2017-04-07, 19:27
Medlem
Kommer de att radera alla övervakningskameror som de gjorde men Nice dådet!?
Citera
2017-04-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag
Såg klippet som någon filma. Varför kommer det massor av rök när lastbilen menar ner folk?! Vad vet vi om chauffören som blev påkörd?

Tror det kan vara för att regeringen var där en vecka innan och riggade lastbilen med dynamit. Råder ingen tvekan om det.
Citera
2017-04-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin
Som av en ren slump:

http://www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2017-04-06-polismyndigheten-forsvarsmakten-och-sakerhetspolisen-ovade-terroristbekampning.html

EDIT: Skärmdump https://imgur.com/a/jijrC

Hah! Där satte vi dit dem jävlarna! Råder ingen tvekan om det. Jag menar, varför skulle man annars skriva att man övat terroristbekämpning en dag före attentatet?
Citera
2017-04-07, 19:38
Medlem
Danvss avatar
Saker att tänka på/likheter med andra false flags:

Varför rapporterade media så snabbt som 5-10 min efter dådet att det var ett terrordåd och inte, låt oss säga, en olyckshändelse? Liknande händelser har skett utan att det har blivit terroriststämplingar så direkt.

Såsom jag förstod det så var vägen som trucken åkte på var avspärrad pga "byggarbete" innan dådet. Det är väldigt vanligt att vägen/gatan vid false flags var avspärrade innan dådet.

30-40 min efter dådet, och riksdagen kallas till krismöte. Varför? Varför är alla så säkra på att det är ett terrordåd som skett? Vid den här tiden har inte ens det blivit bekräftat at någon hade dött. Varför sker det inte krismötet när, säg, ett gängbråk i malmö dödar 3 stycken?

Löfven kommenterar "Sverige har blivit attackerat" cirka 30-40 min efter dådet. Fortfarande inga bevis på att det var ett terrordåd har presenterats.

Flera falska rapporter om skottlosning runt om i Stockholm i samband med detta. Skapa förrvirring? För att få människor bort från gatorna för att röja bevis?

Polisen gjorde en "terroristbekämpning övning" precis innan dådet. Precis som innan alla false flags http://www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2017-04-06-polismyndigheten-forsvarsmakten-och-sakerhetspolisen-ovade-terroristbekampning.html
Citera
2017-04-07, 19:41
Medlem
GyllenePeniss avatar
3 stycken arab-liknande israeler ur säkerhetstjänsten mossad genomför dådet, hoppar ur lastbilen och låter sig gripas av uniformerad polis.

"SÄPO" övertar de anhållna och kör direkt i 3 stycken mörkblåa volvo XC90 till bromma flygplats där ett israeliskt flygplan väntar. Man lastar in de tre israelerna i flyget som tar av mot Israel.

Samtidigt blitzar man sociala medier och MSM med rykten om skottlossning på flera ställen runt om kring i Stockholm för att skapa total förvirring, allt medan SVT Rapporterar direkt om exakta positioner av polis och avspärrningar samt vad de gör.

Man går ut med att de gripna inte är gripna och att det bara var ett misstag trots att där finns videos på när israelerna låter sig gripas utan motstånd. (Man brottade ner en arab av misstag som skrek i panik, detta är ej en israelisk attentatsman).

Tyvärr flyger flyget utan aktiv transponder:
https://www.flightradar24.com/59.32,18.09/11

Men det finns fotografier tagna av "planespotters"
Senast redigerad av GyllenePenis 2017-04-07 kl. 19:43.
Citera
2017-04-07, 19:47
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
TA SKÄRMDUMPAR / PRINTSCREENS MED TANKE PÅ ATT VISSA NYHETER MM KAN PLOCKAS NED OCH REDIGERAS AV MAINSTREAM MEDIA.

Man har alltså först tillgång till perfekt information, och alla korrektioner efter det är bara förfalskningar?

