha funnits någon form av hemmabygge ombord på lastbilen?
Dvs någon slags sprängladdning som gärningsmannen tydligen Brände sig på.

Låter inte det lite som stubin då?
Och stubin luktar ofta krut, iaf om det är fyrverkeripjäs inblandad.

Hade det alltså kunnat vara en krut-stubin som orsakade lukten av krut på kraschplatsen?

Och ... just det ja, om nu skottlossning rapporterades, tillsammans med krutlukter, hade det verkligen varit så omöjligt att det var mindre "smällare" som terroristen kastade omkrign sig när han flydde - för att skrämma folk?
Det hade ju kunnat misstas för skottlossning, eller hur.

Det hade ju t.o.m. kunnat vara kraftigare hemmagjorda smällare. Som terroristen trodde skulle kunna göra lite större skada?

---

Angående "False Flag" så förstår jag inte det behovet som vissa verkar ha att Hela tiden, Alltid ropa Fale Flag så fort något händer.
Inte bara åt terroristhandlingar, utan t.o.m. åt stormar ...

Det blir ju lite som att ropa på vargen till slut, ingen bryr sig (men visst, det kan ju också vara en medveten strategi, för att få folket att sluta misstänka i de fall då det verkligen var en sådan ...).
Som tex nu med den syriska gasattacken.
Och vad hände ...?
Jo, mycket riktigt riktades inga misstankar - trots att Trump är den allra mest granskade och hatade president i typ Mannaminne.
Och så dök denna Super-Chans upp att faktiskt kunna fälla honom för något Konkret (han bröt mot folkrätten, ett flagrant fall).
Utan bekräftade bevis startade han krig, bombade ett annat land.
Det var t.o.m. Mer Tydligt än Irak.
Citera
2017-04-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain

Det blev jag frågande till, för när jag såg intervjun hade jag inte hört något om någon skottlossning.

Enligt polisen så skulle det väl ha funnits någon form av hemmabygge ombord på lastbilen?

Hade det alltså kunnat vara en krut-stubin som orsakade lukten av krut på kraschplatsen?

Och ... just det ja, om nu skottlossning rapporterades, tillsammans med krutlukter, hade det verkligen varit så omöjligt att det var mindre "smällare" som terroristen kastade omkrign sig när han flydde - för att skrämma folk?

Det hade ju t.o.m. kunnat vara kraftigare hemmagjorda smällare. Som terroristen trodde skulle kunna göra lite större skada?

---

Angående "False Flag" så förstår jag inte det behovet som vissa verkar ha att Hela tiden, Alltid ropa Fale Flag så fort något händer.

Det blir ju lite som att ropa på vargen till slut, ingen bryr sig (men visst, det kan ju också vara en medveten strategi, för att få folket att sluta misstänka i de fall då det verkligen var en sådan ...).
Och vad hände ...?
Jo, mycket riktigt riktades inga misstankar - trots att Trump är den allra mest granskade och hatade president i typ Mannaminne.
Och så dök denna Super-Chans upp att faktiskt kunna fälla honom för något Konkret (han bröt mot folkrätten, ett flagrant fall).

Jag tror det pyr en känsla av att lögner, undanhållande och förvanskning av relevant information etc är orsaken till att det mesta idag blir ifrågasatt. Det är priset man får betala. Jag skulle kunna ge exempel på nämnda lögner men avstår, den som inte tror att det förekommer kan ju lugnt sova vidare.
Citera
2017-04-09, 12:40
Medlem
arazals avatar
visst kan man utesluta att detta skulle vara en "självmordsattack" då en sådan borde resultera i att gärningsmannen dör i samband med dådet, inte att han tar sig därifrån och grips i efterhand?
Citera
2017-04-09, 13:13
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
visst kan man utesluta att detta skulle vara en "självmordsattack" då en sådan borde resultera i att gärningsmannen dör i samband med dådet, inte att han tar sig därifrån och grips i efterhand?
Men inte heller de tidigare lastbilsattackerna har ju varit självmordsattacker.
Gärningsmännen blev ju ihjälskjutna av polisen.

Dvs om de hade kommit fram till sina respektive slutstationer som hade kanske de också promenerat iväg, och åkt hem.
Självmordsattacker verkar vara passé numera, omodernt eller nåt.

Hur många självmordsattacker har det ens varit under de senaste åren?
De flesta -eller alla - har väl flytt efter uträttat terrordåd, oavsett om de använt lastbil eller eldvapen.
Poliserna har varit de som stått för terroristernas död.
Citera
2017-04-09, 13:14
Medlem
MilleniumFalcons avatar
Citat:

---

Och vad hände ...?

