Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
Jag har följt den här händelsen sen i stort sett första minuterna och jag har några saker på hjärtat som jag anser är lite märkliga. Det är händelser i samband med dådet som är märkliga, inte själva dådet i sig.
1. I stort sett alla som intervjuades ute på gatan senare och som sa att de hade tagit skydd inne i en butik, restaurang, på ett kontor eller bostadsport säger att de blev inlåsta under en viss tid. Det verkar vara allt ifrån någon timme till några timmar beroende på vilken typ av utrymme det handlar om. Finns det något enormt centrallås inne inne i city som slår till och låser alla dörrar inom ett visst område via ett knapptryck?
2. Om man lyssnade på alla ögonvittnen på TV så fick nog alla intrycket att många fler än bara tre döda bevittnats av vittnena. Vissa som bara varit i en av de många korsningarna på Drottninggatan sa att de såg minst tre stycken döda bara där de själva varit. Hur kommer det sig att det bara var just tre döda sammanlagt under den tiden?
3. Är det inte lite märkligt att det nu skett två terrordåd på Drottninggatan de senaste ca 7 åren där två sprängladdningar inte utlösts fullt ut? Är det ren tur eller är det symptomatiskt att Sverige inte ens lyckas ta in smarta terrorister som kan bygga bomber? Givetvis tur att det är så i de här fallen men hur står det till med medelintelligensen bland "kulturberikarna"?
4. Varför övar samhällsskyddande instanser så ofta på terrordåd samma dag eller dagen innan ett terrordåd inträffar? Vad är liksom chansen att de är ute på övning för att sedan behöva vara med om "the real deal" nästan direkt efter? Så var det i New York 2001, London 2005 och jag tror även att det inträffade i Boston 2013. Är inte det inte lite märkligt?
Pratat med några i jaktlaget, lustigt nog påverkades vi väldigt mycket av detta då vi har en säkerhetspolis som 'kallades in', talade naturligtvis inte konspirationer men försökte få lite information.
1. Folk sas åt att hålla sig inne, det betyder inte att de måste det men de flesta verkar lyda sådana råd när de tror att det finns "fara" utomhus. Även boende I området fick ej gå ut på några timmar från vad jag hört. Färre vittnen helt enkelt.
2. På TV finns nästan bara skådespelarvittnen, av någon anledningen ville de accentuera siffran 3.
3.Intressant att du säger de senaste 7 åren. 7(zayin, judiska 7e bokstaven) är nästan alltid förknippad med dessa fake-events. 7/04/17 => 7 + 21 =28 = 7+7+7+7
4. Billig statlig arbetskraft för att preparera eventsen medans de mycket färre skådespelarna utför det egentliga dådet?