Ni foliehattar är då för roliga. Dock är det ju idag ändå lätt att hålla sig för skratt. Detta är verkligen för jävligt. Men såna som du gör det verkligen inte bättre.
Citera
2017-04-07, 19:48
Bannlyst
Samhället blir allt mer automatiserat, men NWO har inte den kontroll de vill ha över hur massorna färdas. Kan det vara så att de skyller attacken på lastbilen för att plantera den tanken i folks minnen, att lastbilen är farlig, det är lastbilens fel att de här människorna dog, därför så måste vi bannlysa den? Köp våra självkörande bilar istället! Vi lovar att inte hacka ratten och gaspedalen.

Attacken i London så användes en bil om ni minns? Lastbilar har använts i många tidigare attacker. En liten tanke som slagit mig.
Citera
2017-04-07, 20:21
Medlem
RickRozays avatar
Lite mysko att när femtonåringar blir skjutna i nyllet i förorten låter det "det här är inget att vara rädd för" nu låter varenda gaphals, politiker eller journalist "ATTACK! ATTACK! Vi har blivit attackerade!!!"
Senast redigerad av RickRozay 2017-04-07 kl. 20:27.
Citera
2017-04-07, 20:41
Medlem
1. Vad?
Vilken sorts information rör det sig om - är det personliga åsikter eller fakta? Finns det källhänvisningar som går till ställen som bekräftar påståendet?

2. När?
Hur gammal är informationen? Är den fortfarande relevant? När gjordes senaste inlägget eller uppdatering av uppgifterna?

3. Var?
Var är uppgiften publicerad - på en privat blogg, som ett inlägg på sociala medier, på ett företags hemsida, på en mediesajt? Om informationen återfinns på en mediesajt - finns det en ansvarig utgivare för sajten? En mediesajt med ansvarig utgivare har större trovärdighet än en mediesajt som inte har det.

Kan du hitta informationen genom andra källor? Information från endast en källa bör behandlas med stor försiktighet.

4. Hur?
Hur fick du tag på informationen? Kommer den från en källa som är pålitlig och som tidigare har levererat bekräftad information?

5. Vem?
Vem ligger bakom informationen? En myndighet, en organisation, ett företag eller en forskare? Kan du hitta ursprungskällan?

6. Varför?
Varför finns informationen? Är det någon som vill sprida åsikter eller information, väcka debatt eller underhålla? Är någon ute efter att tjäna pengar genom att du till exempel klickar på en annonslänk? Vem tjänar på att du sprider informationen? Fundera på hur budskapet kan ha utformats för att förändra ditt tänkande och agerande.

#OPENSTOCKHOLM❤
Citera
2017-04-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Digitally.Imported
En sak som jag tycker är väldigt mysko är att attacker som denna alltid sker på en fredag eller lördag. Jag tänker tillbaka på ett antal tidigare attacker som skett under samma omständigheter.

De flesta islamistiska terrordåden sker på fredagar då det är någon sorts "holy-day" kommer inte ihåg vart jag läst det, men antagligen därför.
Citera
2017-04-07, 20:54
Bannlyst
En sak kan jag säga.

Jag läste om att det var en lastbil som körde på folk, sedan så var det skottlossning på en annan gata som de sade men bekräfta inte och sedan så pratar folk om en explosion. Därefter så säger man att en är gripen, men samtidigt ingen och samtidigt går man live med misstänkt gärningsman som man tog hand om.

Dessutom att trump attackerade syrien precis, samtidigt som ryssland hade en terror attentat för några dagar sedan ger mig vibbar.

Men jag tror fortfarande på att det var ensam isis wannabe som gjorde det.
Citera
2017-04-07, 20:54
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Alla som är intervjuade i Stockholm idag i bild har varit invandrare nästan. Har inte lyckats fånga alla på film, men låt oss samla ihop alla löjliga vittnesmål som vi finner. Låter som ett par riktiga tomtar i alla intervjuer också som försöker "övertyga" tittarna mer än att tala sanning.

Vad skulle konspiratörerna vinna på att enbart intervjua invandrare? Eller menar du att man placerat ut sina egna utländska agenter som vittnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in