2017-04-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Bara en stilla fråga: är det enligt dig överhuvudtaget möjligt att det kan ske ett terrordåd som inte är "false flag". Lätt att få intrycket här att många tror allt som sker är planerat av NWO. Innebär det att "riktig" terror inte finns enligt er?!

Se mitt inlägg ovan. Ikea-dådet är ett exempel.
Citera
2017-04-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Jag tror på att lastbilen fjärrstyrdes. Men sen ställer jag mig frågandes till hur den uzbekiske medborgaren blev så intressant? Lite konstigt att han tog på sig skulden.

Drottninggatan är spikrak vilket borde göra det lättare med fjärrstyrning. Polisen sa att dom hittat något i förarhytten som inte hörde hemma i en lastbil, kan det vara fjärrstyrningsapparatur?
Citera
2017-04-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Drottninggatan är spikrak vilket borde göra det lättare med fjärrstyrning. Polisen sa att dom hittat något i förarhytten som inte hörde hemma i en lastbil, kan det vara fjärrstyrningsapparatur?

Har vi någon källa på det uttalandet?
Vi lär aldrig mer få höra något om det så det skulle vara fint om det fanns dokumenterat.

Vad som får dessa patsys att agera målvakter är säkert individuellt. Uzbeken har säkert sina skäl, precis som Mijailo har sina skäl att fortfarande hävda sin skuld till mordet på Anna Lindh. Exempelvis.

Usama bin Laden är ett annat exempel.
Senast redigerad av eyecreate 2017-04-08 kl. 19:49.
Citera
2017-04-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Har vi någon källa på det uttalandet?
Vi lär aldrig mer få höra något om det så det skulle vara fint om det fanns dokumenterat.

Vad som får dessa patsys att agera målvakter är säkert individuellt. Uzbeken har säkert sina skäl, precis som Mijailo har sina skäl att fortfarande hävda sin skuld till mordet på Anna Lindh.

Jag har haft radion på och det måste vara där jag hörde en polis intervjuas som sa ganska exakt "något som inte hör hemma i en lastbil", som jag minns det som svar på frågan: har det hittats sprängmedel?

Tillägg: Googlade oh hittade det här:
Polisen: Anordning hittad i lastbilen – analys pågår
Rikspolischefen Dan Eliasson bekräftar under polisens presskonferens att en anordning hittats i lastbilen som inte hör hemma där.
– Det kan vara bomb eller något brandfarligt. Vi håller på att analysera detta, säger Eliasson.
http://omni.se/polisen-anordning-hittad-i-lastbilen-analys-pagar/a/M04yM
Senast redigerad av Externalist 2017-04-08 kl. 20:02.
Citera
2017-04-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asystoli
Ja eller att folk springer i panik, ingen vet någonting och en lastbil står och brinner efter att ha kört på folk. Jag tror nog de flesta poliser hade dragit vapen för att vara redo. Det finns ju även bilder av poliser som springer med dragna vapen utan att de bevittnar någon skottlossning.

Jag förstår er inte. Dig och andra som håller med om den uppenbara faran.

1. Attentat med brinnande lastbil.

2. Personal med dragna vapen på väg är helt okej.

3. Civil med dragen pistol som uppenbarligen skyddar en livräddningsinsats.

4. Uppgifter inkommer till polisen om skottlossning och publiceras på deras hemsida.

5. De dragna vapnen orsakas av de inkomna rapporterna om attentat/skottlossning.

6. Senare dementi av skottlossning utan förklarande orsak och gärningsmannen kommer undan.

Jag ser ingen anledning att utesluta skottlossning bara på grund av dementier. Det vore en helt annan sak om en polis som befunnit sig inom hörhåll offentligt säger att han var där och hörde ingen skottlossning.
Citera
2017-04-08, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Jag har haft radion på och det måste vara där jag hörde en polis intervjuas som sa ganska exakt "något som inte hör hemma i en lastbil", som jag minns det som svar på frågan: har det hittats sprängmedel?

Nåt har dom hittat, men om det var sprängmedel eller annat framgick inte helt, på polisens presskonferens kom det en fråga från en journalist som ville ha svar på engelska om vad som hittats i lastbilen och svaret på engelska var "we found somthing that did´nt belong in the truck and it was some kind of flammable".
Citera
2017-04-08, 20:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
det är ju det som är det sjuka...det är alltid någon jävla övning innan..har fan varit det varenda dåd senaste tiden tror jag.

Att det är en övning av militär / polis / säkerhetspolis / sjukvård / brandkår någonstans i Sverige kan du ju vara ganska säker på 365 dagar om året - de övar nästan alltid.

Har någon av er som påstår att det finns ett samband ens bekymrat er med att kolla upp var i Sverige övningen hölls och om den ens innefattade utomhusövningar???
Citera
2017-04-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Nåt har dom hittat, men om det var sprängmedel eller annat framgick inte helt, på polisens presskonferens kom det en fråga från en journalist som ville ha svar på engelska om vad som hittats i lastbilen och svaret på engelska var "we found somthing that did´nt belong in the truck and it was some kind of flammable".
Jag lyssnade bara i början på frågorna på engelska. Dock sa rikspolischefen stunden innan "Det kan vara bomb eller något brandfarligt. Vi håller på att analysera detta", säger Eliasson. Att han två minuter senare skulle lyckas fastställa att det var "flammable" håller jag för otroligt, kanske var det bara det engelska ord han fick upp i huvudet. Om det inte var färdiganalyserat och kunde misstänkas vara en bomb så kan det väl också varit en teknisk apparat?
Citera
2017-04-08, 20:14
Medlem
Jag tror dödssiffran egentligen är högre, men att myndigheterna väljer att inte gå ut med det för att tona ner händelsen så mycket som möjligt.

(Hoppas jag har fel dock)
Citera
2017-04-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Men både TV4 och SVT har nämnt skottlossning om och om igen under gårdagen och hänvisat till vittnesuppgifter.

Nu är det väl få som tror att skott avlossats, som du själv sagt handlar det troligen om krutladdade sprinklersystem.

Aningen högfärdigt av TV4 att kalla andra för spridare av fake news när dom är lika goda kålsupare själva. Jag antar att nyhetsredaktionen fått en uppstramning och kanske tom löfte om bättre informationsgivning i utbyte.

Ygeman borde höras under ed så får vi se om han vidgår sina uppgifter. FBI kommer säkert att vara intresserade.

Fick just reda på att skottlossning förekommit. Sluta ljuga nu Ygeman!
Senast redigerad av Utredaren 2017-04-08 kl. 20:51.
Citera
2017-04-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Att det är en övning av militär / polis / säkerhetspolis / sjukvård / brandkår någonstans i Sverige kan du ju vara ganska säker på 365 dagar om året - de övar nästan alltid.

Har någon av er som påstår att det finns ett samband ens bekymrat er med att kolla upp var i Sverige övningen hölls och om den ens innefattade utomhusövningar???

Vet inte var man hittar information om pågående, avslutade eller planerade terrorövningar. Hoppas att dom nöjer sig med datasimulering och inte springer runt på stan. Jag råkade se på tv när dramat utspelade sig och noterade att polisen successivt utökade avspärrningarna, var syftet att fånga GM så hade det nog varit smartare att spärra av vid utfarterna och sedan dra ihop nätet, det kan man räkna ut vid ett skrivbord.
Citera
2017-04-08, 21:02
Medlem
dullabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Polismyndigheten, Försvarsmakten och Säkerhetspolisen tillsammans genomför alltså terrorbekämpningsövningar varje dag men de skickar bara ut pressmeddelanden dagen innan ett attentat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in