2017-04-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Fick höra om att folk borde hålla sig ifrån Emporia och Lilla torg i Malmö. Detta ska tydligen ha kommit från en väldigt insatt person. Sen om det stämmer kan jag inte svara på, mer än att jag har sett konversationen.

Är det fortfarande fyra bekräftade dödsfall?

Snack och rykten är en sak.
När taimour sprängde sig 2010 så var det flera anställda inom försvaret som smsade och ringde anhöriga timmar innan dådet och uppmanade dem att hålla sig borta från Drottninggatan. Metro, aftonbladet och dn skrev om detta.
Det är en viss skillnad.
Citera
2017-04-08, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kapriolkapriol
Dom kan väl omöjligt vara så dumma att dom väljer att Isåfall sätta denna händelse dagen efter terroövningarna ?
Om dom nu är ute efter att få det se ut som en så ofejkad händelse som möjligt alltså
det är ju det som är det sjuka...det är alltid någon jävla övning innan..har fan varit det varenda dåd senaste tiden tror jag.
Citera
2017-04-08, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
alltså vafan haha hur kom han ut genom dörrarna på lasbilen dörrarna är helt förstörda,klättra genom fönstret
precis..man tycker att han borde ha skadat benen rejält eller något med tanke på hur mosad fronten ser ut att vara där vid ratten
Citera
2017-04-08, 18:36
Medlem
wasd1234s avatar
Det som är mest talande för att det är en false flag är att dom alltid stämplar det som terrordåd inom loppet av 15 min ifrån händelsen via media.

Hur vet dom att det var ett terrorattentat? Det kanske var ett rattfyllo? Det kanske var en förare som hade fått för sig att köra in på ett område och somnat vid ratten och sprang iväg? Det kanske var en olyckshändelse och föraren försökte fly platsen?

Återigen, gillar inte ens Islam eller muslimer och jag tycker det här är suspekt som fan.

Det är nästan pinsamt hur dåliga alla dessa false flags är. Om 50 år så sitter alla idioter där hemma och undrar "hur fan kunde vi tro på det här?". Ni kommer känna er dumma som satan.
Senast redigerad av wasd1234 2017-04-08 kl. 18:51.
Citera
2017-04-08, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag har följt den här händelsen sen i stort sett första minuterna och jag har några saker på hjärtat som jag anser är lite märkliga. Det är händelser i samband med dådet som är märkliga, inte själva dådet i sig.

1. I stort sett alla som intervjuades ute på gatan senare och som sa att de hade tagit skydd inne i en butik, restaurang, på ett kontor eller bostadsport säger att de blev inlåsta under en viss tid. Det verkar vara allt ifrån någon timme till några timmar beroende på vilken typ av utrymme det handlar om. Finns det något enormt centrallås inne inne i city som slår till och låser alla dörrar inom ett visst område via ett knapptryck?

2. Om man lyssnade på alla ögonvittnen på TV så fick nog alla intrycket att många fler än bara tre döda bevittnats av vittnena. Vissa som bara varit i en av de många korsningarna på Drottninggatan sa att de såg minst tre stycken döda bara där de själva varit. Hur kommer det sig att det bara var just tre döda sammanlagt under den tiden?

3. Är det inte lite märkligt att det nu skett två terrordåd på Drottninggatan de senaste ca 7 åren där två sprängladdningar inte utlösts fullt ut? Är det ren tur eller är det symptomatiskt att Sverige inte ens lyckas ta in smarta terrorister som kan bygga bomber? Givetvis tur att det är så i de här fallen men hur står det till med medelintelligensen bland "kulturberikarna"?

4. Varför övar samhällsskyddande instanser så ofta på terrordåd samma dag eller dagen innan ett terrordåd inträffar? Vad är liksom chansen att de är ute på övning för att sedan behöva vara med om "the real deal" nästan direkt efter? Så var det i New York 2001, London 2005 och jag tror även att det inträffade i Boston 2013. Är inte det inte lite märkligt?
Pratat med några i jaktlaget, lustigt nog påverkades vi väldigt mycket av detta då vi har en säkerhetspolis som 'kallades in', talade naturligtvis inte konspirationer men försökte få lite information.
1. Folk sas åt att hålla sig inne, det betyder inte att de måste det men de flesta verkar lyda sådana råd när de tror att det finns "fara" utomhus. Även boende I området fick ej gå ut på några timmar från vad jag hört. Färre vittnen helt enkelt.

2. På TV finns nästan bara skådespelarvittnen, av någon anledningen ville de accentuera siffran 3.

3.Intressant att du säger de senaste 7 åren. 7(zayin, judiska 7e bokstaven) är nästan alltid förknippad med dessa fake-events. 7/04/17 => 7 + 21 =28 = 7+7+7+7

4. Billig statlig arbetskraft för att preparera eventsen medans de mycket färre skådespelarna utför det egentliga dådet?
Citera
2017-04-08, 18:47
Medlem
Vad ligger i pipeline?
En enig expertkår säger sig inte vara förvånade över det som hänt, dom säger också att det kommer hända igen. Kan det vara så att dom empiriskt kommit fram till att katastrofer som planeras och iscensätts på prov också tenderar bli verklighet.
T.ex. ”Leif GW Persson är tagen, men inte förvånad över attacken i centrala Stockholm.
– Jag varnade för att det här skulle hända. Det är inte heller konstigt att det hände där det hände, säger han. För knappt två veckor sedan, efter den senaste terrorattacken i London, skrev Leif GW Persson i en krönika i Expressen att "en dag kommer en sådan händelse ändå att drabba oss".