Skulle ju kunna tänkas att tändhatten lossnat från laddningen i krocken och att terroristen endast lyckades smälla tändhatten, skulle kunna förklara både krutrök och smällar.
Citera
2017-04-09, 13:18
Medlem
MilleniumFalcons avatar
Citat:
Men inte heller de tidigare lastbilsattackerna har ju varit självmordsattacker.
Gärningsmännen blev ju ihjälskjutna av polisen.

Dvs om de hade kommit fram till sina respektive slutstationer som hade kanske de också promenerat iväg, och åkt hem.
Självmordsattacker verkar vara passé numera, omodernt eller nåt.

Hur många självmordsattacker har det ens varit under de senaste åren?
De flesta -eller alla - har väl flytt efter uträttat terrordåd, oavsett om de använt lastbil eller eldvapen.
Poliserna har varit de som stått för terroristernas död.

I Frankrike 2015 användes både självmordsvästar och skjutvapen. https://en.wikipedia.org/wiki/November_2015_Paris_attacks#Boulevard_Voltaire_bom bing
Citera
2017-04-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Digitally.Imported
En sak som jag tycker är väldigt mysko är att attacker som denna alltid sker på en fredag eller lördag. Jag tänker tillbaka på ett antal tidigare attacker som skett under samma omständigheter.
Utrikeskorren Magda G*d utttycker i en tweet att det är finare att dö som martyr på den heliga dagen dvs Fredag. Hittar ej länken..
Citera
2017-04-09, 14:24
Medlem
Jofs avatar
Dan Eliasson?
Allt som händer går honom i händerna. Han kunde inte drömt om något bättre. Hans framtid är räddad nu. Inget avsked. Han blir hjälte.
Påminner mycket om intrigen i Homeland.

Polisen var på platsen sekunderna efter det skett. I full utrustning. Tränat dagen innan.

Har svårt att tro att Danne är så kallblodig bara.

Sen går media på detta. Alla gråter. Polisen hjältar. Glömt är alla ouppklarade brott inkl mord. Detta fixades på nån timme av nån märklig anledning....

Danne får för en gång skull inte bli hånad utan mottas med respekt nästan vördnad.

Har ingenting med IS att göra. Eller muslimer heller. Danne valde en utvisningshotad muslim, just därför att det passar in så fint i allas hotbild.
Och jisses vad man på FB jublar.

Vem annan än Polisen och Dan Eliasson vinner på detta. Ingen annan. (Utom media som njuter då)
Senast redigerad av Jof 2017-04-09 kl. 14:28.
Citera
2017-04-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Det är olagligt att köra för fort också men folk gör det ändå. Jag kan berätta för dig att det är relativt vanligt att budbilschaufförer lämnar nyckeln i när de ska lasta, det handlar om bekväma människor och lata handlingar.

Jo men vi vet inte om det var så det gick till den här gången. Kanske blev lastbilschaffisen hotad och tvingades att överlämna bilnycklarna? Särskilt om det var flera gärningsmän som var inblandade så verkar det senare troligt.

Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
Autonoma Ciagrupper som idag härjar över hela världen för oljeföretag/vapenföretag och som arbetar för kontroll av hela världen i det hemliga Nwo. Vill och kommer införa chip som kan ta över o fjärrstyra lastbilar/bussar inom några år.
Den här gången hade det ju varit bra med sådan avancerad fjärrstyrning. Om killarna på NWO eller CIA hade stängt av motorn i lastbilen med fjärren efter några meters körning efter att ha övervakat den via nån superhemlig dold kamera i instrumentpanelen eller via kameradrönare som sänder till deras kontrollrum. Då hade det blivit färre skadade och färre dödsoffer.

Citat:
Ursprungligen postat av arazal
Nja, fast det var nog som sagt planerat som en självmordsattack eftersom terroristen sägs ha medtagit någon slags bomb. Sen blev det tillfälligt avbrott i bomb och han kanske tappade andan och fick blinkersspaken uppkörd i naveltrakten vid krocken eller nåt. Eftersom han blev lite omskakad och förvirrad vid krocken så glömde han bort att göra suicide by cop och vinglade istället ut på stan eller åkte hem? Men det kan ju även vara så att det var någon konspiration förstås och ett beställningsjobb och medvetet schabbel med bomber och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in