Jag föreslår att vi inför ett förbud/moratorium mot iscensättande av katastrofövningar tills dess kausalitet (orsakssamband) mellan övning och verklig tragedi utretts.
Hur det fenomenet kan uppstår har jag ingen aning om, kanske kan förklaringen sökas i engelskans ord ”PLOT” som på svenska betyder sammansvärjning, komplott, intrig, handling etc. Läggs tillräcligt med energi på att ta fram och iscensätta ett manus så riskerar det att bli en självuppfyllande profetia.

Visar det sig att terrordåden minskar när övningarna upphör så kan vi gå vidare med förbud mot krigsövningar, skulle inte förvåna om sådana tenderar att leda till riktiga krig.
Citera
2017-04-08, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Det som är mest talande för att det är en false flag är att dom alltid stämplar det som terrordåd inom loppet av 15 min ifrån händelsen via media.

Hur vet dom att det var ett terrorattentat? Det kanske var ett rattfyllo? Det kanske var en som hade förare som fått för sig att köra in på ett område och somnat vid ratten och sprang iväg? Det kanske var en olyckshändelse och föraren försökte fly platsen?

Återigen, gillar inte ens Islam eller muslimer och jag tycker det här är suspekt som fan.

Det är nästan pinsamt hur dåliga alla dessa false flags är. Om 50 år så sitter alla idioter där hemma och undrar "hur fan kunde vi tro på det här?". Ni kommer känna er dumma som satan.

alldeles riktigt...media har fått ett manus av typ säpo eller vilka det nu är som kan ligga bakom attacken så dom har allt förberett redan....terror!! skrämmas!! känslor!! liksom...det är samma jävla skit på repeat asså. det har fan varit det sen 9/11. och vad är resultatet? mer spionering av staten....inte på talibanerna men på OSS! mindre frihet....mer polis mer militär på gatan..asså dom jävla fåren går in rakt i fällan...

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/bb/57/a3/bb57a339eb44d9058610e0dd095f4521.jpg
Senast redigerad av 89Spartan 2017-04-08 kl. 19:02.
Citera
2017-04-08, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
hur kunde föraren ramma in bilen i butiken och komma undan oskadd utan nån sett var han tog vägen?

Jag tror på att lastbilen fjärrstyrdes. Men sen ställer jag mig frågandes till hur den uzbekiske medborgaren blev så intressant? Lite konstigt att han tog på sig skulden.
Citera
2017-04-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
GM flydde rakt ner i tunnelbanan, det finns trappor och rulltrappor i marken i omedelbar anslutning till Ahléns ett par meter bort från lastbilen.

Folk rapporterade in folk med pistoler som med största sannolikhet var just civilpoliser vilket fick läget att bli som det blev (gärningsmannen försvann från platsen ner i tunnelbanan i princip omgående). Säger någon att man sett en man med pistol så kommer ju allt agerande därefter vara styrt efter den uppgiften. Det går inte att "göra ogjort" ens om man vet att det finns civila poliser på plats eftersom man inte kan bekräfta vem uppgifterna avser.

Trots ett enormt pådrag och genomsök av precis allt och mängder med människor som hörts så pekar allt på att det inte skett någon skottlossning. De som påstår det har antingen hört fel eller så har de något syfte med det hela. Det kan vara kumpaner eller sympatisörer som försökt förstärka kaoset eller helt enkelt folk som "tror" sig hört eller sett något.

Det är vad du påstår. Har du någon källa på det?

I så fall skulle det stärk det uppfattningen att dådet var väl planerat med flyktväg. Ingen självmordskandidat. Det kanske inte fanns tillgängligt vid detta attentat.

Ja, det går inte att förneka civilklädda män med pistol då inlägget länkar till sådan bild.

Det var polisen först som rapporterade om skottlossning vad jag förstår.
Citera
2017-04-08, 19:12
Medlem
Det är inget terrorbrott med religiös eller ideologisk grund. Det är turkmentalitet som exploderat för att han insåg att han inte fick stanna i Sverige. I de flesta fall är islam en täckmantel för ett livsfarligt temperament som inte hör hemma i Sverige men som kommit för att stanna och bre ut sig.
Citera
2017-04-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Det är inget terrorbrott med religiös eller ideologisk grund. Det är turkmentalitet som exploderat för att han insåg att han inte fick stanna i Sverige. I de flesta fall är islam en täckmantel för ett livsfarligt temperament som inte hör hemma i Sverige men som kommit för att stanna och bre ut sig.

Oavsett vilket så är den markanta skillnaden jämfört med exempelvis ikea-dådet att detta inom loppet av minuter basunerades ut som ett terrordåd, medan det i ikea-fallet tog den normala tiden att bedöma händelsen osv.
Säpo har fingrarna djupt i syltburken i gårdagens händelse. Oavsett GMs syfte.
Ikea-dådet var nog snarare en "riktig" ensamgalning som löpte amok utan uppsikt.
Uppdrag granskning gjorde ett bra reportage om taimour-härvan även om de missade flera viktiga detaljer, men speciellt klippen där Iraks säkerhetstjänst pratar om Säpos agerande talar sitt tydliga språk. Om man är öppen för den alternativa förklaringen på saker o ting vill säga..
Citera
2017-04-08, 19:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
alldeles riktigt...media har fått ett manus av typ säpo eller vilka det nu är som kan ligga bakom attacken så dom har allt förberett redan....terror!! skrämmas!! känslor!! liksom...det är samma jävla skit på repeat asså. det har fan varit det sen 9/11. och vad är resultatet? mer spionering av staten....inte på talibanerna men på OSS! mindre frihet....mer polis mer militär på gatan..asså dom jävla fåren går in rakt i fällan...

Bara en stilla fråga: är det enligt dig överhuvudtaget möjligt att det kan ske ett terrordåd som inte är "false flag". Lätt att få intrycket här att många tror allt som sker är planerat av NWO. Innebär det att "riktig" terror inte finns enligt er?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in